Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Witam
J
estem po regeneracji DPFa (Eco Clean DPF). Po regeneracji wyczyszczony również EGR. Sterownik sprawdzony w dwóch warsztatach – żadnych błędów. A wypalanie DPF włącza się co 50-80 km.
Według mnie musi być jakiś problem ze sterowaniem.
Gdzie szukać?
EGR – jaki ma związek z DPF'em.
Czujnik podciśnienia – jak go sprawdzić?
Co jeszcze, bo już nie mam pomysłu
J
estem po regeneracji DPFa (Eco Clean DPF). Po regeneracji wyczyszczony również EGR. Sterownik sprawdzony w dwóch warsztatach – żadnych błędów. A wypalanie DPF włącza się co 50-80 km.
Według mnie musi być jakiś problem ze sterowaniem.
Gdzie szukać?
EGR – jaki ma związek z DPF'em.
Czujnik podciśnienia – jak go sprawdzić?
Co jeszcze, bo już nie mam pomysłu
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
delta twin turbo - już sprzedana .
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 309
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
No bez jaj. Ewidentnie coś jest nie tak. Ja też swoją jeżdżę do pracy i z powrotem po 6km i na zapełnienie DPF'a potrzebuję co najmniej 250km. Nie wiem jak sprawdzić czujnik podciśnienia ale od tego chyba trzeba zacząć.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2031
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
A jakie masz napięcie akumulatora? W jakiej jest kondycji?
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW


https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW


-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Hmm, AKU wymienione 2 lata temu. Powinno być ok. Sprawdzę.Jarek_Jarecki pisze: ↑23 gru 2017, 19:14 A jakie masz napięcie akumulatora? W jakiej jest kondycji?
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
zakładam ,(bo to przerabiałem ) ze DPF nie jest wypalony , zaczyna się wypalać ale nigdy kolega nie dopalił go na 100% , tylko z jakiś powodów wyłącza silnik wcześniej lub co tez nie wykluczam wypala DPF na postoju i kolo się zamyka , kiedyś tak miałem ,że cztery razy pod rząd


,

delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
[quote=FXX post_id=839824 time=1514415155 user_id=5364]
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
myślę ,że kompletnie nie masz racji w tej kwestii. Chyba ze jest to wymuszone wypalanie .
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
myślę ,że kompletnie nie masz racji w tej kwestii. Chyba ze jest to wymuszone wypalanie .
delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Owszem ma Kamil rację bo taki sam proces zachodzi w filtrze podczas jazdy jak i na postoju. Sam wiele razy wypalałem filtr na postoju i zawsze wypalił mi się do tego stopnia jak podczas jazdy.
Wysłane z Galaxy S8
Wysłane z Galaxy S8
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Nie jest tak. Ilekroć go "złapię na wypalaniu" kończę proces (jadę przed siebie aż skończy wypalaćsłoma pisze: ↑27 gru 2017, 23:27zakładam ,(bo to przerabiałem ) ze DPF nie jest wypalony , zaczyna się wypalać ale nigdy kolega nie dopalił go na 100% , tylko z jakiś powodów wyłącza silnik wcześniej lub co tez nie wykluczam wypala DPF na postoju i kolo się zamyka , kiedyś tak miałem ,że cztery razy pod rząd, z rożnych powodów ale to przerabialem , tylko po tym wszytkim musiałem olej ściągać z silnika
, tak dużo przyrostu było
,![]()

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
słoma pisze:A ja wiem, że kompletnie źle myślisz.
Nie raz wypalałem DPF na postoju obserwując na zegarach proces wypalania (mam podgląd na centralnym wyswietlaczu na parametry DPFu) i wypalał się do tego samego poziomu co podczas jazdy. To po pierwsze.
Po drugie podczas wypalania serwisowego czy wymuszonego filtr nie wypala się całkowicie.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
nie zamierzam przekonywać Panów , ze na postoju nie wypala się DPF-a , skoro wiedzą lepiej , to ich problem nie mój , dalej uważam ze cykl częstego wypalania DPF wiąże się z : albo niepełnym wypalaniem podczas krótkich przejazdów , czy dopalaniem na parkingu albo juz zużytym DPF .
Grisza sprawdź sobie poziom oleju ,sprawdzaj na bagnecie raz w tygodniu , jeżeli go przybywa , wypalanie DPF nie jest pełne .
Grisza sprawdź sobie poziom oleju ,sprawdzaj na bagnecie raz w tygodniu , jeżeli go przybywa , wypalanie DPF nie jest pełne .
delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
To może powiedz dlaczego się DPF na postoju nie wypala, skoro jesteś tego pewien 
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX