Bichoń pisze: ↑21 lut 2020, 9:55
Dodatkowe rady do tego silnika? Kupić wanienkę i podstawiać pod samochód w garażu, tego silnika nie da się uszczelnić w 100%, zawsze gdzieś będzie się sączyć.
W 2018 wykonałem pełny remont silnia 2.0 16 Vt.
Góra, środek, dół: czyli - głowica, zawory nowe, honowanie cylindrów, nowe pierścienie, nowe tłoki, szlif wału, nowe panewki, prostowanie miski, regeneracja osprzętu, w tym oczywiście turbo oraz elektryka i feralna cewka (opisane w innym wątku) ...etc.
Po złożeniu do kupy dalej cieknie z pokrywy zaworów. Ten temat przerabiałem kilka razy. Nic nie pomaga.
Ale co ciekawe? Od 2018 nie dolewam oleju - trzyma poziom w ramach corocznej wymiany, choć silnik zasmarkany olejem. Pod tym względem diagnosta nie ma zastrzeżeń. (Do czasu....

)
Przypierdzielił się natomiast do hamulców (inny wątek).
Teraz, w obecnych czasach, auta 30-o letnie są pod szczególnym nadzorem. Coraz częściej zastanawiam się nad rejestracją zabytku. To ostateczne rozwiązanie.