Kappa - jaki wybrać silnik ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: Neronq » 22 lis 2006, 16:30

"pew" pisze: ale o czym tu rozmowa ... przy takim podejściu to proponuję wziąć 3.0, zastanowić się nad dołożeniem turbosprężarki i jechać na chiptuning ... a w ogóle to kupić Deltę HF Integrale.
Dieslami sie jezdzi inaczej niz benzynka, poprostu charakterystyka tych silnikow mnie nie przekonuje, jedyny diesel ktorym mi sie dobrze jezdzilo to a4 2.5tdi .
I nie chodzi mi tu o jakies moce tylko sposob poruszania, diesle sie dobrze spisuja w trasie, maja moment obrotowy wiec jest dobrze ale na co dzien nie wyobrazam sobie jazdy wiekszoscia diesli jakie znam.
A tak poza tym znam handlarzy sciagajacych auta z niemiec i oni sami mowia zeby nie kupowac diesla bo to ryzyko, przywoza auta 3 letnie z przebiegiem 300tys. km , kreco licznik na 120tys.km , wymieniaja galkie od biegow i cos jeszcze i wyglada jak funkiel nowka. I wiekszosc mechanikow uwarza silniki diesla szczegolnie te nowsze za ciezkie do napraw i kosztowne jak sie cos popsuje, a to sie zdarza szczegolnie na polskiej ropie, kolega po 4 latach uzytkowania od nowosci octavii tdi musial wymieniac pompowtryskiwacze, a mial najechane niecale 200tys.
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Anonymous

Dizel

Post autor: Anonymous » 06 gru 2006, 12:12

Ten Kolega co pisze o dizlach najwięcej ( a jeździł tak naprawdę tylko jednym ) po prostu pie..li głupoty. Propounuję przejażdżkę moim jtd-kiem, a ta wysoko uniesiona benzynowa czapa Ci spadnie, GWARANTUJĘ. Jak chcesz ładny dźwięk to kup sobie ferrari, bo idac Twoim tokiem myslenia wszystkie auta obok tego brzmią jak kupa. Dizel nie brzmi ładnie, szczególnie na postoju, ale na obrotach 5-cylindrowy brzmi w środku jak benzyniak. Mam nagrać mp3 i wysłać dla niedowiarków?
Jedyne w czym Szanowny Kolega ma rację to fakt, iż do miasta bardziej nadaje się benzyniak ( ale wybierać kappę benzynową do jeżdżenia po mieście to ekonomiczne harakiri - kumpel miał 2.0 bez turbo i chlała jak głupia ). Dizlem jak stoisz w korku to przynajmniej nie zastanawiasz się czy wystarczy Ci paliwa jeszcze na 5 min. czy 10...
Coś tam jeszcze było o tym, że "jazda turbodizlem to długo długo nic a potem strzał..." Jeszcze jedna opnia kogoś, kto albo nie umie jeździć albo jest kompletnym ignorantem. ( Na prywatne, darmowe tym razem, lekcje zapraszam na priv, na pewno się przyda ).

Awatar użytkownika
inferno_m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: inferno_m » 06 gru 2006, 12:43

Jeśli mogę coś doradzić to rozwiązanie 2.0T 20V ejst chyba najlepsze :)
Thema SW 2.0T 8 1989 Zeta 2.0T 1996 BMW E39 530d steptronic

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

Re: Dizel

Post autor: dellti » 06 gru 2006, 12:52

"Marcellous" pisze:Ten Kolega co pisze o dizlach najwięcej ( a jeździł tak naprawdę tylko jednym ) po prostu pie..li głupoty. Propounuję przejażdżkę moim jtd-kiem, a ta wysoko uniesiona benzynowa czapa Ci spadnie, GWARANTUJĘ.
Jeździłem różnymi dieslami, jak również zamiennie Kappą JTD i benzynową jak kupowałem swoją. Czapa mi nie spadła :) Więc z tą pewnością siebie to nie przesadzaj ...
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: DRoszi » 06 gru 2006, 13:20

tak czy siak ja lubie swoje v6 i niektórzy lubią dizle co to za różnica byle sie fajnie kulała po drodze
jazda dizlem jest fajna ale musi byc to duzy dizelek
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: pew » 06 gru 2006, 13:41

2.4 JTD to spory dieselek :-) 2.5 TD z Themy też :twisted:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Anonymous

kappa 2.4 czy 2.0 tutrbo-co wybrac??

Post autor: Anonymous » 15 gru 2006, 12:22

czesc jestem tu nowy wiec witam wszystkich,
i od razu mam pytanie, co wybrac na swoja 1 kappe 2,4 czy turbo(raczej r5), jak jest z kosztami, awaryjnoscia, cenami, przyjemnoscia z jazdy i czy za 15-18 tys zł jest sens szukac turbo??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: Arek » 15 gru 2006, 12:51

człowiek zwrócił sie z prostym pytanie a tu ..... dyskusja kto lepszy blondynka czy brunetka : yesyes : Wszystko zalezy od:
A) potrzeb własciciela (mało dużo jeździ, jaki styl jazdy lubi),
B) zdolnosci kredytowej (wydatki będą bo to nie jest ganz neu auto :-))))),
C) odpornosci na stres (wg zasadady, że przy handlu autami ciesza sie obie strony: sprzedający i kupujacy - a prawda i tak wychodzi po jakimś czasie bo to przeciez uzywane auto. Trzeba do tego podejść jak do ślubu z 38 letnią kobietą po przejściach)
D) no i oczywiscie od konkretnego auta (jego stan, przeszłość itp, co z tego że bedziesz miał ekonomicznego diesla jak bedzie on w marnym stanie i trza bedzie bulić dodatkową kasę na ekstra naprawy).
Moim zdaniem patrząc na te wszystkie elementy powyżej nie ma jakiejś gigantycznej róznicy w kosztach utrzymania pomiedzy wymienionymi przez autora postu silnikami.
NAJWAZNIEJSZA JEST WIARYGODNOŚĆ SPRZEDAWCY I CHŁODNA GŁOWA KUPUJĄCEGO - NIC NA SIŁE!!!!!!!!!!
Co do LPG no to ja nie jestem fanem tego paliwa, tak jak nie wierzę że wegeterianizm jest zgodny z natura czowieka lub celibat zgodny z natura faceta).
8)
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

kappa 2.4 czy 2.0 tutrbo-co wybrac??

Post autor: Nat » 15 gru 2006, 12:57

Przy turbo masz wieksza szansę trafic na auto mocno wyekploatowane, lub źle eksploatowane.
Zakładając jednak auta w tym samym stanie technicznym, ja doradzałbym r5 turbo.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: kappa 2.4 czy 2.0 tutrbo-co wybrac??

Post autor: KJ » 15 gru 2006, 13:02

"ass" pisze:czesc jestem tu nowy wiec witam wszystkich,
i od razu mam pytanie, co wybrac na swoja 1 kappe 2,4 czy turbo(raczej r5), jak jest z kosztami, awaryjnoscia, cenami, przyjemnoscia z jazdy i czy za 15-18 tys zł jest sens szukac turbo??
pozdrawiam
1. turbo
2. w naprawdę dobrym stanie będzie chyba ciężko
******* KJ ******

Anonymous

kappa 2.4 czy 2.0 tutrbo-co wybrac??

Post autor: Anonymous » 15 gru 2006, 13:18

no tak ale na to ze sie trafi na auto wyeksplatowane sa szanse zawsze, a jesli ktos juz kupil turbo jako nowe to chyba o nie dbal, przynajmniej mam taka nadzieje:->

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: pew » 15 gru 2006, 13:29

"Arek" pisze:człowiek zwrócił sie z prostym pytanie a tu ..... dyskusja 8)
jakby było proste to nie byłoby dyskusji :wink:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dizel

Post autor: Neronq » 15 gru 2006, 14:33

"dellti" pisze:
"Marcellous" pisze:Ten Kolega co pisze o dizlach najwięcej ( a jeździł tak naprawdę tylko jednym ) po prostu pie..li głupoty. Propounuję przejażdżkę moim jtd-kiem, a ta wysoko uniesiona benzynowa czapa Ci spadnie, GWARANTUJĘ.
Jeździłem różnymi dieslami, jak również zamiennie Kappą JTD i benzynową jak kupowałem swoją. Czapa mi nie spadła :) Więc z tą pewnością siebie to nie przesadzaj ...
I ja tez o tym pisalemm zalezy jak kto jezdzi wkoncu i jak lubi, wyrazilem swoja opinie bo nie jezdzilem jednym dieslem, a conajmniej kilkoma. Ostatnio uzytkowalem audi A2 1.4tdi i w porownaniu z tym samym silnikiem benzynowym to byla rakieta ale to nie dla mnie styl jazdy ....
Choc spalanie 4,5l w miescie przy deptaniu mile zaskoczylo :groupjump:

Arek najlepiej podszedl do tematu i przedstawil sytuacje na zdrowy rozum :D
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1608
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

kappa 2.4 czy 2.0 tutrbo-co wybrac??

Post autor: Radicz » 15 gru 2006, 21:15

Tylko turbo burbo :dj:

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: viruskill » 17 gru 2006, 18:36

:) ladnie napisane przez kolege zalezy co kto lubi i jak jezdzi
np ,oj szwagier ma sierre 1.8 td bo duzo jezdzi do pracy a ma kawalek po kretych drogach gdzie predkosc max to 70 km/hi auto sie miesci w 5,5 l na 100 km wiec to mu odpowiada, chodz ma jeszcze nissana 2.0 16v slx + gaz ale to zaduzo pali po tej trasie bo jezdzil chwilke.

Ja jezdze w adlekie trasy i lubie czasami przycisnac dlatego mam dedre 2.0 turbo/integrale 8v i jestem zadowolony z dzwieku i przyspieszenia niejeden mowil jak stoje i autko chodzi na wolnych obrotach ze to jakas max 1.8 ale po wcisnieciu gazu w podloge ladne oczy robili :) i ten dzwiek bmw R6 2.0 150KM chowa sie z dzwiekiem i przyspieszeniem.

a co do td to czesto jezdze jeszcze alfa 164 2.5 TD i dosc ladnie chodzi dzwiek tez mily na postoju jak to diesel ale tym sie niestoi tylko jezdzi silniczek ladne odglosy daje :)
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”