Kappa - dławienie na zimnym silniku
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2009, 15:09
- Lokalizacja: kudowa zdrój
Kappa - dławienie na zimnym silniku
Witam serdecznie. opis problemu: po uruchomieniu zimnego silnika (zapala najzupełniej prawidłowo) a następnie wciśnięciu gazu w celu ruszenia z miejsca silnik dławi się a nawet kicha w dolot. W miarę rozgrzewania motoru usterka stopniowo zanika (dość szybko). Gwałtowne głębokie wciśnięcie gazu = kichanie i brak wchodzenia na obroty - dławienie. Delikatnie stopniowo wciskany gaz = umożliwia wejście na obroty i jazdę. Efekt zupełnie podobny jak w silniku gaznikowym zbyt wczesne wyłączenie ssania. Ponieważ dwukrotna wizyta na diagnostyce silnika nic nie wykazała ,a także wymiana świec i cewek, może ktoś z panów miał taki objaw w KAPPIE 2.4 benz. i mógłby doradzić coś konkretnego. Podejrzewam przepływomierz i zamierzam wymienić czujnik temperatury dla komputera(profilaktycznie). Spalanie ok 9l. w trasie 12 l. miasto.
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Przeszukaj forum. Temat wielokrotnie wałkowany ale nigdy nie rozwiązany. Znacznie lepiej jest latem, prawda?
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to na logikę dobry trop, ale nikt tego nigdy nie sprawdził niestety...
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to na logikę dobry trop, ale nikt tego nigdy nie sprawdził niestety...
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Nie tak do końcawega pisze:Przeszukaj forum. Temat wielokrotnie wałkowany ale nigdy nie rozwiązany. Znacznie lepiej jest latem, prawda?
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to na logikę dobry trop, ale nikt tego nigdy nie sprawdził niestety...





Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Gros pisze:Nie tak do końcawega pisze:Przeszukaj forum. Temat wielokrotnie wałkowany ale nigdy nie rozwiązany. Znacznie lepiej jest latem, prawda?
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to na logikę dobry trop, ale nikt tego nigdy nie sprawdził niestety...ja jestem po wymianie i jest ok jak na razie .A problem jest właśnie gdy było ciepło
No właśnie, dlatego myślę, że czujnik temperatury silnika podaje złe wartości. W twoim przypadku w drugą stronę


U mnie latem było OK dlatego że silnik szybciej uzyskiwał temperaturę optymalną. Za to zimą tragedia. Dobre 5min. się dławił. Generalnie wystarczyło odśnieżyć samochód lub oskrobać szyby i już było OK.
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Czy w tym silniku zawory sa na samoregulatorach czy na plytkach jak 2.0 16v?
Jesli na plykach to regulacja nie jest droga . a moze pomoc
Jesli na plykach to regulacja nie jest droga . a moze pomoc
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2009, 15:09
- Lokalizacja: kudowa zdrój
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
co do zaworów nie mam pojęcia ale sądzę że ten trop jest mało prawdopodobny gdyż zapomniałem dodać iż usterka wystąpiła z dnia na dzień więc myślę że coś po prostu wysiadło. Tak korzystając z okazji - czy czujnik temperatury jest ten sam dla wskaznika i sterownika silnika? Na marginesie dodam swoją opinię na temat kappy ,myślę że po dwu letniej eksploatacji można już na ten temat coś powiedzieć. Mianowicie jest to moja druga lancia (posiadam theme 2.5 tds) i stwierdzam że kappa poza ładnym designem zawiodła mnie na całej linii . Oto lista przypadłości które trapiły (kosztowały) mnie przez ten okres: wymiana 4 zamków,centralka c. zamka,wymiana przekładni kierowniczej,wymiana stabilizatora,geometria i kilkukrotna diagnostyka silnika (pod kątem sondy i dławienia). To moja subiektywna ocena ale miarodajna ponieważ jest to mój 28 samochód w życiu. Wcześniej miałem dwie cromy po sobie i nie mogłem narzekać na włoskie produkty. Myślę że nadmiar elektroniki w tym modelu nie wyszedł mu na dobre.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 lis 2009, 15:09
- Lokalizacja: kudowa zdrój
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Serdecznie dziękuje za reakcję na problem bo po to są takie fora i pozdrawiam właścicieli aut tej marki , bo są to niewątpliwie ludzie wyjątkowi, posiadający wiele cierpliwości i samozaparcia by nie przesiąść się już dawno do niemieckich limuzyn.
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Czyjnik jest osobny do ecu i wskaznika.
Mam Dedre SW od mniej wiecej 2 lat tez. Awarie..owszem ale chyba nic nietypowego. Nigdy na lawecie.. i tylko raz postoj na awaryjnych przez 10 min
. Problem jest taki ze wg mnie jest mało mechanikow którzy znają te samochody. Moim wszystkim niemiecko-motoryzacyjnym kolega tez sie psuje to i owo ale jest fachowcow od groma.
Ok ale robie off-topic.
Miałem podobny objaw dosc dlugi czas i nikt nie byl w stanie pomoc. Uparłem sie i sie udało.. tylko niestety ja mam 2.0 16v wiec nie wiem czy sie coś wydedukuje z tego.
Mam Dedre SW od mniej wiecej 2 lat tez. Awarie..owszem ale chyba nic nietypowego. Nigdy na lawecie.. i tylko raz postoj na awaryjnych przez 10 min

Ok ale robie off-topic.
Miałem podobny objaw dosc dlugi czas i nikt nie byl w stanie pomoc. Uparłem sie i sie udało.. tylko niestety ja mam 2.0 16v wiec nie wiem czy sie coś wydedukuje z tego.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze

Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Czy komp do diagnostyki byl podlaczony na zimnym silniku? w momencie jak dzieja sie jaja? czy byl zrobiony przejazd z podlaczonym komputerem? powinno wszystko wyjsc... szczegolnie powinien patrzec mechanik na wskazania sondy lambda. odczyty z sondy lambda brane sa pod uwage przy zimnym silniku nawet po kilku minutach po zapaleniu.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 cze 2013, 14:58
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Witam.
Po latach mam ten sam objaw.
Strzały w kolektor, dławienie w zimne dni na zimnym silniku.
Jestem po wymianie świec, cewek, sonda ma 2 lata (aczkolwiek gazownik zauważył, że auto przestawia się na ubogą mieszankę), rura dolotowa nowa.
Czy komuś udało się znaleźć przyczynę tego dławienia?
Kappa 2.0 155 KM
Po latach mam ten sam objaw.
Strzały w kolektor, dławienie w zimne dni na zimnym silniku.
Jestem po wymianie świec, cewek, sonda ma 2 lata (aczkolwiek gazownik zauważył, że auto przestawia się na ubogą mieszankę), rura dolotowa nowa.
Czy komuś udało się znaleźć przyczynę tego dławienia?
Kappa 2.0 155 KM
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
W moim wypadku Kappa dławiła się w losowych momentach, na próbę odpiąłem przepływomierz (samochód bez niego jeździł dobrze - ECU ma ustawione domyślne wartości jeżeli nie ma sygnału z przepływki). Finalnie problemem okazała się sama wtyczka. Może warto sprawdzić przepływomierz - odpiąć go i sprawdzić reakcję - to nic nie kosztuje a pozwala wyeliminować ten trop.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. '98
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 cze 2013, 14:58
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Niestety to nie to. Po odpięciu przepływomierza nadal są strzały na zimno.
Dzisiaj po południu było +30 stopni i auto strzelało dosłownie przez 1 min.
Mam wrażenie, że to problem z ssaniem i dawkowaniem paliwa, czyli albo sonda do wymiany już albo czujnik temperatury (ten niebieski).
To on ostatecznie daje wskazania ile auto ma dostawać paliwa na zimno a ile gdy jest już ciepłe...
Dzisiaj po południu było +30 stopni i auto strzelało dosłownie przez 1 min.
Mam wrażenie, że to problem z ssaniem i dawkowaniem paliwa, czyli albo sonda do wymiany już albo czujnik temperatury (ten niebieski).
To on ostatecznie daje wskazania ile auto ma dostawać paliwa na zimno a ile gdy jest już ciepłe...
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1620
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Sprawdzałeś dolot pod kątem nieszczelności?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Mam to samo w lybrze 2.0 20v i też nie znalazłem rozwiązania. Raz jest lepiej, raz gorzej, generalnie dopóki silnik nie złapie temperatury ok. 40*C, to dławi i strzela. Sonda wymieniona, po podpięciu pod kompa wszystko wygląda OK, a problem dalej występuje.
Jak ktoś znajdzie rozwiązanie to stawiam flaszkę za opisanie go na forum.
Jak ktoś znajdzie rozwiązanie to stawiam flaszkę za opisanie go na forum.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - dławienie na zimnym silniku
Lambdę też można odpiąć na próbę i zobaczyć czy coś się zmieni. U mnie w zimę dławienie/zalewanie na zimnym silniku było spowodowane zbyt bogatą mieszanką na LPG. Można by też spóbować wykasować parametry samooadaptacji z ECU bo może tam coś namieszane.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2022, 22:48 przez 1608cc, łącznie zmieniany 1 raz.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001