
Lybra - tłumik końcowy
- fiatcoupepolska
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Lybra - tłumik końcowy

Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl
www.fiatcoupepolska.pl
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lybra - tłumik końcowy
szwagier-lublin pisze: ↑07 sie 2018, 12:32 Mam pytanko do użytkowników Lyberki 2,4 jtd. Ostatnio zdarzyło mi się po raz pierwszy od trzech latjechać własną Lybrą na tylnej kanapie. Oprócz przyjemnych wrażeń z komfortu i ciszy podczas jazdy, dobiegł do mych uszu niezbyt przyjemny rezonans/buczenie słyszalny na biegu jałowym. Kompletnie nie słyszalny z przodu. Nie jest to głośne oczywiście, np radio zagłusza ten dźwięk, ale w ciszy jednak trochę dokucza. Tłumik końcowy zaczyna się rozwarstwiać, ale to oryginał bez dziur. Pozostały wydech nowy. Czy wyeksploatowanie tłumika wewnętrzne może wpływać na takie niewielkie dudnienia? Jak to jest u Was?
Nawiązując do swojej wypowiedzi sprzed roku:
Jestem świeżo po wymianie tłumika końcowego wraz z rurą do kata oraz wszystkich wieszaków gumowych. Trafiło na Polmostrów. Efekt zadowalający. Stary, oryginalny tłumik do ostatniego dnia był szczelny, ale już straszył wyglądem i się rozwarstwiał. Od razu po wymianie zauważyłem minimalny spadek wibracji na biegu jałowym oraz ciszę na tylnej kanapie. Już nic nie buczy. Ogólnie podczas jazdy ani nie jest ciszej ani głośniej - dźwięk jest tem sam. Tak więc gdyby ktoś wątpił w rodzimy produkt to rozmywam wątpliwości - można kupować, ale z nową rurą wydechową. Najpierw wymieniłem sam tłumik i to było rozczarowanie....ale to wina połączenia, które było nieszczelne, pozaginane itd...Po wymianie rury i porządnym doszczelnieniu pastą termiczną nastał błogi SPOKÓJ. Także uczulam - warto zmienić rurę bo jej koszt to 40-60zł. a przy okazji zrealizujecie od nowa połączenie przy katalizatorze. Wszystko jest do zrobienia z kanału a nawet z kobyłek po lewej tylko stronie, żadnego spawania - cybanty i śruby.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
Re: Lybra - tłumik końcowy
Niestety, ale do oryginału dużo mu brakuje. Robiłem tak jak Ty (wymiana dwóch elementów w warsztacie) i efekt jest, jak to ująłeś, "zadowalający" tylko i wyłącznie. U mnie przygoda z Lybrą to równia pochyła, a więc nie robię większych inwestycji. Ale jeśli ktoś planuje dłuższą przyjaźń z Lancią to szczerze polecam oryginał.szwagier-lublin pisze: ↑02 lip 2019, 9:51szwagier-lublin pisze: ↑07 sie 2018, 12:32 Mam pytanko do użytkowników Lyberki 2,4 jtd. Ostatnio zdarzyło mi się po raz pierwszy od trzech latjechać własną Lybrą na tylnej kanapie. Oprócz przyjemnych wrażeń z komfortu i ciszy podczas jazdy, dobiegł do mych uszu niezbyt przyjemny rezonans/buczenie słyszalny na biegu jałowym. Kompletnie nie słyszalny z przodu. Nie jest to głośne oczywiście, np radio zagłusza ten dźwięk, ale w ciszy jednak trochę dokucza. Tłumik końcowy zaczyna się rozwarstwiać, ale to oryginał bez dziur. Pozostały wydech nowy. Czy wyeksploatowanie tłumika wewnętrzne może wpływać na takie niewielkie dudnienia? Jak to jest u Was?
