Kappa-Złomnik :-)
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3045
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Kappa-Złomnik :-)
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Kappa-Złomnik :-)
Czyja to?
PS. kur... dwie kappy miałem wiele lat, a dopiero teraz do mnie dotarło, że przyciski do regulacji zegara są pod zdejmowaną zaślepką. Ja to zawsze szpilką wciskałem!
PS. kur... dwie kappy miałem wiele lat, a dopiero teraz do mnie dotarło, że przyciski do regulacji zegara są pod zdejmowaną zaślepką. Ja to zawsze szpilką wciskałem!
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa-Złomnik :-)
I Blogmotive sie zalapal. Ale z tymi czujnikami cisnienia to dobry joke
Re: Kappa-Złomnik :-)
Ładna fabryka, dobry materiał.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1620
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa-Złomnik :-)
Ja też miałem dwie Kappy w sumie jedną dalej mam i nie wiedziałem przez tyle lat, że za kierownicą można poczuć się jak szofer a nie kierowca e klasy...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- maciek_wk
- Moderator Globalny
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Kappa-Złomnik :-)
Nie jesteś samBichoń pisze:Czyja to?
PS. kur... dwie kappy miałem wiele lat, a dopiero teraz do mnie dotarło, że przyciski do regulacji zegara są pod zdejmowaną zaślepką. Ja to zawsze szpilką wciskałem!

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Mietek Podnietek
Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993
Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020
>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<
Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991

Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999

Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993
Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020

>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Kappa-Złomnik :-)
Każdy może mieć swoje odczucia. Ja osobiście uważam , że Kappa jest bardzo wygodna zarówno z przodu jak i z tyłu. Moim zdaniem stwierdzenie w stylu kierowca ma gorzej niż pasażer jest mocno na wyrost.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Kappa-Złomnik :-)
Też obejrzałem, ładny egzemplarz się odnalazł
Jak zwykle u Złominika kilka błędów w opisie, ale generalnie fajnie że Lancia żyje w sieci. Ciekawy ten grobowiec pokazany na początku filmu...

Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01
... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1373
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kappa-Złomnik :-)
Przynajmniej Złomnik jakoś to tak przyzwoicie komentuje, bo taki ten Motobieda to chyba dla jakiejś gimbazy jest.
Re: Kappa-Złomnik :-)
Cóż, każdy ma prawo do subiektywnych opinii... Z jednej strony Zbigniew Ł. podniecał się (słusznie) silnikiem Ibizy przez pół odcinka, a w kapiszonie stwierdził, że 5 cyl to taki wioskowy tuning 4 cyl... Taką ma manierę, że na wszystko co nie jest kei vanem, to trzeba ponarzekać. Co nie zmienia faktu, że lubię go pooglądać i poczytać. Tak samo jak idiotę na pasach
Poza tym, wielbiciel kebabów wybiera egzemplarze bardziej chude niż na wypasie. Rozumiem, że ktoś ma zajawkę na kompletowanie kołpaków i chwała mu za to, ale jednak nie jest to miarodajny test "rządówki", tylko przybliżenie modelu. Ba, widać, że lubi niemczyznę, bo narzeka na wyposażenie Kappy w niskiej wersji - dla przypomnienia wam (może jemu też, bo wiem, że sprawdza fora) wyposażenie równolatka Kappy, Mercedesa okulara W210:
Nawet podstawowa, benzynowa dwulitrówka o mocy 136 KM rozpędza auto do 100 km/h w ok. 11 sekund i zużywa około 10 litrów na 100 km. Najsłabszy diesel rozwija 95 KM i oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 17 s i zużycie paliwa w okolicach 6,5 l. Z punktu widzenia potencjalnych problemów warto polecić doładowany, pięciocylindrowy model 2,9 TD o mocy 129 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 11,5 s i zużywa mniej więcej 8 l /100 km. Nieco wolniejszy jest rzędowy, trzylitrowy diesel bez turbiny o mocy 136 KM, który zużywa podobne ilości paliwa i rozpędza auto do 100 w 12,9 s. za www.chceauto.pl
Czyli porównując najsłabsze wersje silnikowe (oczywiście Mercedes miał o WIELE więcej silników):
Kappa
2,0 R5 Pb - 155KM
2,4 R5 ON turbo - 136 KM
Mercedes E klasa W210
2,0 R4 Pb - 136 KM
2,2 R4 ON - 95KM
Narzeka na pikselowy ekran - w większości okularów o takim można było pomarzyć, trzeba było wywalić grubą bułę, żeby zamontowali jakikolwiek ekran. No i żeby nie trzeba było kręcić pokrętłami. I by na fotelach była skóra, a nie materiał. Jak w kompakcie...
Normalnie było tak:

Ale ma metalowe klamki... Progi tak samo lecą w Lancii jak w okularze. Może nawet bardziej w okularze...
Jak dbasz, tak masz. Także tego...
Dla przypomnienia, oto jak oceniał Kappę Coupe brodaty dziad z psem na pasach
Lancia Kappa Coupe 2.0T 16V
Oprócz tego Blogo w fajny sposób opisywał też inną włoszczyznę: Alfa Romeo GTV 2.0 TS, Alfa Romeo 164 2.0 V6 i smaczek na koniec: Maserati Quattroporte 4.2 V8

