Delta III filtr paliwa -wymiana
Delta III filtr paliwa -wymiana
Jak często wymieniacie filtr paliwa w swoich Lanciach? Instrukcja mówi tu o 70 tys. km w przypadku mojego silnika.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2019, 23:17 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
Była : Alfa Romeo 156 2.0twinspark "ALF"
Jest : Alfa Romeo 147 1.9JTD "ROMEK"
Już Jest : Lancia Delta III 1,6 Multijet
Jest : Alfa Romeo 147 1.9JTD "ROMEK"
Już Jest : Lancia Delta III 1,6 Multijet
Re: Delta III filtr paliwa -wymiana
Osobiście co 3-4 lata/ 50 tys.
Filtr UFI bo na innych po ok 5-10 tys wiecznie świeciła się kontrolka wody w filtrze..
Boso, ale w ostrogach.
Filtr UFI bo na innych po ok 5-10 tys wiecznie świeciła się kontrolka wody w filtrze..
Boso, ale w ostrogach.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III filtr paliwa -wymiana
Przy temperaturze - 17* C zamarzł mi filtr paliwa UFI, czyli taki, jak daje fabryka na pierwszy montaż.
Z dumnym napisem: separator wody. Zmieniony w listopadzie ub. roku, przejechane ok. 3 tkm. Zatankowane do pełna i wlany depresator.
Kiedyś, przy -13 * C zamarzł w Bravo II filtr Boscha, też miał kilka miesięcy i kilkanaście tkm.
Za każdym razem był normalny rozruch silnika i po kilku minutach pracy silnik gaśnie.
W obu przypadkach, wyciągałem filtr z auta, zanosiłem do ciepłego pomieszczenia. Po ogrzaniu: montaż i już bezproblemowa praca silnika.
Z dumnym napisem: separator wody. Zmieniony w listopadzie ub. roku, przejechane ok. 3 tkm. Zatankowane do pełna i wlany depresator.
Kiedyś, przy -13 * C zamarzł w Bravo II filtr Boscha, też miał kilka miesięcy i kilkanaście tkm.
Za każdym razem był normalny rozruch silnika i po kilku minutach pracy silnik gaśnie.
W obu przypadkach, wyciągałem filtr z auta, zanosiłem do ciepłego pomieszczenia. Po ogrzaniu: montaż i już bezproblemowa praca silnika.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III filtr paliwa -wymiana
To chyba wina paliwa a nie samego filtra?
Ogólnie on sprzedawany w okresie zimowym (czyli od 16 listopada do końca lutego) ma temperaturę blokady zimnego filtra paliwa -20°C.
Druga sprawa to w takiej np. Kappie jest jeszcze podgrzewacz elektryczny przy filtrze więc jeśli to działa to takie mrozy niestraszne są...
Ogólnie on sprzedawany w okresie zimowym (czyli od 16 listopada do końca lutego) ma temperaturę blokady zimnego filtra paliwa -20°C.
Druga sprawa to w takiej np. Kappie jest jeszcze podgrzewacz elektryczny przy filtrze więc jeśli to działa to takie mrozy niestraszne są...
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III filtr paliwa -wymiana
Czy wina paliwa? No nie wiem co o tym myśleć.
Na wieść o tzw. bestii ze Wschodu, dotankowałem paliwa do pełna i dolałem depresatora f-my K2. Pojemnik wg instrukcji miał starczyć na 60 litrów paliwa. Do zbiornika Delty wchodzi ok 58 l.
Dzisiaj rano przy -17* C silnik zapalił i pracował kilka minut. Potem nagle zgasł i nie dało się go ponownie uruchomić.
Wymontowałem filtr i przyniosłem go do ciepłego pomieszczenia. Opróżniłem z zawartości, cokolwiek tam było. Ogrzewałem kilka godzin.
Jak go montowałem z powrotem, to była temperatura -7* C. Za drugim razem zaskoczył i bez problemu silnik pracował.
Kiedyś w Fiacie Tempra 1.9 TD miałem filtr paliwa podgrzewany. Mrozy też wtedy były większe i przy -26* C .Wystarczyło tylko dolewać depresator i nie było takiego problemu jak teraz.
Na wieść o tzw. bestii ze Wschodu, dotankowałem paliwa do pełna i dolałem depresatora f-my K2. Pojemnik wg instrukcji miał starczyć na 60 litrów paliwa. Do zbiornika Delty wchodzi ok 58 l.
Dzisiaj rano przy -17* C silnik zapalił i pracował kilka minut. Potem nagle zgasł i nie dało się go ponownie uruchomić.
Wymontowałem filtr i przyniosłem go do ciepłego pomieszczenia. Opróżniłem z zawartości, cokolwiek tam było. Ogrzewałem kilka godzin.
Jak go montowałem z powrotem, to była temperatura -7* C. Za drugim razem zaskoczył i bez problemu silnik pracował.
Kiedyś w Fiacie Tempra 1.9 TD miałem filtr paliwa podgrzewany. Mrozy też wtedy były większe i przy -26* C .Wystarczyło tylko dolewać depresator i nie było takiego problemu jak teraz.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III filtr paliwa -wymiana
Zawsze możesz lać arktyczny ON. Jest droższy o jakieś 20/30 groszy od zwykłego ale raczej nie ma bio, temperatura mętnienia jest poniżej -20°C a blokady filtra poniżej -30°C i depresatora dolewać już nie trzeba 

KAPPA TDS & JTD