Nawiązując do swojej wypowiedzi sprzed roku:
Jestem świeżo po wymianie tłumika końcowego wraz z rurą do kata oraz wszystkich wieszaków gumowych. Trafiło na Polmostrów. Efekt zadowalający. Stary, oryginalny tłumik do ostatniego dnia był szczelny, ale już straszył wyglądem i się rozwarstwiał. Od razu po wymianie zauważyłem minimalny spadek wibracji na biegu jałowym oraz ciszę na tylnej kanapie. Już nic nie buczy. Ogólnie podczas jazdy ani nie jest ciszej ani głośniej - dźwięk jest tem sam. Tak więc gdyby ktoś wątpił w rodzimy produkt to rozmywam wątpliwości - można kupować, ale z nową rurą wydechową. Najpierw wymieniłem sam tłumik i to było rozczarowanie....ale to wina połączenia, które było nieszczelne, pozaginane itd...Po wymianie rury i porządnym doszczelnieniu pastą termiczną nastał błogi SPOKÓJ. Także uczulam - warto zmienić rurę bo jej koszt to 40-60zł. a przy okazji zrealizujecie od nowa połączenie przy katalizatorze. Wszystko jest do zrobienia z kanału a nawet z kobyłek po lewej tylko stronie, żadnego spawania - cybanty i śruby.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lybra - tłumik końcowy
W nieco pośredni sposób dotarłem do informacji, że tłumiki z alfy 147 i 156 są podobne do tych z lybry - ale jakoś w katalogach nie występują jako zamienne. Czy ktoś eksperymentował w tym kierunku?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra - tłumik końcowy
Zwróćcie uwagę co kto montuje do jakiego silnika.
W Dieslu nawet jak wcale nie będzie końcowego tłumika to nie będzie jakoś strasznie głośno.
W silnikach benzynowych te wszystkie wynalazki się nie sprawdzają.
W Dieslu nawet jak wcale nie będzie końcowego tłumika to nie będzie jakoś strasznie głośno.
W silnikach benzynowych te wszystkie wynalazki się nie sprawdzają.
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - tłumik końcowy
Z Alfy 147 masz trzy tłumiki. Ostatni prostokątny dziad który wystaje z pod auta z 15 cm,
https://allegro.pl/listing?string=t%C5% ... t-1-3-0619
a z Alfy 156
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-15 ... 7525426299
którego jeszcze na żywo nie widzaiłem.
https://allegro.pl/listing?string=t%C5% ... t-1-3-0619
a z Alfy 156
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-15 ... 7525426299
którego jeszcze na żywo nie widzaiłem.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia

Re: Lybra - tłumik końcowy
Nie wiem jak ten z 147, ale tłumik od 156 wygląda zupełnie inaczej niż ten z Lybry - począwszy od kształtu puchy, poprzez umiejscowienie wieszaków, a na końcówce kończąc - w 156 jest na wprost, a nie w dół jak w Lybrze.Bichoń pisze:W nieco pośredni sposób dotarłem do informacji, że tłumiki z alfy 147 i 156 są podobne do tych z lybry - ale jakoś w katalogach nie występują jako zamienne. Czy ktoś eksperymentował w tym kierunku?
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lybra - tłumik końcowy
Efekt jaki uzyskałem jest zadowalający, gdyż spodziewałem się, że mimo, iż będzie nowe i ładne oraz na nowych wieszakach to będzie po prostu głosniej. A u mnie zrobiło sie poniekąd ciszej. Tzn - tak jak pisałem - podczas jazdy żadnej różnicy tak w hałasie jak i w dynamice - więc dla mnie OK. A na biegu jałowym na postoju mniej wibracji i brak rezonansu słyszalnego wcześniej na tylnej kanapie. Tak jak HELIOS wcześniej napisał - przy DIESLU nie ma to większego znaczenia, Ty widzę masz VIS'A i tu jest rzeczywiście problem z tego co sie zdążyłem naczytać i nasłuchać... Tylko IMASAF zamyka temat. Tylko koszt 600zł to zwiększanie wartości auta o duży procent...:/Niestety, ale do oryginału dużo mu brakuje. Robiłem tak jak Ty (wymiana dwóch elementów w warsztacie) i efekt jest, jak to ująłeś, "zadowalający" tylko i wyłącznie. U mnie przygoda z Lybrą to równia pochyła, a więc nie robię większych inwestycji. Ale jeśli ktoś planuje dłuższą przyjaźń z Lancią to szczerze polecam oryginał.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
Re: Lybra - tłumik końcowy
Zamontowałem w kolejnej lybrze kolejny tłumik-zamiennik. Nie jestem pewien kto jest producentem, ma wytłoczone logo z literą "P".
Tragedii nie ma, ale jak się przygazuje to jednak pierdzi.
Tragedii nie ma, ale jak się przygazuje to jednak pierdzi.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7362
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Lybra - tłumik końcowy
"P" to prawdopodobnie firma "Pustowski" z Ostrowa Wielkopolskiego
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Lybra - tłumik końcowy
U mnie jest Polmostrów, nie zauważyłem żeby było znacząco głośniej, może trochę przy wyższych prędkościach.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting