Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Witam, ostatnio przy prędkości 180-190 z okolic dachu (otwierany dach) słychaś... szum/świst, przy mniejszych nic nie słychać tylko w momencie przekraczania właśnie 180km/h , jakieś sugestie, rozwiązania, dodam że dach się otwiera i zamyka, nie zacina się, ale możliwe, że dawno nie był smarowany.... proszę o pomoc 
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Nie przekraczać 180...
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
W Nuova Bravo przy przekraczaniu 130 km/h słyszałem świst z okolic maski silnika, żadne regulacje połączenia zderzak-maska nie przyniosły efektu. Bardzo prawdopodobne, że nie ma na to leku. TTTM?
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Maxglow....hehe.... yyyy.... noooo nie, to nie rozwiązanie dla mnie...
Ceva, może jakaś uszczelka w podszybiu, albo coś z wycieraczkami? Bo tak się zastanawiam u mnie może to też być kwestia jakiejś, uszczelki lub minimalnego niedomykania dachu.... chociaż deszcze padały i jest szczelny....hym...
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
A pobaw się i poeksperymentuj oklejając szczeliny na obrzeżach dachu taśmą klejącą. Może wyrównane powierzchni dachu spowoduje zmniejszenie zawirowania powietrza i hałas. Jak to pomoże to są dwie drogi, regulacja przylegania paneli dachu (o ile jest możliwa), albo TTTM. Współczesne auta nie są, wbrew pozorom, zbyt dopracowane aerodynamicznie (a przynajmniej te którymi miałem okazję jeździć)...
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Hej ja mam wersję 1.8 Di, ale przy 180 nie słyszę szyberdachu, dopiero przy 225 zaczyna mi świszczeć powietrze od szyberdachu też mnie to denerwuje
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
dodatkowa uszczelka miedzy fabrycznymi załatwi sprawę
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Jeździłem kiedyś Deltą z otwieranym dachem i ja słyszałem już świsty przy 120. Przy 180 trudno oczekiwać ciszy... 

Giulietta Veloce 2016r
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
No to już, wiadomo i zaskoczę tych co twierdzą, że przy takich prędkościach musi szumieć. Temat zdiagnozowany, również dzięki opisowi z tego forum. Winna jest tylna uszczelka do której dociskana jest szyba szklanego dachu (jej końcowy rant). Kolega na forum opisał krok po kroku jak sobie z tym problemem poradzić. Polecam
i pozdrawiam włoską familię.

- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Możesz wskazać miejsce gdzie zostało to opisane. Z góry dzięki.
Lancia Delta HardBlack 1.4 MultiAir Gold S&S 140 KM 2011 r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
- Imię: Zorro
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010
- omulec
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu
Jeśli słychać świst powyżej 110km/h - i dodatkowo słychać jakby dach się po prostu rozszczelniał, to winne są tylne prowadnice. Przednie wszyscy smarują, bo widać, tylnych nie.
Na tylnych stopach dachu są gumowe stopki ślizgowe. Kiedy się wytrą, dach może po prostu minimalnie podskakiwać na uszczelce i przy pewnej prędkości się rozszczelniać. FCA nie sprzedaje jako części, ale pasują jeśli mnie pamięć nie myli z Renault. Żeby ocenić stan, trzeba zdemontować tylne stopy - najpierw trzeba zdjąć listwy po bokach szklanego dachu (chyba na zatrzaski, uważnie, żeby nie pękły), potem torx do tylnych stóp szyby dachu (na odsuniętym dachu, podłożyć coś pod szybę). Przednie stopy można zostawić, nie trzeba rozkręcać, żeby zdjąć tył. Tylne po odkręceniu od szyby schodzą do wewnątrz.
Na tylnych stopach dachu są gumowe stopki ślizgowe. Kiedy się wytrą, dach może po prostu minimalnie podskakiwać na uszczelce i przy pewnej prędkości się rozszczelniać. FCA nie sprzedaje jako części, ale pasują jeśli mnie pamięć nie myli z Renault. Żeby ocenić stan, trzeba zdemontować tylne stopy - najpierw trzeba zdjąć listwy po bokach szklanego dachu (chyba na zatrzaski, uważnie, żeby nie pękły), potem torx do tylnych stóp szyby dachu (na odsuniętym dachu, podłożyć coś pod szybę). Przednie stopy można zostawić, nie trzeba rozkręcać, żeby zdjąć tył. Tylne po odkręceniu od szyby schodzą do wewnątrz.