Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Witam
Wczoraj dopadła mnie taka przypadłość. Jadąc w korku, po wciśnięciu sprzęgła, obroty nie schodziły do poziomu wolnych obrotów, a spadały do zera i samochód gasł. Odpalał bez najmniejszego problemu. Stało się tak z 5 razy, i po tym objawy zniknęły.
Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Urlop za pasem i nie chciałbym niespodzianek w podróży.
Z góry dzięki za pomoc.
Wczoraj dopadła mnie taka przypadłość. Jadąc w korku, po wciśnięciu sprzęgła, obroty nie schodziły do poziomu wolnych obrotów, a spadały do zera i samochód gasł. Odpalał bez najmniejszego problemu. Stało się tak z 5 razy, i po tym objawy zniknęły.
Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Urlop za pasem i nie chciałbym niespodzianek w podróży.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Problem się nasila. 2x się zdarzyło, że auto zgasło i nie chciało odpalić. Dopiero po pewnym czasie silnik się uruchamia. W komputerze nie ma żadnych błędów. Wymieniłem czujnik położenia wału, niestety nic to nie pomogło.
Auto nie gaśnie w trakcie jazdy, problem występuje na wolnych obrotach (zdarzyło się, że na postoju obroty zaczęły falować i silnik zgasł).
Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
Auto nie gaśnie w trakcie jazdy, problem występuje na wolnych obrotach (zdarzyło się, że na postoju obroty zaczęły falować i silnik zgasł).
Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Czy silnik pracuje normalnie, bez podejrzanych odgłosów i rozrusznik normalnie kręci?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Rozrusznik kręci, ale silnik nie chce zaskoczyć.
Nie słychać dziwnych odgłosów, tylko nierówne obroty.
Nie słychać dziwnych odgłosów, tylko nierówne obroty.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Kompa podpinałeś?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Tak. Nic nie ma, żadnego błędu. Za pierwszym razem (objawy wskazywały), że to czujnik położenia wału, ale wymiana nic nie dała.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
- Lokalizacja: IRL/Szczecin
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
A uklad paliwowy sprawdzales? Filtr paliwa, cisnienie?
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet
Delta III 2.0Multijet
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Filtr paliwa jest wieniony. Pompa w zbiorniku działa. Co jeszcze sprawdzić?
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Może ciśnienie na szynie CR podczas tego falowania czy gaśnięcia...
W starszych czyli zwykłych jtd to przeważnie zawór regulacji ciśnienia (umieszczony w pompie CR) lub sama pompa był odpowiedzialny za takie zachowanie ale w mjtd jest już pewnie inny układ...
W starszych czyli zwykłych jtd to przeważnie zawór regulacji ciśnienia (umieszczony w pompie CR) lub sama pompa był odpowiedzialny za takie zachowanie ale w mjtd jest już pewnie inny układ...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów
Czy czujnik CR lub pompa paliwa zapisują błąd w pamięci?
Czy problem może być spowodowany EGRem?
Czy problem może być spowodowany EGRem?