Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Witam
Właśnie nabyłem drogą kupna Fulvie 1.3 rallye sport z 1970 roku.
Stan jak na zdjęciu.
Historia tego egzemplarza jest taka że od nowości jeździł w Szwajcarii gdzie pod koniec stał pod zadaszeniem, a w 2007 został sprowadzony do kraju.
Poprzedni właściciel ( były kierowca rajdowy ) rozebrał go i przygotował go naprawy. Miał być zrobiony do rajdu Monte Carlo niestety choroba właściciela w tym przeszkodziła.
I do dnia dzisiejszego tak sobie stał. Teraz go przewożę do siebie, kataloguję części, i przygotowuję spis potrzebnych napraw.
Z Nowym Rokiem życzę wszystkim zdrowia i szerokości.
Właśnie nabyłem drogą kupna Fulvie 1.3 rallye sport z 1970 roku.
Stan jak na zdjęciu.
Historia tego egzemplarza jest taka że od nowości jeździł w Szwajcarii gdzie pod koniec stał pod zadaszeniem, a w 2007 został sprowadzony do kraju.
Poprzedni właściciel ( były kierowca rajdowy ) rozebrał go i przygotował go naprawy. Miał być zrobiony do rajdu Monte Carlo niestety choroba właściciela w tym przeszkodziła.
I do dnia dzisiejszego tak sobie stał. Teraz go przewożę do siebie, kataloguję części, i przygotowuję spis potrzebnych napraw.
Z Nowym Rokiem życzę wszystkim zdrowia i szerokości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
...
Pozdrawiam i życzę renowacji auta według stanu na 31.12.2021 na co najmniej 50%.

Pozdrawiam i życzę renowacji auta według stanu na 31.12.2021 na co najmniej 50%.
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Powodzenia
Przynajmniej pierwszy etap masz z głowy, bo auto jest już w częściach 


Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Życzę powodzenia i wytrwałości. Mam nadzieję że kolega będzie wrzucał jakieś fotki z postępu prac, a finalnie pojawi się odbudowaną Lancą na jakimś spotkaniu.
Ja widzę z perspektywy czasu jak ważne jest udokumentowanie gdzie co było oraz ustalenie co i jak powinno być. Jak się uprzeć i pozbierać godziny do kupy, to auto można spokojnie rozebrać w drobny mak w 2-3 dni ciągiem. Oczywiście zależne to od skomplikowania auta, stanu itp. - czasem z jedna głupią śrubą człowiek walczy kilka dobrych godzin próbując nie zniszczyć wszystkiego dookoła - pozdrawiam swoją zapasą skrzynię do VT
która miała randkę złomem, palnikiem, kątówką, kilkoma zbijakami i 2 kg młotem... Za to poświęcam masę czasu na ustalenie właśnie jak i gdzie co powinno być, przyglądając serwisówki do z innych aut ale powiązanych (bo do swojej nie mam i przez te parę lat nie udało mi się zdobyć - a niestety to bardzo ważna rzecz), zdjęcia w sieci, fora, ePera i co się tylko da. Dobre opisanie, udokumentowanie foto tego procesu to podstawa. Do tego jak się bierze kupę części nigdy nie ma pewności że wszystko jest, dopiero w praniu wychodzi - a to brakuje tego, a to tamtego i zaczyna się szukanie "króliczka". Ja tak wyjechałem ostatnio z "szesnastką" VT na pace w przeświadczeniu a mam wszystko, a jak brakuje to pewnie jakiś drobnych śrubek... i co ?!? jeszcze raz analiza na spokojnie w garażu po rozpakowaniu gratów, szybka próba wirtualnego złożenia silnika w głowie i porozkładanie luźnych klocki dosłownie na posadzce... niestety ! okazuje się że brakuje masę cześci i to takich naprawdę podstawowych. Na szczęście okazało się że były skitrane pod "kołderką" w jednym koszyczku o którym wszyscy zapomnieli
a i tak nawet z tym koszykiem organoleptycznie i tak brakuje mi sporej części "śrubkologi", którą trzeba ustalić co było i odtworzyć. Tym bardziej trudne jak się ma świra i chce się mieć dokładnie tak jak fabryka wypościła i tu pierwsza lepsza śrubka byle by pasowała nie wystarczy. Na szczęście to włoszczyzna i nie ma jazdy jak np. z anglikami czy autami z USA że przyjdzie nam szukać śrub calowych, które od tak nie leża na półce w Polsce... choć można znaleźć części nie tylko produkcji Włoskiej. Moja Delcina mia sporo gratów made in Germany a wielkim zaskoczeniem był napis made in USA na oryginalnym wymienniku ciepła
... choć dzisiejszych autek nie przebije, a te to naprawdę zbiór całego świata pod jedna blachą, co kto taniej zrobi
tym bardziej bawią wciąż zakorzenione stereotypowe przeświadczenia ludzi względem samochodów - "A bo włoskie to szajs i laweta", "a Niemieckie to solidne", "... a to Japończyk to nie ma co się martwic o mechanikę". Dobra koniec pitolenia.
Tak więc jeszcze raz powodzenia, dobry plan, dobre zaplecze, dobre rozpracowanie części i dopiero działać... a i tak po drodze na pewno wyjdą kwiatki
z którymi trzeba się zmierzyć.
Przeważnie lepiej nie mieć puzzli, bo rozebranie auta to nie jest jakiś większy problem





