Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Witam,
Mam problem z przegrzewającym się silnikiem (2.0b 20V, 1998 silnik przedlift). Przy większych obciążeniach temperatura bardzo szybko rośnie i w zbiorniku wyrównawczym zaczyna się gotować, a raz nawet wywaliło płyn. Po wystudzeniu silnika poziom płynu w normie. Przy normalnej jeździe też temperatura jest wyższa niż zwykle.
Nie wiem co to może być. Chłodnica nie jest zapowietrzona bo sprawdziłem na odpowietrzniku (z forum dowiedziałem się, że jest też drugi odpowietrznik na rurze do nagrzewnicy ale nie mogę go zlokalizować - może ktoś pomoże). Po rozgrzaniu silnika temperatura chłodnicy jest nierówna. Zaraz przy wlocie węża z silnika jest bardzo gorąca (co w sumie jest normalne), a z drugiej strony jest ciepła, tzn można przytrzymać palcem i się nie oparzyć. Nie wiem czy tak ma być czy chłodnica jest przytkana.
Co to może być ?
Mam problem z przegrzewającym się silnikiem (2.0b 20V, 1998 silnik przedlift). Przy większych obciążeniach temperatura bardzo szybko rośnie i w zbiorniku wyrównawczym zaczyna się gotować, a raz nawet wywaliło płyn. Po wystudzeniu silnika poziom płynu w normie. Przy normalnej jeździe też temperatura jest wyższa niż zwykle.
Nie wiem co to może być. Chłodnica nie jest zapowietrzona bo sprawdziłem na odpowietrzniku (z forum dowiedziałem się, że jest też drugi odpowietrznik na rurze do nagrzewnicy ale nie mogę go zlokalizować - może ktoś pomoże). Po rozgrzaniu silnika temperatura chłodnicy jest nierówna. Zaraz przy wlocie węża z silnika jest bardzo gorąca (co w sumie jest normalne), a z drugiej strony jest ciepła, tzn można przytrzymać palcem i się nie oparzyć. Nie wiem czy tak ma być czy chłodnica jest przytkana.
Co to może być ?
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Chłodnica może już nie wyrabiać, a tak poza tym to w aucie jest gaz?
Wiatrak działa?
Wiatrak działa?
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
LPG jest.
A wiatrak działa dziwnie, mam wrażenie, że pierwszego biegu w ogóle nie załącza od razu drugi bieg. Chwilowo wspomagałem się klimatyzacją, po ustawieniu na LOW włącza drugi bieg prawie od razu. Trochę to pomaga, ale strach tak jeździć.
A wiatrak działa dziwnie, mam wrażenie, że pierwszego biegu w ogóle nie załącza od razu drugi bieg. Chwilowo wspomagałem się klimatyzacją, po ustawieniu na LOW włącza drugi bieg prawie od razu. Trochę to pomaga, ale strach tak jeździć.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Pompe wody sprawdź. Mógł wirnik umrzeć. I nie ma wydajności.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
OK. Jak się ją sprawdza?
Pozostaje jeszcze ten drugi odpowietrznik. Gdzie się on dokładnie znajduje?
Pozostaje jeszcze ten drugi odpowietrznik. Gdzie się on dokładnie znajduje?
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Sprawdzić pompę to tylko rozpiąć rozrząd i wydłubać ją...
Co do odpowietrzania, to wg mnie w tym silniku w ogóle nie trzeba odpowietrzać, bo odpowietrzy się sam.
Zobacz jak wygląda rezystor/opornik chłodnicy.
Co do odpowietrzania, to wg mnie w tym silniku w ogóle nie trzeba odpowietrzać, bo odpowietrzy się sam.
Zobacz jak wygląda rezystor/opornik chłodnicy.
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Po wyglądzie to raczej niewiele się dowie, niech zmierzy rezystancję

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Wyjąć to to tylko odpiąć wtyczkę i odkręcić 2 wkręty krzyżakowe, a często gęsto po 20 latach gołym okiem widać, że to już szrot.
"porcelanka" wykruszona, druciki popalone itp. Nie każdy ma miernik, a tym bardziej umie się nim poprawnie obsługiwać

Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Większość awarii tych oporników to przerwany/przepalony bezpiecznik termiczny-czego po wyglądzie nie poznasz 

KAPPA TDS & JTD
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Będzie spalone -czarne
. Jeszcze czasami bezpieczniki wentylatorów i przekaźniki 1 i 2 bieg. Są w skrzynce na lewym nadkolu. Podczas jazdy temp płynu powinna być równo na wskaźniku. Termostat się nie przycina? Coś jest nie tak z obiegiem płynu. A ogrzewanie dobrze grzeje?

Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Bezpieczniki wentylatorów na nadkolu sprawdziłem - są OK. Przekaźników na oko sprawdzić się chyba nie da, więc nie wiem czy są OK. Ogrzewanie w pełni sprawne. Termostat też chyba ok, bo przynajmniej otwiera duży obieg. Czy odpięcie tzw. czerwonego czujnika sprawi ze wentylator będzie cały czas chodził na 1. biegu? Cały czas mam wrażenie ze układ jest jednak zapowietrzony, gdzie dokładnie znajduje się ten drugi odpowietrznik, bo nie mogę go zlokalizować?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Jeden w chlodnicy, drugi na wężu od nagrzewniczki przy ścianie grodziowej.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
W chłodnicy u góry w rogu po stronie pasażera.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Odpowietrznik w chłodnicy zlokalizowałem. Czy ten drugi wężu od nagrzewnicy jest widoczny od razu, czy trzeba coś zdemontować by się do niego dostać?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Widoczny jest za przepustnicą
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt