Kappa - remont progu
Re: Kappa - remont progu
Kolega jedzie grubo, w sumie takiego cudnego blachara widziałem tylko w custom factory jak robi też takie cuda.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Re: Kappa - remont progu
Wątpię, taka robota dobra kosztuje krocie a druga sprawa znaleźć fachowca można pomarzyćstachoo pisze: ↑10 cze 2018, 20:37 Myślę że spokojnie znajdziesz majstra co zrobi to porządnie za ok 3 tys. Wiesz... u mnie to nie dość że odtwarzam stan fabryczny, to także braki w praktyce i narzędziach też powodują znaczne wydłużenie czasu pracy. Niestety co do namiarów nie pomogę, ale trzymam kciuki bo coraz mniej naszych kapiszonów na drogach![]()
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Re: Kappa - remont progu
Siema wszystkim!
Pewno już niewielu czyta ten temat, ale był kilka osób zainteresowanych progami/reperaturkami do Kappy. Dlatego też parę słów w tym temacie..
Niestety k..a nie da rady
Mógłbym napisać co najmniej racę magisterską na tematy progów w tym modelu i powiem Wam szczerze, że żeby miało to jakikolwiek sens, to żadne reperaturki - czyli półśrodki nie wchodzą w grę.
Być może jeszcze nie wszystko w życiu widziałem, ale trochę progów już tak i powiem Wam że to jest jedna z najbardziej skomplikowanych konstrukcji pod względem ukształtowania. I już tłumaczę dalej o co chodzi:
Próg składa się z trzech warstw. I to jest akurat nic nowego, bo zwykle tak jest. Tylko że w Kappach ów próg, jeżeli już gnije (A gnije, to wiemy wszyscy), to gnije po całości łącznie z rantem podłogi, w szczególności na wysokości przednich foteli. Żeby było tego mało, zwykle trzeba wycinać niemalże do wysokości zawiasów. Zwykła reperaturka w postaci wyłącznie wzdłużnego profilu zupełnie nic nie daje w tym przypadku - robota najwyżej na rok czasu.
Wiem że jestem pedantem i właściwie tratuję to jako zaletę. Ale z tego względu wg mnie należałoby wymieniać wyłącznie komplet tj. cały próg wewnętrzny, odciąg/wzmocnienie środkowe oraz poszycie zewnętrzne. Dorabianie tych wszystkich elementów, w zakresie o którym wspomniałem wcześniej zupełnie mija się z jakimkolwiek sensem ekonomicznym. Chyba że ktoś dysponuje prasą i tłocznikami z fabryki. Bo w rzemieślniczych warunkach, szczerze mówiąc nawet trudno mi sobie wyobrazić spreparowanie elementów w odpowiednim zakresie, z tymi wszystkimi przetłoczeniami i zawijasami.
Moim subiektywnym zdaniem, jeżeli ktoś z Was decyduje się na taką akcję, to w grę wchodzi odbudowa/rekonstrukcja po kawałku, z tego co jest. Jak zdążę to podeprę temat paroma zdjęciami czy coś.
Tak po krótce ten temat niestety wygląda z mojej strony.
Gdyby był ktoś zainteresowany, to prawdopodobnie zostanie mi jeden komplet L/P. Ale to oczywiście też nie na zasadzie "wstaw gotowe" tylko trochę trzeba będzie podłubać.
Pozdrawiam
Pewno już niewielu czyta ten temat, ale był kilka osób zainteresowanych progami/reperaturkami do Kappy. Dlatego też parę słów w tym temacie..
Niestety k..a nie da rady

Być może jeszcze nie wszystko w życiu widziałem, ale trochę progów już tak i powiem Wam że to jest jedna z najbardziej skomplikowanych konstrukcji pod względem ukształtowania. I już tłumaczę dalej o co chodzi:
Próg składa się z trzech warstw. I to jest akurat nic nowego, bo zwykle tak jest. Tylko że w Kappach ów próg, jeżeli już gnije (A gnije, to wiemy wszyscy), to gnije po całości łącznie z rantem podłogi, w szczególności na wysokości przednich foteli. Żeby było tego mało, zwykle trzeba wycinać niemalże do wysokości zawiasów. Zwykła reperaturka w postaci wyłącznie wzdłużnego profilu zupełnie nic nie daje w tym przypadku - robota najwyżej na rok czasu.
Wiem że jestem pedantem i właściwie tratuję to jako zaletę. Ale z tego względu wg mnie należałoby wymieniać wyłącznie komplet tj. cały próg wewnętrzny, odciąg/wzmocnienie środkowe oraz poszycie zewnętrzne. Dorabianie tych wszystkich elementów, w zakresie o którym wspomniałem wcześniej zupełnie mija się z jakimkolwiek sensem ekonomicznym. Chyba że ktoś dysponuje prasą i tłocznikami z fabryki. Bo w rzemieślniczych warunkach, szczerze mówiąc nawet trudno mi sobie wyobrazić spreparowanie elementów w odpowiednim zakresie, z tymi wszystkimi przetłoczeniami i zawijasami.
Moim subiektywnym zdaniem, jeżeli ktoś z Was decyduje się na taką akcję, to w grę wchodzi odbudowa/rekonstrukcja po kawałku, z tego co jest. Jak zdążę to podeprę temat paroma zdjęciami czy coś.
Tak po krótce ten temat niestety wygląda z mojej strony.
Gdyby był ktoś zainteresowany, to prawdopodobnie zostanie mi jeden komplet L/P. Ale to oczywiście też nie na zasadzie "wstaw gotowe" tylko trochę trzeba będzie podłubać.
Pozdrawiam
Kappa 2.4 20V 2000r.
- bogdan
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1797
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Nurzec Stacja
- Kontakt:
Re: Kappa - remont progu
Witam.
Nie pisałem racy mgr na temat progów w lancia k. Naprawiałem progi w themie, kappie, firma klik praktycznie od ręki robią.
Pozdrawiam.
Nie pisałem racy mgr na temat progów w lancia k. Naprawiałem progi w themie, kappie, firma klik praktycznie od ręki robią.
Pozdrawiam.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Kappa - remont progu
Jak oceniasz jakość progów? Drugie pytanie jakie są chociaż przybliżone koszty samych części?
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Kappa - remont progu
Widzę nie wczytałeś się w to co napisałem. To co w linku, to jest kawałek profilu o określonym kształcie. Nic więcej.
Kappa 2.4 20V 2000r.
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - remont progu
Ja co jakiś czas patrzę co i jak.. Ech.. To pozostanie chyba szukać ewentualnie zdrowszej budy, albo odezwać się do kolegi z dawnych lat (zakład blacharsko lakierniczy prowadzi - jak z jakością usług nie wiem, nie byłem - zazwyczaj wolę unikać takich sytuacji
). Ale cóż.. Lepiej mieć świadomość rzeczywistości, niż robić za frajera do orżnięcia..

Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Kappa - remont progu
Cześć wszystkim.
Nie ma w tym odcinku może nic spektakularnego. Ale powiem Wam szczerze, był on dla mnie istotny. Jako zamknięcie pewnego etapu w momencie kiedy miewałem ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady
W życiu bym nie przypuszczał, że zejdzie prawie dwa lata. To tu, w tym miejscu, na tym forum wszystko się zaczęło. Cóż... zamiast wymiany progu zrobiłem sobie prawie "nową" Lancię. Przynajmniej blacharsko. Na dokładkę turbo do silnika być może kiedyś przyjdzie czas heh
A na dzień dzisiejszy kończę przygotowanie kompletu drzwi pod lakier (Na całości auta jest nowy, nie pytajcie jak to się robi w takich warunkach i po ciemku, ale efekt będzie co najmniej zadowalający) Tak że od dnia dzisiejszego, jeszcze 4-5 dni i jadę na przegląd oraz Kappa wraca do eksploatacji. Dzięki jeszcze raz wszystkim, którzy mnie dopingowali i pozdrawiam.
Nie ma w tym odcinku może nic spektakularnego. Ale powiem Wam szczerze, był on dla mnie istotny. Jako zamknięcie pewnego etapu w momencie kiedy miewałem ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady


Kappa 2.4 20V 2000r.
Re: Kappa - remont progu
Jestem pod wrażeniem całości.
Fajnie, że da to się to wszystko zrobić tanimi, chińskimi narzędziami, bo niejeden powie, że bez boscha to nie robota. A tu widać, chińczyki i lidlowe narzędzia dają radę, bo to zawsze kwestia ręki, a nie narzędzia
Fajnie, że da to się to wszystko zrobić tanimi, chińskimi narzędziami, bo niejeden powie, że bez boscha to nie robota. A tu widać, chińczyki i lidlowe narzędzia dają radę, bo to zawsze kwestia ręki, a nie narzędzia

Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - remont progu
Upór i konsekwencja doprowadziły Cię do celu. Gratuluję!
Jestem ciekaw jak po jakimś czasie będzie wyglądać nadwozie, w sensie odporności miejsc naprawianych na korozję.
Pozdrawiam
Jestem ciekaw jak po jakimś czasie będzie wyglądać nadwozie, w sensie odporności miejsc naprawianych na korozję.
Pozdrawiam

Lancia Kappa 2,4jtd; produkcja lipiec 2000 - lekko przeziębiona, teraz wiem, że to Korona świrus 

Re: Kappa - remont progu
Ogólnie sporo narzędzi Parkside jest dość dobrej jakości, a to co ta wkrętarka przeszła, to niejedną Makitę by zajechało. A mam w tej kwestii trochę doświadczeniaBichoń pisze: Jestem pod wrażeniem całości.
Fajnie, że da to się to wszystko zrobić tanimi, chińskimi narzędziami, bo niejeden powie, że bez boscha to nie robota. A tu widać, chińczyki i lidlowe narzędzia dają radę, bo to zawsze kwestia ręki, a nie narzędzia![]()

Też jestem ciekaw i właśnie dlatego niektóre miejsca są "brzydko" nie zabezpieczone. Jak kanał i moje działania przetrwają, to oczywiście będzie to sprawdzane i pokazywane. Po drodze stosowałem różne kombinacje specyfików i metod. Na filmach jest jakieś 10%. Czas pokaże co na ile daje radę.Hobbysta pisze: Upór i konsekwencja doprowadziły Cię do celu. Gratuluję!
Jestem ciekaw jak po jakimś czasie będzie wyglądać nadwozie, w sensie odporności miejsc naprawianych na korozję.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kappa 2.4 20V 2000r.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa - remont progu
Kawał dobrej roboty gratuluję uporu i osiągnięcia efektu. Mam świadomość ile pracy trzeba było wykonać żeby to odtworzyć. Rzeźba w stali ni nie jest prosty temat. Mnie spędza sen z powiek temat zabezpieczenia przestrzeni które zamyka się spawaniem.
Re: Kappa - remont progu
Projekt prawie jak Polskie Porsche, tylko Lancia w cenie roweru, szacunek za wykonaną robotę i poświęcony czas. Ja bym się poddał już na poziomie progów, ewentualnie nawiercić więcej dziur i pożyczyć kappę teściowej.
Re: Kappa - remont progu
Jam_Belfegor pisze: ↑22 wrz 2019, 20:02 Kawał dobrej roboty gratuluję uporu i osiągnięcia efektu. Mam świadomość ile pracy trzeba było wykonać żeby to odtworzyć. Rzeźba w stali ni nie jest prosty temat. Mnie spędza sen z powiek temat zabezpieczenia przestrzeni które zamyka się spawaniem.
Dziękuję. Jeżeli na moim kanale nie ma odpowiedzi na Pytania odnośnie zabezpieczenia, to śmiało pytaj. Na tyle, na ile fachowa jest moja wiedza, postaram się pomóc.
Dzięki za porównanie, aczkolwiek do tego poziomu baaaardzo dużo zabrakło, nad czym wewnętrznie ubolewamyattaman pisze: Projekt prawie jak Polskie Porsche, tylko Lancia w cenie roweru, szacunek za wykonaną robotę i poświęcony czas. Ja bym się poddał już na poziomie progów, ewentualnie nawiercić więcej dziur i pożyczyć kappę teściowej.

Pozdrawiam
Kappa 2.4 20V 2000r.
Re: Kappa - remont progu
Nieźle.
Też dopadła mnie ta robota. Niestety, nie mam ani cierpliwości, ani czasu, ani miejsca na takie cuda i połatam tylko od spodu.
Gratuluję wytrwałości i estetyki
Też dopadła mnie ta robota. Niestety, nie mam ani cierpliwości, ani czasu, ani miejsca na takie cuda i połatam tylko od spodu.
Gratuluję wytrwałości i estetyki
