Kontrola trakcji
Kontrola trakcji
Witam.
Czy Delta 2,0 Jtd rocznik 10,2009 posiada kontrole trakcji?
Czy Delta 2,0 Jtd rocznik 10,2009 posiada kontrole trakcji?
Re: Kontrola trakcji
Jeśli masz wyłącznik ASR off to tak
Re: Kontrola trakcji
Wyłącznik ASR posiada,aczkolwiek ostatnio na rondzie mna zarzucilo i nie było czuc zadnej reakcji ze strony trakcji.mozna krecic baczki na recznym i nic...Jakies sugestie.
Re: Kontrola trakcji
Mam kontrolę trakcji i też mogę kręcić bączki na ręcznym,poza tym system reaguje gdy faktycznie tego potrzebujesz.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
Re: Kontrola trakcji
Co nie znaczy że przy braku rozumu ze strony kierowcy uratuje go
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 309
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Kontrola trakcji
Coś mi się wydaje, że chyba pytanie zostało źle sformułowane. Kontrola trakcji to ASR i zapobiega nadmiernemu poślizgowi kół przy przyspieszaniu i ten system jest całkowicie wyłączalny w Delcie (przycisk na desce "ASR OFF"). Marcie raczej chodziło o ESP czyli stabilizację toru jazdy a ta nie wyłącza się razem z ASR. W Delcie III jest niestety niewyłączalna
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Kontrola trakcji
W poprzednim samochodzie gdy zalanczał sie system kontroli to było to odczuwalne i slyszalne,a w delcie mam wrazenie,ze autko sie slizga w zakretach itp.Jak sprawdzic czy żeczywiście system działa?
Re: Kontrola trakcji
...najlepiej w sytuacji dostępu dużego, zaśnieżonego lub oblodzonego utwardzonego placu. Spróbuj rozpędzić się do 40-50 km/h i lekko wprowadzić samochód w poślizg, nie naciskaj na hamulec i nie puszczaj pedału gazu, pozwól działać obu systemom (ASR i ASP). Stosunkowo łatwo wyczujesz działanie "kontroli trakcji". Jeśli plac będzie dostępny dłużej to możesz próbować bardziej nerwowo reagować w trakcie poślizgu co da Tobie szansę na swego rodzaju wyczucie "systemu trakcji" a konkretnie granic jego działania, w których spokojnie daje on sobie radę z poślizgiem.
Pozdrawiam.
Re: Kontrola trakcji
Dziękuje za poradę i zainteresowanie tematem.Będziemy próbować z Delciną.Postaram się napisać,co wyszło z moich doświadczeń(prób).
Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowia.
Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowia.
Re: Kontrola trakcji
... zapomniałem dodać aby w trakcie prób na krótko wyłączyć trakcję po to aby bardziej wyczuć ewentualną różnicę. Jeśli w trakcie prób usłyszysz "stukot ABS-u" to trakcja działa na 100%.
Powodzenia.
Re: Kontrola trakcji
A od kiedy to "kontrola trakcji" ingeruje ABS'em w warunki przyczepności kół.
W każdym aucie które posiadałem (no poza 126p i Tipo) miałem ASR i ESP.
ASR ingeruje w moc silnika poprzez sterowanie przepustnicą/wtryskiem - nigdy w życiu, żebym nie wiem jak próbował głupieć ABS'u mi nie włączało przy zadziałaniu ASR (po drugie ASR działa w 90% podczas startu z miejsca). Do tego ten system został stworzony - aby nie buksowały koła podczas startu.
Kurde ludzie nie mylcie pojęć - co innego kontrola trakcji, a co innego system stabilizacji toru jazdy.
Pierwsze to w większości marek ASR, a drugie w większości marek ESP. Dlaczego piszę w większości - bo np. w Toyocie nazwali sobie ten system VSC, a ASR nazwali sobie TRC.
A tutaj macie ładny opis co i jak - https://www.motofakty.pl/artykul/esp-cz ... ziala.html.
W każdym aucie które posiadałem (no poza 126p i Tipo) miałem ASR i ESP.
ASR ingeruje w moc silnika poprzez sterowanie przepustnicą/wtryskiem - nigdy w życiu, żebym nie wiem jak próbował głupieć ABS'u mi nie włączało przy zadziałaniu ASR (po drugie ASR działa w 90% podczas startu z miejsca). Do tego ten system został stworzony - aby nie buksowały koła podczas startu.
Kurde ludzie nie mylcie pojęć - co innego kontrola trakcji, a co innego system stabilizacji toru jazdy.
Pierwsze to w większości marek ASR, a drugie w większości marek ESP. Dlaczego piszę w większości - bo np. w Toyocie nazwali sobie ten system VSC, a ASR nazwali sobie TRC.
A tutaj macie ładny opis co i jak - https://www.motofakty.pl/artykul/esp-cz ... ziala.html.
Re: Kontrola trakcji
... brawo, o to właśnie chodzi, jeśli Forumowiczka zadaje pytanie to należy w miarę możliwości udzielić jej porady. Najlepiej jeśli jest to połączenie teorii z praktyką. Jeszcze ważniejszym jest to, że dzięki prostym doświadczeniom przekona się, że jej Delta jest bezpiecznaMarcin_D pisze: ↑23 sty 2022, 12:19 A od kiedy to "kontrola trakcji" ingeruje ABS'em w warunki przyczepności kół.
W każdym aucie które posiadałem (no poza 126p i Tipo) miałem ASR i ESP.
ASR ingeruje w moc silnika poprzez sterowanie przepustnicą/wtryskiem - nigdy w życiu, żebym nie wiem jak próbował głupieć ABS'u mi nie włączało przy zadziałaniu ASR (po drugie ASR działa w 90% podczas startu z miejsca). Do tego ten system został stworzony - aby nie buksowały koła podczas startu.
Kurde ludzie nie mylcie pojęć - co innego kontrola trakcji, a co innego system stabilizacji toru jazdy.
Pierwsze to w większości marek ASR, a drugie w większości marek ESP. Dlaczego piszę w większości - bo np. w Toyocie nazwali sobie ten system VSC, a ASR nazwali sobie TRC.
A tutaj macie ładny opis co i jak - https://www.motofakty.pl/artykul/esp-cz ... ziala.html.

Jako, że będą doświadczenia z prób to wszyscy (!!!) będziemy mieli kolejne doświadczenia.
Pozdrawiam.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kontrola trakcji
Jest chyba jeszcze coś takiego jak MSR, które z tego co pamiętam redukuje moment obrotowy w przypadku utraty przyczepności przy redukcji biegu.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 26 sie 2020, 21:13
- Imię: Krystian
Re: Kontrola trakcji
U mnie na przykład jak wpadam w poślizg to czuć że samochód na to reaguje oraz na desce zaczyna migać taki żółty trójkąt z oznaczeniem poślizgu.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka