volf pisze: ↑18 maja 2018, 9:45
Zastosowałeś jakiś moduł domykania szyb, jeśli tak to jaki?
Ogólnie z tymi szybami w kappie to jest mały problem, bo o ile przednie mają włącznik przeciążeniowy to tylne nie i trzeba stosować moduł wykrywający przeciążenia albo dołączyć jakieś krańcówki.
W każdym razie same moduły domykania nie są drogie np. WCM-4 z firmy AMT to około 50 zeta. Oczywiście, powiem szczerze, ze nie sprawdziłem w praktyce czy będzie w kappie działał ale po opisie wydaje się być ok
Szkoda, że schematy/opisy kolegi Bodes są niedostępne i nikt ich nie skopiował...
Ok, opiszę od początku co i jak zrobiłem (a trochę się narobiłem

)
Ten moduł to dokładnie to
https://www.stig.pl/modul-domykania-4-szyb
jest ich na rynku cała masa , pod różnymi nazwami, ale często wyglądają identycznie
Na początku pomyślałem że podłączę pod kable dochodzące do sterownika tak jak w tym temacie
http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 1&start=15
Chodzi o te cienkie kabelki na sterowaniu, dotknięcie masy powoduje odpowiednio podnoszenie i opuszczanie przednich szyb
Chodzi o kostki skrajne, tam gdzie są bodajże 4 kable to jest sterowanie z lewych drzwi a tam gdzie 2 kable to z prawych
Środkowa kostka to masa i zasilanie PO WŁĄCZENIU STACYJKI - czyli powód la którego wiele instalacji kończy się niepowodzeniem - samo podanie masy po wyłączeniu stacyjki nic nie da
Połączyłem wszystko wg instrukcji (prawie...) , najgorzej tak naprawdę to upchnąć te wszystkie kostki i połączenia pod tunelem.
Miałem też zagrychę z podaniem prądu na moduł , ale to załatwił przekaźnik od poloneza o czym pisałem wyżej, dla zainteresowanych mogę podać dokładnie jak połączyć .
Efekt końcowy niestety jest marny, nie domyka 1 szyby (na razie mam podłączone przednie ) , no ale po przeanalizowaniu
wszystkiego już wiem dlaczego. Napisałem wcześniej że podłączyłem prawie wg instrukcji , bo faktycznie powinien kabel dochodzić do silnika a nie do centralki, gdzie nie ma odpowiedniego przeciążenia .
Więc przekaźniki w centralce "cykają" po kolei przez około sekundę, prawa szyba podnosi o kilka cm a lewa całkowicie
ale tylko dlatego że ma automatyczne podnoszenie po przytrzymaniu (gdyby prawa to miała to by było super...)
(dzieje się dokładnie tak jak jest w instrukcji na internecie - ale dopiero teraz to przeczytałem
Wpadłem więc na pomysł że skoro centralka ma jeszcze wyjścia idące do silników, to tam się wepnę - niestety chyba ten plan upadnie.
Dziś sprawdzałem, co prawda tylny moduł, ale znalazłem gdzie pojawia się zmiana napięcia podczas naciskania np podnoszenia.
Wygląda na to że jest tam +. Spróbowałem wiec po odłączeniu wtyczki podać na kabel prąd, niestety nic to nie dało.
Za to po podpięciu wtyczki i ponownym podaniu plusa wywaliło bezpiecznik

. Taki ze mnie elektryk samochodowy
Więc teraz widzę tylko takie rozwiązania .
1. Tam gdzie jest potrzeba potrzymania podanego sygnału przez kilka sekund - trzeba zastosować przekaźnik czasowy. Niby nie jest to tak jak przewidział producent modułu domykającego, ale tak naprawdę to sterownik od szyb Kappy sam wyłącza prąd na szybę kiedy ona się domknie, to tak jakby ktoś przytrzymał przycisk od zamykania trochę za długo. Słychać jak przekaźnik w sterowniku rozłącza.
Jeszcze przy okazji można by się pokusić o zamykanie wszystkich szyb równocześnie, wystarczyło by wykorzystać tylko jeden kanał modułu i podać masę poprzez diody na poszczególne piny sterownika Kappy. Oczywiście wszystko przez ten przekaźnik czasowy.
2. Poszukać modułu który nie jest podłączany bezpośrednio do silnika i nie działa na przeciążenie, ale ma ustawialną opcję czasową .
Wtedy by się idealnie zgrało ze sterownikiem w Kappie
3. Poszukać sterownika kompatybilnego elektrycznie z tym w Kappie i mającego funkcję autopodnoszenia prawej szyby
Jeśli chodzi o tylne szyby to mnie zaskoczyłeś z tym brakiem przeciążeniówki etc. Ale myślę ze przy moim sposobie podłączenia
przez moduł to i tak nie ma znaczenia. To tak jakby ktoś przez kilka sekund przytrzymał przycisk , i co , wtedy podnośnik z tyłu się spali ???
A tak w ogóle to można kupić centralkę do szyb przednich i założyć na tył, wtedy jest autoopuszczanie przynajmniej
Przepraszam za przydługi wywód, może ktoś jeszcze podzieli się uwagami i mnie natchnie
... ewentualnie jeszcze zamienić kable miejscami we wtyczce sterownika - opuszczanie z podnoszeniem
na sterowaniu i na wyjściu . Wtedy obie szyby będą miały do góry auto , a do dołu jedna będzie miała auto a druga będzie kulawa
