Po ilości nagaru wnoszę, że masz przytkane kanały olejowe w głowicy. Na początek zrób płukankę z wymianą oleju i sprawdź czy się polepszyło. Jeśli nie, to będziesz musiał zdemontować zaślepki kanałów olejowych i ręcznie je przetkać jakimś wyciorem.
Widzę też, że masz wytartą pierwszą krzywkę na wałku ssącym. Wałek do wymiany.
Krzywka się świeci bo ją paluchem wyczyściłem
Generalnie tam gdzie ona jest to jeszcze trochę olejku jest.
Auto chodziło normalnie przez 1,5 roku na tych krzywkach. I teraz tez też pewnie chodzi normalnie.
Ale jak zobaczyłem co jest pod tą pokrywą to stwierdziłem że nie będę tak jeździł :/
Póki co przygotuję się do płukanki i poczytam którędy ten olej na tą głowicę wchodzi... bo nie mam pojęcia
A i zerknac na stan gornych powierzchni popychaczy (szklanek) przy okazji wymiany by nalezalo... Jesli sa "wyjechane", beda niszczyc powierzchnie krzywek...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza... Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2Anno Domini '80/'81 - Duma i radość... Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda... Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KMAnno Domini '01 - Ekonomika i miekkość... Chevrolet Volt Hybrid plug-inAnno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność... To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Ok, na razie przepłukałem silnik płukanką a nawet ropką.
Wlałem olej jakiś z marketu (k2), w celu zrozbienia na nim kilka tyś km. i wlania do niego kolejnej płukanki.
Wałków dokładnie nie sprawdzałem czy są wytarte czy nie, na razie nie mam zamiaru się nimi przejmować - auto działa.