Tak więc jeszcze raz powodzenia, dobry plan, dobre zaplecze, dobre rozpracowanie części i dopiero działać... a i tak po drodze na pewno wyjdą kwiatki

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Oj, samochód z Ikea. Skąd ja to znam 

Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Oczywiście ze będzie cała relacja.
Fakt że lepiej samemu rozbierać. Ale w tym przypadku rozbiórka ograniczyła się do całkowitego wybebeszenia karoserii. Wszystkie części są posortowane a śruby popakowane w woreczkach i opisane.
Fakt że lepiej samemu rozbierać. Ale w tym przypadku rozbiórka ograniczyła się do całkowitego wybebeszenia karoserii. Wszystkie części są posortowane a śruby popakowane w woreczkach i opisane.
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Piękna, moje kolejne marzenie!
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Witam
Silnik i tylne zawieszenie już w domu.
Koła mają felgi melber 13" 5 1/2 , a fotele to scheel.
Takie elementy nie występują w specyfikacji ale prawdopodobnie zostały założone przez dilera przed sprzedażą i były od początku.
Silnik i tylne zawieszenie już w domu.
Koła mają felgi melber 13" 5 1/2 , a fotele to scheel.
Takie elementy nie występują w specyfikacji ale prawdopodobnie zostały założone przez dilera przed sprzedażą i były od początku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 wrz 2019, 19:56
- Imię: maciej
- Lokalizacja: Poznań
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
kurka. prawdziwy skarb. Gratuluję. Jak na nią trafiłeś?
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Była na OLX 

- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Poszukaj daty produkcji tych elementów, na pewno są gdzieś nabite. Jeśli pokrywa się z rocznikiem auta lub rozbierzność jest - 1, -2 lata jest spora szans ze właśnie tak mogło być.
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Są z tego samego rocznika..
Co do postępów z odnowy, to tyna oś prawie cała rozebrana, pozostało pościągać łożyska, to samo z przodem.
Aktualnie dorabiam klucze.
Co do postępów z odnowy, to tyna oś prawie cała rozebrana, pozostało pościągać łożyska, to samo z przodem.
Aktualnie dorabiam klucze.
- ktoś ŁDZ
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1688
- Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
O ja Cię pierdziu!!!! Jak dla mnie bajka. Kolejny super temat do śledzenia. Gratulacje nabytku i powodzenia w renowacji.
P.S. Zaklepuję sobie miejsce w kolejce do "macania"
jak to piszą gimbazy: "1szy" (bez obrazy dla kogokolwiek, sam chodziłem niestety to tej instytucji).
Wysłane z mojego telefonA
P.S. Zaklepuję sobie miejsce w kolejce do "macania"

Wysłane z mojego telefonA
Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile

Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 759
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Gratuluję zakupu. Choćby w częściach ale na pewno cieszy oko. Powodzenia i cierpliwości:)))
Jak z dokumentacją do Fulvi? Istnieje konkretna baza książek i schematów żeby ogarnąć składanie?
Jeśli mogę cos doradzić to przy rozbieraniu zachowuj się jak paprazzi z faktu. Fotografuj wszystko
Kup osobny aparat do tego zadnia i cykaj
Jak z dokumentacją do Fulvi? Istnieje konkretna baza książek i schematów żeby ogarnąć składanie?
Jeśli mogę cos doradzić to przy rozbieraniu zachowuj się jak paprazzi z faktu. Fotografuj wszystko

Kup osobny aparat do tego zadnia i cykaj

Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- maciek_wk
- Moderator Globalny
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Fulvia 1.3 raiiye S 1970r - rekonstrukcja
Do Fulvii jest jeszcze dostępna stosunkowo dużo literatury, tzn. w większości reprodukcje (kopie) wydanych przez Lancię ale są 
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Mietek Podnietek
Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993
Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020
>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<
Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991

Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999

Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993
Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020
Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020

>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<