Witam.
Jak w temacie, niestety dziurawy tłumik końcowy a co gorsza problemy ze znalezieniem nowego.
Może ktoś zmieniał i wie gdzie kupić, albo wie od jakiego fiata albo alfy pasuje.
Jakiś kontakt, telefon? Jaki jest nr OE?
Tłumik końcowy 1.9 TT (232km:)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Tłumik końcowy 1.9 TT (232km:)
Ten tłumik wygląda dokładnie tak samo jak tłumik do 1.4 T-jet.
Różnica jest w minimalnie innej średnicy rury.
Miałem wersję 1.4 T-jet już z wymienionym tłumikiem na nieoryginalny, jakiś z wytłoczoną literą P, Polmo Pamaku czy coś w ten deseń.
Zależało mi na oryginalnym, bo chciałem, żeby był cichszy. Nowy jest bardzo drogi, ale udało mi się kupić tanio używany tłumik do 1.9 TT. Importowany z Włoch, w bardzo dobrym stanie. Mechanik, zamontował go, ale poinformował mnie, że była różna średnica rur na łączeniu tłumika z tą długą rurą. Chyba ten tłumik od 1.9 TT, miał większą.
W każdym razie udało mu się to zniwelować ściskając obejmą. Tak skutecznie, że nie było przedmuchów.
Różnica jest w minimalnie innej średnicy rury.
Miałem wersję 1.4 T-jet już z wymienionym tłumikiem na nieoryginalny, jakiś z wytłoczoną literą P, Polmo Pamaku czy coś w ten deseń.
Zależało mi na oryginalnym, bo chciałem, żeby był cichszy. Nowy jest bardzo drogi, ale udało mi się kupić tanio używany tłumik do 1.9 TT. Importowany z Włoch, w bardzo dobrym stanie. Mechanik, zamontował go, ale poinformował mnie, że była różna średnica rur na łączeniu tłumika z tą długą rurą. Chyba ten tłumik od 1.9 TT, miał większą.
W każdym razie udało mu się to zniwelować ściskając obejmą. Tak skutecznie, że nie było przedmuchów.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Tłumik końcowy 1.9 TT (232km:)
Polmo Ostrów https://www.polmostrow.pl/piterstilo pisze: ↑12 lip 2021, 17:28 (...) Miałem wersję 1.4 T-jet już z wymienionym tłumikiem na nieoryginalny, jakiś z wytłoczoną literą P, Polmo Pamaku czy coś w ten deseń.(...)

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Tłumik końcowy 1.9 TT (232km:)
Dzięki za podpowiedzi.
Sytuacja wygląda tak, kupiłem do 1,4 150km 300zł (oryginał 1500 i 3 tyg. czekania)
Problem jest następujący średnica kupionego tłumika na łączeniu jest taka sama jak rury z którą ma się połączyć.
Rozwiązaliśmy to w następujący sposób rozszerzenie (powinno być 60) z kupionego tłumika odcięto nałożono rurę 60 pospawano i gra.
Jeszcze jedna mała niedogodność odnośnie chromowanych końcówek te na nowym tłumiku są słabe więc przełożyłem ze starego.
NIE wiem czy jakiś spadek mocy będzie ale przy 231km jak będzie to znikomy.
Jak ktoś by miał namiar na oryginalny dajcie znać.
Sytuacja wygląda tak, kupiłem do 1,4 150km 300zł (oryginał 1500 i 3 tyg. czekania)
Problem jest następujący średnica kupionego tłumika na łączeniu jest taka sama jak rury z którą ma się połączyć.
Rozwiązaliśmy to w następujący sposób rozszerzenie (powinno być 60) z kupionego tłumika odcięto nałożono rurę 60 pospawano i gra.
Jeszcze jedna mała niedogodność odnośnie chromowanych końcówek te na nowym tłumiku są słabe więc przełożyłem ze starego.
NIE wiem czy jakiś spadek mocy będzie ale przy 231km jak będzie to znikomy.
Jak ktoś by miał namiar na oryginalny dajcie znać.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Tłumik końcowy 1.9 TT (232km:)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)