Nawet podstawowa, benzynowa dwulitrówka o mocy 136 KM rozpędza auto do 100 km/h w ok. 11 sekund i zużywa około 10 litrów na 100 km. Najsłabszy diesel rozwija 95 KM i oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 17 s i zużycie paliwa w okolicach 6,5 l. Z punktu widzenia potencjalnych problemów warto polecić doładowany, pięciocylindrowy model 2,9 TD o mocy 129 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 11,5 s i zużywa mniej więcej 8 l /100 km. Nieco wolniejszy jest rzędowy, trzylitrowy diesel bez turbiny o mocy 136 KM, który zużywa podobne ilości paliwa i rozpędza auto do 100 w 12,9 s. za www.chceauto.pl
Czyli porównując najsłabsze wersje silnikowe (oczywiście Mercedes miał o WIELE więcej silników):
Kappa
2,0 R5 Pb - 155KM
2,4 R5 ON turbo - 136 KM
Mercedes E klasa W210
2,0 R4 Pb - 136 KM
2,2 R4 ON - 95KM
Narzeka na pikselowy ekran - w większości okularów o takim można było pomarzyć, trzeba było wywalić grubą bułę, żeby zamontowali jakikolwiek ekran. No i żeby nie trzeba było kręcić pokrętłami. I by na fotelach była skóra, a nie materiał. Jak w kompakcie...


Ale ma metalowe klamki... Progi tak samo lecą w Lancii jak w okularze. Może nawet bardziej w okularze...

Dla przypomnienia, oto jak oceniał Kappę Coupe brodaty dziad z psem na pasach

Lancia Kappa Coupe 2.0T 16V
Oprócz tego Blogo w fajny sposób opisywał też inną włoszczyznę: Alfa Romeo GTV 2.0 TS, Alfa Romeo 164 2.0 V6 i smaczek na koniec: Maserati Quattroporte 4.2 V8
Lybra 2.0 SW LX comfortronic
Miami Vice Fan
Miami Vice Fan
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Kappa-Złomnik :-)
Wiem, że trochę nie w temacie. Jednak skoro poruszony został temat progów w Kappie to może ktoś znający temat napisze jak to w końcu jest. Buda w Kappie ma ocynk więc zakładam, że cała w nim jest, Druga sprawa która mnie interesuje. Czy prawdą jest, że pierwsze roczniki bodaj do liftu są na rudą odporniejsze od późniejszych? Co do samego Złomnika. Sądzę, że człowiek w swoich recenzjach jest mocno ironiczny. Do tego ma dość specyficzny styl bycia. Nie każdemu może to odpowiadać. Niewątpliwą zaletą jego działalności jest fakt, iż można zobaczyć auta które wyginęły lub prawie wyginęły.Do tego gość ma rację twierdząc niejednokrotnie, że takich aut już nie będzie. Trudno się z tym faktem nie zgodzić.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Kappa-Złomnik :-)
Ocynk tez nie jest wieczny, po drugie nic fabrycznie do środka nie wlewali, mam na myśli wosk. Brak chlapaczy tez robi swoje, zwłaszcza, ze jest ta plastikowa osłona progów i syf tam wleci i zalega...
Znaczenie ma też ilość soli na drogach w różnych krajach i np. auta z Austrii i Dani lubią być fest pognite i piszę ogólnie o wszystkich a nie o Lancii.
Znaczenie ma też ilość soli na drogach w różnych krajach i np. auta z Austrii i Dani lubią być fest pognite i piszę ogólnie o wszystkich a nie o Lancii.
KAPPA TDS & JTD
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1373
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kappa-Złomnik :-)
A Kappa nie była jak Dedra, że od podłogi w górę był ocynk ?
Re: Kappa-Złomnik :-)
O to, to właśnie. Wykończenie nadkoli i chlapacze to prawdopodobnie 60% przyczyn rdzy. Nieważne jakie auto, Bentley czy maluch, nie ma innej metody na wyprodukowanie błotnika, niż zagięty do wewnątrz kawał blachy w nadkolu. Gdzie lubi zbierać się syf i błotko. Tylko w jednym aucie nie miałem tego problemu. Mianowicie, poprzedni właściciel egzemplarza założył dorobione plastikowe nadkola, które wypełniały całe nadkole i dochodziły do obrysu auta. Tam nie miałem problemu z rudą. Patrząc na moją Lybrę - ruda atakuje łączenia blach z przodu progu i jedno miejsce w tylnym błotniku: tam gdzie styka się blacha ze zderzakiem. Tam też zawsze napcha się syfu, który długo trzyma wilgoć.
Co do Złomnika - ma swoją manierę, poglądy itd. Można sie z nim nie zgadzać. Ale jest kopalnią wiedzy i potrafi ją przekazać, co czyni jego twórczość ciekawą. I nie kryje się ze swoimi upodobaniami. Zresztą tak samo jak brodaty dziad z pieskiem

Lybra 2.0 SW LX comfortronic
Miami Vice Fan
Miami Vice Fan