Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
Nie, nie jest to zgodne z przepisami. Przy włączeniu świateł mijania powinny gasnąć ,,dzienne".
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
A u mnie nie gasną, tylko "ściemniają się" i służą jako pozycyjne po przełączeniu na mijania i jest to fabryczne rozwiązanie. Ciekawe co na to przepisy 

- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
To zależy od homologacji lampy. Jeśli ma podwójną to wszytko ok. Jeśli nie... to kolejny przykład na to że przepisy nie nadążają za rozwojem techniki 

Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
U mnie w służbowym też tak jest, w pozycyjnych siedzi żarówka 5/21W robiąca też za dzienne. Jest homologacja i się mogą pocałować w trąbkę. 
Przy czym w tym rozwiązaniu to żarówka dzienna/pozycyjna ma osobną komorę w lampie i własny reflektor. W takiej Kappie i w wielu pojazdach ogółem pozycja korzysta przykładowo z komory dla lampy drogowej i wtedy... W sumie co ja gadam, w BMW bywają fabryczne dzienne zrobione z przygaszonej lampy drogowej.

Przy czym w tym rozwiązaniu to żarówka dzienna/pozycyjna ma osobną komorę w lampie i własny reflektor. W takiej Kappie i w wielu pojazdach ogółem pozycja korzysta przykładowo z komory dla lampy drogowej i wtedy... W sumie co ja gadam, w BMW bywają fabryczne dzienne zrobione z przygaszonej lampy drogowej.

Drop a gear and disappear!
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
Panowie, a czy którykolwiek przepis mówi o tym, że DRLe muszą być osobnym źródłem światła? Z tego co wiem, nie ma takich wymogów, więc każde z powyższych rozwiązań jest legalne, o ile na lampach jest homologacja i spełniają wymagania techniczne dot. rozmieszczenia tych świateł.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i param
No nie do końca, problem leży np. w umiejscowieniu lamp na pojeździe. Przykładowo górna krawędź lamp nie może być wyżej niż 150cm od ziemi i w niektórych dostawczakach może z tym być różnie. Z własnego podwórka - w Iveco Daily 2006-2014 reflektory są dość wysoko położone, same w sobie są dość wysokie i na dokładkę DRL stanowią najwyższy ich element. Aż jutro zmierzę z ciekawości, ale mi te lampy sięgają niemal do pach a niski nie jestem, to może być za wysoko. 
Niemniej homologacja chyba najważniejsza, w końcu ktoś to świadectwo wystawił i raczej nie na słowo honoru. Chociaż kto ich wie...

Niemniej homologacja chyba najważniejsza, w końcu ktoś to świadectwo wystawił i raczej nie na słowo honoru. Chociaż kto ich wie...
Drop a gear and disappear!
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry
Do mnie jakoś nie przemawiają te całe światła dzienne z allegro.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry
Takie światła z allegro pod brandingiem NSSC świecą w mojej lybrze już kilka lat. Po drodze kilka kontroli drogowych, badań technicznych i nikt nawet o nie nie zapytał. Świecą na tyle skutecznie że w nocy w przypadku zaniku oświetlenia głównego myślę że dałoby się na tych ledach jechać, wiadomo nie za daleko bo oczy szybko by się zmęczyły. Światełka okrągłe idealnie w benzynówce pasujące w otwory obok halogenów w przednim zderzaku.artek_79 pisze:Do mnie jakoś nie przemawiają te całe światła dzienne z allegro.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry
Powiem tyle - w bezksiężycową noc daje się jechać mając na froncie tylko dwie żarówki 21W, akurat takie jak mam w dziennych. Byle nikt nie świecił z naprzeciwka. 

Drop a gear and disappear!
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry
No właśnie wczoraj miałem okazję wykonać trochę dłuższa trasę, droga wojewódzka. Dosyć często można było spotkać kierowców, którzy mieli zbyt wysoko ustawione światla do jazdy dziennej, przez co oślepiały. Na dłuższych odcinkach jest to uciążliwe dla oczu i komfortu jazdy. Ale i tak jest lepiej niż było kiedyś.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 gru 2020, 19:48
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Światła do jazdy dziennej - przyklejona dyskusja i parametry
Nie raz widzę gdzie użytkownicy mają zaadaptowane światła długie do jazdy dziennej z tym że są one ściemnione. Pewnie jakoś programowo idzie to ogarnąć ale czy to jest legalne?