Nuova Delta - diesel

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Nuova Delta - diesel

Post autor: Tofik » 13 gru 2006, 18:54

jak bedę na święta w domu i bedę miał chwilę czasu i niezapomnę to sprawdze :wink:

Anonymous

Nuova Delta - diesel

Post autor: Anonymous » 15 gru 2006, 15:00

czujnik odpowiadający za ssanie przy termostacie widac patrzac od przodu samochodu na termostat.odchodza od nie go 2 kabelki.

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - diesel

Post autor: bolger » 15 gru 2006, 15:58

Ano właśnie, ale znajomy wymienił ten czujnik i nic to nie dało. Wot, zagadka. A możeby się przejść do magików z ASO :wink:
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

Anonymous

Nuova Delta - diesel

Post autor: Anonymous » 15 gru 2006, 19:59

ten czujnik mam dobry bo go sprawdzalem miernikiem elektrycznym, na zimnym silniku prad byl na obu kabelkach, wiec zakladam ze na cieplym odcina przeplyw pradu(tak powinno byc).tak samo wlacznik elektromagnetyczny przy pompie wtryskowej(chyba to sie tak nazywa),jest on umieszczony na dole pompy, dochodzi do niego 1 kabelek.sprawdzalem go rowniez(wykrecilem i sprawdzalem czy dziala zwierajac z kadlubem, elektromagnes wysuwal sworzen, wiec to tez powinno byc OK), dlatego zastanawia mnie czemu ssanie jednak nie dziala.w najblizszym czasie moze uda mi sie skombinowac katalog boscha to wtedy cos poczytam.

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Nuova Delta - diesel

Post autor: adasik12 » 20 gru 2006, 11:35

czy przy wymianie tego czujnia muszę spuscić płyn z układu chłodzenia?
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - diesel

Post autor: bolger » 20 gru 2006, 12:04

myślę, że nie, jak to zrobisz sprawnie. Głowy nie dam
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

Awatar użytkownika
Pawulon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - diesel

Post autor: Pawulon » 26 gru 2006, 20:12

halo koledzy :)
macie nowe wiadomosci na temat owego ssania?
mam tez podobny klopot, niestety nie przygladalem mu sie jeszcze blizej.
wlasciwie to mam problem i z ssaniem i z termostatem, bo silnik nie lapie temperatury (przy okazji jest zimno w srodku ;) ) i ciezko chodzi po odpaleniu.

skoro to taka czesta (mam nadzieje jedyna) przypadlosc silnika TD, to uwazam to za punkt honoru zeby zglebic zagadnienie i znalezc rozwiazanie problemu dla potomnych :)

jako druga typowa przypadlosc dopisalbym lakier odpryskujacy z pokrywy rozrzadu :P

pozdrawiam
Nuova Delta 1,9 TD - mniam mniam :D

Fiat Fiorino 1,7 D - ble
VW T4 1,9 D - ble

0 880 490 660

Awatar użytkownika
Pawulon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - diesel

Post autor: Pawulon » 28 gru 2006, 0:59

witam ponownie,
dzis odpisal mi czlowiek sprzedajacy wklady na allegro, o ktorych byla wczesniej mowa. napisal mi tak:

w wypadku panskiego termostatu nie ma w sprzedazy samego wkladu tylko caly termostat i mam cos takiego w cenie 95 zl i mam tez czujnik ssania i jest on w cenie 88 zl

mysle, ze te ceny sa w granicach zdrowego rozsadku i warto sie zastanowic czy nie wymienic calego elementu zamist rzezbic podrobke... ja osobiscie chyba sie skusze

oto link do aukcji, z ktorej zadalem pytanie:
"TERMOSTAT FIAT UNO PALIO SIENA TIPO TEMPRA PUNTO"
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=147503381

pozdrawiam,
pawel
Nuova Delta 1,9 TD - mniam mniam :D

Fiat Fiorino 1,7 D - ble
VW T4 1,9 D - ble

0 880 490 660

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - diesel

Post autor: bolger » 28 gru 2006, 10:05

Co do tego, że masz w środku zimno, to zmień termostat i ciesz się,że nie masz klimy, bo byłoby drożej. Co do czujników - no właśnie nikt jeszcze nie wyniuchał, co jest potrzebne. Ty jak sądzę masz sterowanie na linkę ...
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

Awatar użytkownika
Pawulon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - diesel

Post autor: Pawulon » 28 gru 2006, 21:30

no nie wiem czy sie cieszyc bo, wlasnie mam klime... a jaka jest roznica? jest jakis inny termostat?
Nuova Delta 1,9 TD - mniam mniam :D

Fiat Fiorino 1,7 D - ble
VW T4 1,9 D - ble

0 880 490 660

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - diesel

Post autor: bolger » 03 sty 2007, 9:56

No do mojego 160D1 z klimą termostat kosztował 250 zeta,he he,chociaż obecny tu forumowicz zrobił odwiert w tańszej wersji. Do klimy idzie jeden czujnik. A rozwiązania zagadki jak nie ma, tak nie ma.
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - diesel

Post autor: bolger » 26 lis 2007, 9:27

Hop hop, idzie kolejna zima, czy ktoś rozwiązał problem z czujnikiem ssania ?
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Nuova Delta - diesel

Post autor: Egon » 26 lis 2007, 12:14

w TD jest termostat płynu chłodzącego który odpowiada za nagrzewanie się silnika i ogrzewanie oraz czujnik sania do łatwiejszego rozruchu w zimie który ciągnie linke od pompy wtryskowej
jazda rano dopuki wskazówka nie pokazuje 60 stopni staram sie jeżdzic do max 2 tyś obrotów (jak bardzo zimno chodzi na wolnych obrotach pare minut) i waże by nie gaśić odrazu auta po zakończeniu jazdy powinien troche popracowac na wolych obrotach i trzeba pamietać by olej zmienic co 7.5 tyś km.
odnośnie spalania to w lecie moja w mieście spalała ok. 6.3L ON (teraz spalania nie sprawdzałem) odnoscie dynamiki to 1.6 16V napewno ma gorszą bo ma minejszy moment obrotowy a osiągi są podobne różnice mogą być w zależnosci od stanu (cieżko trafić diesla w dobrym stanie) ja w swojej mam 193 tys obecnie i brak jakich kolwiek problemów bo to diesel bez elektroniki niema co się posuć w bezynowych natomiast jest dużo elektronki (silniki,krokowe,cewki,czujniki,przewody,świece,pompa elktryczna,wtryskiwacze) które czesto lubią sprawiać psikusy

ten czujnik od sania czujnik nr 5 proponuje każdmu sprawdzić po nr vin bo może być inny numer w serwisach sa dostpne cena ok. 100zł
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Nuova Delta - diesel

Post autor: matias21 » 26 lis 2007, 14:51

co do dynamiki to sie nie zgodze ;) liczy sie moc, a nie moment, diesle poprostu ciągną z niższych obrotów, ale powyżej 4tyś trzeba machać gałką, a benzynka wtedy troche odchodzi ;D
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Nuova Delta - diesel

Post autor: Egon » 26 lis 2007, 15:26

moment odpowiada za przyspieszenie moc raczej na prędkość max.
jak mi sie kończy bieg wrzucam następny i przyspieszam i tak z wiekszym momentem jak ty 8) z checia bym się z tobą sprawdził bo z 16V się nie ścigałem jeszcze (szkoda ze z gadńska kolega)
dane fabryczne
1.6 16V 103Km 144/4000 103/5750 0-100 11 max.190km/h
1.9TD 90km 186/2500 90/4200 0-100 12 max.180km/h
moja wyrabia sie ok. 11 sek i 195max.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”