Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Zastanawiam się nad zakupem Delty II HPE HF z końca produkcji (2.0 193 KM). Mam pytanie co do części zamiennych, eksploatacyjnych. Czy pasują do niej części od standardowych wersji? Szczególnie chodzi mi o zawieszenie, amory, układ kierowniczy, hamulce. Czy ze względu na to, że to najszybszy model to trzeba się liczyć z brakiem części lub ich wysokimi cenami?
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1688
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Na pewno błotniki boczne przód i tył są inne (poszerzone), wachacze z tego co pamiętam (zleży jeszcze czy wersja 3 drzwiowa czy 5d, albo wciśnięto mi kit na ten temat). Z wachaczami z dostępnością problemu nie było, gorzej z elementami karoserii. Z tym się spotkałem w mojej byłej Delcie II gdy ją miałem. Jak reszta nie mam pojęcia, miałem 1.9td - niech posiadacze się wypowiedzą.
Pzd.
Wysłane z mojego telefonA
Pzd.
Wysłane z mojego telefonA
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile

Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Część będzie pasowała, a część nie. Modele z oznaczeniem HF jak i HPE miały szeroki przód a co za tym inny rozstaw elementów zawieszenia i tak wahacze są bodajże dłuższe. Zwrotnica jest chyba niekompatybilna - ale to do potwierdzenia przez kolegów co maja wersje turbo, inne są półosie napędowe, drążki. Jeśli trafisz jeszcze na egzemplarz z regulowanym zawieszeniem, to raczej zapomnij o częściach. Spotkałem się przy zakupie części że były dostępne amortyzatory tak 50% droższe do wersji "GT" i faktycznie była taka wersja tylko pytanie czy pod określeniem producentów nie kryją się też wersje HF. Tył chyba ten sam co w wąskich wersjach. Tarcze hamulcowe masz wspólne z wszystkimi modelami które miały na pokładzie 2.0. Podstawowe części eksploatacyjne jeszcze dostępne. Rzeczy mniej typowe raczej trudno dostępne. Z racji iż jest to VT które występował w legendarnej I to masz masę cześć tungowych. Kupić tłoki w ASO raczej nie możliwe, ale masz za to masę kutych rożnych producentów, to samo wałki, pierścienie, panewki itd. Są takie cześć jak np. termostat który jak ci padnie, a prędzej czy później to zrobi, których już nie produkują, w Polsce praktycznie nie dostępne, za granica ceny zacne w przeliczeniu na zł 700-800zł. Temat można obejść wywalając termostat poza jego fabryczna obudowę, ale to już rzeźba. Paradoksalnie mnie trudniej znaleźć części do silnika 2.0 16V niż można dostać do 2.0 16VT. Niemniej z racji iż są to części tungowe są adekwatnie droższe. Nie kupuj takiego auta jeśli ma to być auto do codziennej jazdy do pracy i po bułki, bo będziesz pomstował. Jako drugi samochód, do zabawy, do grzebania , dla pasjonata jak najbardziej. Jak kolega zauważył blachy przód i tył są inne, zderzaki są inne. Dodatkowo HPE czyli 3D będzie miało praktycznie całą blacharę różną w stosunku do 5D. Wspólny jest dach, podłoga, maska, klapa, pas przedni.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Tarcze przednie w turbo też są inne niż w 2.0 n/a , średnica ta sama ale są głebiej osadzone, ale z dostępnością nie ma problemu i są tylko 15 zł droższe od zwykłych ( na przykładzie TRW) Klocki są takie same.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
No i tu człowiek uczy się cały czas... ja bezmyślnie zasugerowałem się tylko średnicą i grubością tarczy 

Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Dzięki wielkie za informacje. Są naprawdę cenne. Auto ma być tylko do weekendowej jazdy dla przyjemności. Na co dzień mam Deltę III. Niemniej widzę, że ze wszystkim może być problem. Już chyba lepiej poszukać zadbanego Fiata Coupe.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Też się możesz zdziwić, znając politykę Fiata co do części zamiennych i słabą popularność tego modelu...
Co do Delty II jeszcze to mogę potwierdzić poszerzane błotniki przednie w wersji HPE (3 drzwiowa), również wahacze są inne - pasują od Marei (nieposzerzane wersje mają takie same jak Bravo/Brava) a co za tym idzie drążki kierownicze.
Blacharka do HPE jest nie do dostania - w sierpniu gościu walnął mi w prawy tył i błotników jest zero na allegro, olx, ebay'u i gdziekolwiek indziej. Przeglądałem nawet w googlu po zdjęciach i szukałem jakichś starych ogłoszeń na części - zero...
Co do Delty II jeszcze to mogę potwierdzić poszerzane błotniki przednie w wersji HPE (3 drzwiowa), również wahacze są inne - pasują od Marei (nieposzerzane wersje mają takie same jak Bravo/Brava) a co za tym idzie drążki kierownicze.
Blacharka do HPE jest nie do dostania - w sierpniu gościu walnął mi w prawy tył i błotników jest zero na allegro, olx, ebay'u i gdziekolwiek indziej. Przeglądałem nawet w googlu po zdjęciach i szukałem jakichś starych ogłoszeń na części - zero...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1208
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Jesli planujesz zakup tej w czarnym macie, to niestety ale odradzam. Tak jak koledzy piszą z częściami bywa różnie. Ogólnie bardzo fajne auto, ale trzeba znaleźć dobry egzemplarz, a te niestety tanie nie są. Co do 3d, przy zakupie zworc uwagę na korozję progu z błotnikiem, bo tam ruda bardzo szybko postępowała.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzidziuś
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Dokładnie o tej czarnej myślę - ale powoli mi przechodzi
Jakby jeszcze była bliżej mnie, to bym pojechał zobaczyć. Ale boję się, że to już zajechane padło jest. Jeśli części byłyby dostępne, to można by zaryzykować. A tak to jednak odpuszczę. Do Fiata Coupe to jednak coś tam zawsze na allegro wisi - choć wiadomo, że części coraz mniej.

- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1208
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Ta hpe hf ma do roboty progi i tylne błotniki, chyba, że właściciel to zrobił. Brał ode mnie listwe pod reflektory, bo miała mała przygodę z przodu. On to auto kupił z Jaworzna i zaraz po zakupie robił remont silnika. Jak był po listwe, mówił, że zsoatwia auto i będzie je robił, ale chyba chęci się skończyły. Nie dawno do sprzedania była HF w 5d z pasami martini. Jeździłem tym samochodem, silnik zdrowy, karoseria też nie zgnita, ACS działa bez zarzutu. Jak coś to mogę się dowiedzieć, czy jest to aktualny temat
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzidziuś
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Byłbym bardzo wdzięczny za informację czy temat z tą 5D jest aktualny
Tej czarnej nie będę jechał oglądać, bo jest trochę za daleko - dzięki za cynk!

Tej czarnej nie będę jechał oglądać, bo jest trochę za daleko - dzięki za cynk!
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
grzesik_w jak myślisz o FC to tu będzie tak samo jak z Detlą z którą FC ma wspólną mechanikę. Co do poszycia będzie tak samo ciężki temat jak z Deltami. Tego nie ma dużo i jak się coś pojawia wchłania się jak woda w gabkę 

- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Na OLX'ie stoi jakaś biała z naklejkami Martini ale za prawie 7 tyś. i to 1.6 75KMMaciekTTT pisze: ↑19 wrz 2019, 7:19 Ta hpe hf ma do roboty progi i tylne błotniki, chyba, że właściciel to zrobił. Brał ode mnie listwe pod reflektory, bo miała mała przygodę z przodu. On to auto kupił z Jaworzna i zaraz po zakupie robił remont silnika. Jak był po listwe, mówił, że zsoatwia auto i będzie je robił, ale chyba chęci się skończyły. Nie dawno do sprzedania była HF w 5d z pasami martini. Jeździłem tym samochodem, silnik zdrowy, karoseria też nie zgnita, ACS działa bez zarzutu. Jak coś to mogę się dowiedzieć, czy jest to aktualny temat
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Ta czarna to chyba wędruje z rak do rąk takie mam wrażenie, więc pachnie jakąś miną przeciw czołgową. W dodatku już kapitalny zaliczyła... ciekawe jak wykonany - "8-10tyś co też Pan mówisz. Ja w Pana wieże Panie Mieczysławie że Pan to ogarniesz za 2-3 tyś. Panie Mieciu blok do szlifowania i honowania, po co mnożyć wydatki widziałem taką fajną honowniczkę na wiertarkę na allegro za 50zł, szlif bloku coś Pan zgłupiał przecież papierek na klocuszek i ze szwagrem popołudniu to ogarniem" << oby nie taki

Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Z Jaworzna to ta żółta, która była kiedyś na forum?MaciekTTT pisze: ↑19 wrz 2019, 7:19 Ta hpe hf ma do roboty progi i tylne błotniki, chyba, że właściciel to zrobił. Brał ode mnie listwe pod reflektory, bo miała mała przygodę z przodu. On to auto kupił z Jaworzna i zaraz po zakupie robił remont silnika. Jak był po listwe, mówił, że zsoatwia auto i będzie je robił, ale chyba chęci się skończyły. Nie dawno do sprzedania była HF w 5d z pasami martini. Jeździłem tym samochodem, silnik zdrowy, karoseria też nie zgnita, ACS działa bez zarzutu. Jak coś to mogę się dowiedzieć, czy jest to aktualny temat
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Delta II HPE HF - różnice w stosunku do innych wersji
Cały czas mi chodzi po głowie ta Delta.
Jak myślicie - da redę jakoś wykorzystać progi do przeszczepu z wersji 5D? Jakieś sztukowanie, dorabianie?
O błotnikach nawet nie chce myśleć - konieczna jest jakaś partyzantka
Jak myślicie - da redę jakoś wykorzystać progi do przeszczepu z wersji 5D? Jakieś sztukowanie, dorabianie?
O błotnikach nawet nie chce myśleć - konieczna jest jakaś partyzantka
