Co zamiast selenia.
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 309
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Co zamiast selenia.
No bez jaj, ja znalazłem za 149,99 pln za bańkę 5 litrową. Według moich wyliczeń wychodzi w zaokrągleniu 30,- za litr.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Co zamiast selenia.
ravenol,valvoline ,motul itd...wszystko jest lepsze on selenii
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Co zamiast selenia.
Ja leje Agip Eni 10w60 Do Thesis 20vt oraz Wolver 10w60 do Kappy 20vt. A do Musy leje Eneosa 5w40. Popieram LM Motyl oto są dużo lepsze od selenii.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Co zamiast selenia.
Lepszy, gorszy.. Bez urazy, skąd ta wiedza - przecież nie macie laboratorium do sprawdzania jakości olejów?
Jeżeli testowane w aucie.. to jako ciekawostkę podam Vectrę A 1.6 1993, którą jakieś 15 lat temu przejechałem dobre 200tys km. Robiła kilkaset km dziennie, nierzadko ponad tysiąc. Fakt, że po niemieckich autostradach - więc robota niby lekka, ale zazwyczaj była goniona z maksymalną prędkością. Olej był wymieniany rzadko, w tamtym okresie może 3 razy i to był najtańszy dostępny olej mineralny (refabrykowany z przepracowanych) w cenie chyba ok. 10 euro za 5 litrów. Dolewek raczej nie robiłem. Jak zaczynałem przygodę z Vectrą to miała przebieg ok.160tys km, gdy kończyłem tą robotę - to na liczniku było blisko 400tys km.. I cały ten czas bezawaryjnie w sensie silnika. Inna sprawa, że to był bardzo prosty motor
Jeżeli testowane w aucie.. to jako ciekawostkę podam Vectrę A 1.6 1993, którą jakieś 15 lat temu przejechałem dobre 200tys km. Robiła kilkaset km dziennie, nierzadko ponad tysiąc. Fakt, że po niemieckich autostradach - więc robota niby lekka, ale zazwyczaj była goniona z maksymalną prędkością. Olej był wymieniany rzadko, w tamtym okresie może 3 razy i to był najtańszy dostępny olej mineralny (refabrykowany z przepracowanych) w cenie chyba ok. 10 euro za 5 litrów. Dolewek raczej nie robiłem. Jak zaczynałem przygodę z Vectrą to miała przebieg ok.160tys km, gdy kończyłem tą robotę - to na liczniku było blisko 400tys km.. I cały ten czas bezawaryjnie w sensie silnika. Inna sprawa, że to był bardzo prosty motor

- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Co zamiast selenia.
Z doświadczenia. Jeździłem na 5w50 znanego producenta i po 8tyś km spuszczałem z silnika taki syf że szkoda słów. Od momentu kiedy zacząłem lać wyżej wymienione oleje już syfu nie uświadczam. Tylko normalny karmelowy olej. Stąd wiem lepszy gorszy.Silnik po remoncie w Thesis,więc nie ma opcji że ma nagar w środku. W Musie JTD zrobiłem płukankę dwa razy bo za pierwszym razem to co zleciało to był chyba ciekły asfalt. Teraz najciekawsze po dwóch tyś km olej nadal jest czysty.One się poprostu nie przepalają jak np Selena którą używałem w Punto 1.2. A to chyba mówi samo za siebie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Co zamiast selenia.
Takie coś znalazłem:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... or/5c5vrn8
i tam twierdzą, że w dieslu olej ciemnieje i tak musi być
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... or/5c5vrn8
i tam twierdzą, że w dieslu olej ciemnieje i tak musi być

- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Co zamiast selenia.
Olej ciemnieje ale po około 4-5tyś km. Benzyna nie ma tyle sadzy co olej napędowy. Tylko że w benzynie olej spuszczam ciemno karmelowy. A nie syf jak na poprzednim oleju. Więc widzę różnicę który jest ok a który jednak. Płukankę zrobiłem bo według książki olej zmieniany co 20tyś km. Teraz będzie wymiana 8-10tyś kmwiec będzie ok.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Co zamiast selenia.
Są karty charakterystyki poszczególnych olejów dostępne bez większego problemu.mikee72 pisze:Lepszy, gorszy.. Bez urazy, skąd ta wiedza - przecież nie macie laboratorium do sprawdzania jakości olejów?
A laboratorium do sprawdzenia jakości nie jest potrzebne, bo większość olejów została już sprawdzona i te wyniki też są ogólnodostępne na zagranicznych stronach.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Co zamiast selenia.
Wystarczy poszukać. wszystko jest.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
- Imię: Przemek
Re: Co zamiast selenia.
Cena trochę z kosmosu (znaczy się niska).
Ale przypuszczam, że takiego szajsu jak Selenia nikt nie chce podrabiać. I dodatkowo tak niszowego - nie bardzo jest opłacalny taki biznes.
Podrabia się te oleje, które są najpopularniejsze i jest na nie zbyt.
Ale przypuszczam, że takiego szajsu jak Selenia nikt nie chce podrabiać. I dodatkowo tak niszowego - nie bardzo jest opłacalny taki biznes.
Podrabia się te oleje, które są najpopularniejsze i jest na nie zbyt.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Co zamiast selenia.
Podobnie eni agip 10w60 kosztuje. Wolver wychodzi najtaniej za 140zł jest 8l. Np Millers10w60 ma chorą cenę i jest przereklamowany. Agipa 10w60 kolega leje do RS6 C5. A to auto lekko nie ma i sprawdza się Agip o niebo lepiej od gówno litu typu Castrol 10w60. Bo też lał ten szajs a po 5tyś km silnik głośno chodził a olej nadawał się do ścieku. Obstawiam że Selena była by lepsza niż ten Castrol.Agip za 4l kosztuje 140zł.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
- Imię: Przemek
Re: Co zamiast selenia.
Ten wasz cały wolver to jakoś egzotyczne brzmi.... Jest też Petro Canada Millers i inne cuda tego typu. One są super ale trudno dostępne...... I w tym względzie mobil z pewnego źródła będzie lepszy.....
Re: Co zamiast selenia.
Kwestia jeszcze gdzie ta jakość olejów została sprawdzona - czyżby w 'niepotrzebnych' laboratoriach?

Koledzy wypowiadali się ewidentnie o swoich doświadczeniach - a nie o tabelkach i porównaniach dostępnych w necie.. stąd moje pytanie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co zamiast selenia.
Ostatnio do Lancii 1.4 T-Jet kupiłem olej Eurol Turbo DI 5W40. Ale jeszcze nie wymieniłem.
Jak przyjdzie pora, zastąpi olej Fuchs Titan GT1 XTL 5W-40. Ten nie jest zły, ale spróbuje coś może lepszego.
Oba oleje zgodne z normą fiatowską 9.55535-S2. Niezbyt drogie, zupełnie tanie jak Specol też nie.
Jak przyjdzie pora, zastąpi olej Fuchs Titan GT1 XTL 5W-40. Ten nie jest zły, ale spróbuje coś może lepszego.
Oba oleje zgodne z normą fiatowską 9.55535-S2. Niezbyt drogie, zupełnie tanie jak Specol też nie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM