Zeta - 2.1TD- duże spalanie i dymienie

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Zeta - 2.1TD- duże spalanie i dymienie

Post autor: rado » 22 gru 2006, 15:16

Dawno temu pisałem o problemach z Zetą 2,1 TD . Miałem duże spalanie i dymienie.
Chyba koniec tych problemów.
Dokonałem potrójnego badania na komputerze w odstępie co trzy tygodnie. Wynik diagnostyki był zawsze jeden :
1 Błąd komputera wtrysku . Funkcja termistora cieczy chłodzącej . Błąd przejściowy
2 Funkcja ustawienia pompy paliwa . Błąd przejściowy.

Wczoraj ( 21.12.2006 ) wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i spalanie spadło znacznie . zapłaciłem za czujnik 40 zł i za robociznę 20 zł .
Po nowym roku jadę na wymianę EGR-u , który jest uszkodzony .
Mam nadzieję że dymienie ustanie , a razem z nim wszystkie problemy.
Nowy EGR do silnika HDI ( peugeot 806) kosztuje 180 zł , nie wiem ile do TD .
Mam nadzieję że ten błąd przejściowy funkcji ustawienia pompy paliwa zniknie .
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: Luckyy » 23 gru 2006, 18:33

a nie lapiej zaslepic EGR i go 'olac' ?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Lukasz291
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 19 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Krzecin koło krakowa

egr

Post autor: Lukasz291 » 23 gru 2006, 18:52

A przy okazji zaslepeinia egr-u mozna sobie moc zwiekszyc:D i po problemie:D
Lancia Delta 1.6 16v HPE & Lancia Y 1.2 16V
Białe Turbo z czarną maską i mooocnym sercem:)

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: rado » 23 gru 2006, 21:24

"Luckyy" pisze:a nie lapiej zaslepic EGR i go 'olac' ?
Głupie może pyrtanie . A jak go zaślepić . W obecnej chwili mam odczepiony jeden z przewodów . Po podłączeniu go do egr-u dymienie mam większe i to sporo.
Czy zaślepienie nie wpłynie na pracę silnika lub turbiny. Czy dymienie się zmniejszy , bo w obecnej chwili jak ruszam lub zmieniam bieg i wchodzę na wyższe obroty , to mam świecę dymną za samochodem i lepiej żeby w tym momencie policja nie jechała za mną
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: Luckyy » 24 gru 2006, 19:31

zaslepiasz np blaszka z aluminium na obu koncach - tam gdzie sa pobierane spaliny - jedna blaszka - i druga za zaworem tam gdzie sie mieszaja z czystym powietrzem.

ja juz mam tak od ponad pol roku - zeby dymilo bardziej nie zauwazylem.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: Blash » 24 gru 2006, 19:38

w tych silnikach wystarczy zdjac wężyk podcisnienia co do zaslepiania to dostep do egr jes strasznie trudny w kappie znajduje sie on z przodu a w zecie z tyłu co przy fakcie ze jest to van powoduje brak dostepu

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: Makgajwer » 05 sty 2007, 2:22

a ktoś juz z kolegów "zeciarzy" próbował takie experymenta ???

a co do dymienia to tez niedawno mi się nasiliło, pojechałem nawet do speca od diesli w Poznaniu, ....gościu pomacał (samochód, ...nie mnie), powąchał, posmakował i ....stwierdził że nie jest źle i wystarczy czyszczenie wtrysków. Sprzedał mi jakis płyn produkcji południowo-afrykańskiej kazał wlać do baku i pojeździć.
....i wiecie co...pomogło 8O nie dymi i ładnie idzie...[/img]
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: adasik12 » 05 sty 2007, 8:21

a nie lapiej zaslepic EGR i go 'olac' ?
a czy w dedrze 1.9 td wystarczy wypiąć wtyczkę z ERG ?
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: rado » 05 sty 2007, 8:33

"Makgajwer" pisze:a ktoś juz z kolegów "zeciarzy" próbował takie experymenta ???

a co do dymienia to tez niedawno mi się nasiliło, pojechałem nawet do speca od diesli w Poznaniu, ....gościu pomacał (samochód, ...nie mnie), powąchał, posmakował i ....stwierdził że nie jest źle i wystarczy czyszczenie wtrysków. Sprzedał mi jakis płyn produkcji południowo-afrykańskiej kazał wlać do baku i pojeździć.
....i wiecie co...pomogło 8O nie dymi i ładnie idzie...[/img]
a co to za płyn??
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Zeta 2.1 TD- spalanie i dymek

Post autor: Makgajwer » 05 sty 2007, 16:01

"rado" pisze: a co to za płyn??
...wiesz co...mam gdzies jeszcze opakowanie pod wiatą...poszukam i zrobie fotke..
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”