Kappa - amortyzatory tył (sedan)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lis 2015, 17:18
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Amorki i sprężyny nowe KYB.
Amorki kupowane w autosklepie.
Ale chyba poduszek nowego typu też u nich nie było.
Amorki kupowane w autosklepie.
Ale chyba poduszek nowego typu też u nich nie było.
Kappa sedan 2.0 20V 146KM 1995r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 lis 2015, 17:18
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Ustaliłem w Autosklepie 24, że nie mają amorków nowego typu, a jakbym chciał dorabiać tuleje, to nie mają górnych gum/podkładek pod sprężyny przy poduszkach nowego typu.
Najlepszym rozwiązaniem byłby więc stare poduszki ale widzę, że z tym jest niezły problem.
Najlepszym rozwiązaniem byłby więc stare poduszki ale widzę, że z tym jest niezły problem.
Kappa sedan 2.0 20V 146KM 1995r.
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Koledzy, czy według Waszej wiedzy są dostępne amortyzatory nowego typu? Na pewno Kayaby 335802 to stary typ, Monroe E4611 chyba też. Czy coś zostaje? Wydaj się, że GH z tym, że wolałbym uniknąć tego wynalazku.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Mam do wymiany tylne amorki mam już 2 sztuki używki kompletne ( do wymiany gumowe osłony ) ciężkie do znalezienia , ktoś kojarzy może od jakiegoś innego auta bardziej dostępnego można to dobrać ? .
Mam 2 amortyzatory tylko nie wiem czy ten typ który mam w aucie kappa 2.0 20v 95 rok , czy górne mocowanie można przełożyć do amortyzatorów stary/nowy typ ? Nie chce zacząć robić i zostać bez samochodu w obecnym stanie pogody ...
Mam 2 amortyzatory tylko nie wiem czy ten typ który mam w aucie kappa 2.0 20v 95 rok , czy górne mocowanie można przełożyć do amortyzatorów stary/nowy typ ? Nie chce zacząć robić i zostać bez samochodu w obecnym stanie pogody ...

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
To masz same amortyzatory kupione czy całe kolumny?
Jak kolumny to przekładasz bez problemu, a co do górnego mocowania to piszesz o poduszkach jak mniemam, w tym wypadku stary typ amortyzatora=stary typ poduszki (jednoczęściowa), nowy typ=nowy typ poduszki. Można jeszcze dorobić/dotoczyć tulejki i jakoś pożenić stary typ amortyzatora z nowym typem poduszki...
Gumowe osłony to chyba tylko dedykowane, w AS24 nie ma?
Jak kolumny to przekładasz bez problemu, a co do górnego mocowania to piszesz o poduszkach jak mniemam, w tym wypadku stary typ amortyzatora=stary typ poduszki (jednoczęściowa), nowy typ=nowy typ poduszki. Można jeszcze dorobić/dotoczyć tulejki i jakoś pożenić stary typ amortyzatora z nowym typem poduszki...
Gumowe osłony to chyba tylko dedykowane, w AS24 nie ma?
KAPPA TDS & JTD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Widzisz ,całe zamieszanie jest o to ,że mocowań amortyzatorów nie zamienisz nowy-stary i na odwrót(koniec amortyzatora jest inny).
Możesz jedynie przełożyć całą kolumnę nowy typ ,zamiast swojej starej.
Nie wiem , jakie tam kupiłeś u momo ale jak kupiłeś kpl. kolumny to nie masz problemu.Wsadzaj całą kolumnę i po sprawie.
Co do gum,to ja kombinowałem od innego auta ,dałem opaski i jest ok.Ale nie wiem od czego,jakoś w sklepie dobierałem mając starą na wzór.
Minusem posiadania nowych kolumn jest fakt,że poduszki owszem są ale znów amory nie za bardzo,albo drogie.Droższe od starych typów.
Możesz jedynie przełożyć całą kolumnę nowy typ ,zamiast swojej starej.
Nie wiem , jakie tam kupiłeś u momo ale jak kupiłeś kpl. kolumny to nie masz problemu.Wsadzaj całą kolumnę i po sprawie.
Co do gum,to ja kombinowałem od innego auta ,dałem opaski i jest ok.Ale nie wiem od czego,jakoś w sklepie dobierałem mając starą na wzór.
Minusem posiadania nowych kolumn jest fakt,że poduszki owszem są ale znów amory nie za bardzo,albo drogie.Droższe od starych typów.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Mam całe kolumny kompletne , czyli wyciągam stare bez znaczenia jaki mam typ stary nowy i zakładam kompletne ? To mi się podoba
, w ASO nie pytałem bo nie mam możliwości i chyba boje się ceny za kawałek gumy
.Dzięki za odpowiedz 



- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Chodziło o Autosklep24,taki sklep z Łodzi do włoskich aut.
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Osłony , odboje oraz poduszki (nowego typu) staramy się mieć na bieżąco.
Także zapraszam gdyby coś brakowało do kompletu
Także zapraszam gdyby coś brakowało do kompletu

Marcin
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Mam pytanie o dorabianie tulejek do amortyzatorów starego typu pod poduszkę poliftową. Jaką powinna mieć długość? Ewentualnie jaka powinna być długość "gwintu" amortyzatora po jego skróceniu tulejką?
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 121
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Mi też by się przydała ta informacja. Dobrze by było gdyby ktoś uprzejmy podał dokładne wymiary tulejki tak, że można z nimi iść do zakładu ślusarskiego i dorobić.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Wg rysunków(zdjęć) wynika ,że nowy typ ma zakończenie tłoczyska i od razu część gwintowana.
Wystarczyłoby żeby ktoś zmierzył Wam część tłoczyska cienką nie gwintowaną w starym typie i powinniście mieć dobry wymiar tulejki.
Jak znajdę ale nie obiecuję stary amor to zmierzę i podam.
Wystarczyłoby żeby ktoś zmierzył Wam część tłoczyska cienką nie gwintowaną w starym typie i powinniście mieć dobry wymiar tulejki.
Jak znajdę ale nie obiecuję stary amor to zmierzę i podam.
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Czy komuś trafiło się załadować do kapcia amorki firmy GH? i czy może coś powiedzieć na temat ich żywotności bo czeka mnie wymiana z tyłu i zastanawiam się nad ich kupnem ale patrząc na cenę to tak trochę mam mieszane uczucia
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 cze 2012, 13:13
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Cześć,
w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.
Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?
Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.
Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.
w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.
Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?
Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.
Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.
Lancia Kappa 2.4 B '97
Audi Q7 4M 50 TDI 286KM '23
Były:
Audi A4 B9 Saloon 2.0 TFSI 252KM Quattro '18
Peugeot 206 SW 1.4 75KM
Audi 80 B3 1.9D
Audi Q7 4M 50 TDI 286KM '23
Były:
Audi A4 B9 Saloon 2.0 TFSI 252KM Quattro '18
Peugeot 206 SW 1.4 75KM
Audi 80 B3 1.9D
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7362
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)
Nie sprawdzisz w ten sposób /po VIN-ie/ co masz w aucie. Sądząc po roczniku powinien być stary typ (z długim gwintem) ale musisz rozebrać żeby sprawdzić na 100%.zb0oj pisze: ↑22 lip 2017, 10:32 Cześć,
w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.
Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?
Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.
Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.
Nie wiesz, czy ktoś już tam grzebał i może zmienił na nowy typ - tak jak np. ja w aucie z 1997 roku

Poszukaj KYB - znajdziesz poniżej 300 zł za sztukę. Nie znam amorów TRW, nie lubię Monroe (taki mam kaprys), nie polecam SACHS-a (za twarde).
Wymieniać tylko oba, ale .... przyjrzyj się sprężynom. One są najsłabszym punktem tylnego zawieszenia.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)