IMG_20190704_194348.jpg
Witam myślę ze mam problem z kolektorem ssacym w mojej lusi tzn falujace obroty ....od tego sie zaczęło zdemontowalem kolektor otworzylem ten tzw akumulator powietrza i tu moje pytania Po pierwsze w srodku widac olej zastanawia mnie dlaczego on tam sie dostaje z odpowietrzenia skrzyni korbowej w czym problem?po drugie to jak na foto brakuje 2 uszczekek tzn nie wiem nawet czy powinny one tam byc a jesli tak to gdzie je mozna kupic jak nazwać....bardzo prosze o pomocLybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Witam myślę ze mam problem z kolektorem ssacym w mojej lusi tzn falujace obroty ....od tego sie zaczęło zdemontowalem kolektor otworzylem ten tzw akumulator powietrza i tu moje pytania Po pierwsze w srodku widac olej zastanawia mnie dlaczego on tam sie dostaje z odpowietrzenia skrzyni korbowej w czym problem?po drugie to jak na foto brakuje 2 uszczekek tzn nie wiem nawet czy powinny one tam byc a jesli tak to gdzie je mozna kupic jak nazwać....bardzo prosze o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Mój młody akurat jest na etapie rozbiórki kolektora w Marei 20v... obecność oleju to standard w tej konstrukcji, dostaje się tam z odmy w postaci oparów i sie skrapla w kolektorze... potrafi być go tam nawet pół litra... tak uszczelek powinno być tam 5szt... i są one nie dostępne, ponieważ kolektor był dostarczany w całości przez Bosch-a... musisz kupić jakąś używkę...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Tak się zastanawiam, czy ktoś opanował temat tego oleju w kolektorze dolotowym. Jakiś sprytny drenaż czy coś w tym stylu, żeby chociaż dało się go spuścić "ręcznie" bez zdejmowania korektora?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Najlepiej zastosować separator oleju na przewodach odmy, aby zminimalizować problem. Odłączania odmy od kolektora i stosowania takich filterkow na odmie odradzam , bo potem czuć opary w kabinie.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Pisaliśmy już o tym - trzeba zamontować oil catch tank. A opróżnić olej porządnie to można tylko po zdjeciu i otwarciu kolektora.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Re: Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
No dobra, kupiłem takie coś od Chińczyka, zamontowałem testowo w jednej - zobaczymy czy pomoże. Na efekt trzeba będzie poczekać aż, olej który jest w kolektorze wycieknie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra 2.0 20v kolektor ssacy (akumulator powietrza)
Uszczelki albo z używki (mało prawdopodobne kupienie za grosze), albo można dorobić z arkusza silikonowej gumy (do kupienia najtaniej na chinolu, ale na naszych portalach też maja).
Już kilka takich pierdół dorabiałem sam (bo kupić to graniczy z cudem).
Już kilka takich pierdół dorabiałem sam (bo kupić to graniczy z cudem).