Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 256
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Witam brać , jakiś czas temu dopadła mnie usterka klimatyzacji mojej Lanci Delta a dokładnie uszkodzenie aktywatora klimatyzacji nawiewu szyba - klatka tzw aktywatora defroster który udało się wymienić bez ściągania deski . Dziś operacja została powtórzona w Fiacie Bravo znajomego więc postanowiłem czynność opisać , może komuś posłuży.
Zaopatrujemy się w dwa klucze typu torx 20 np.https://allegro.pl/oferta/corona-klucz- ... 7500935079( ja osobiście kupiłem w Castoramie )
Jeden z nich obcinamy z dłuższego ramienia na ok 5-6 cm , owijamy taśmą papierową by były grubsze i nie ślizgały się w palcach .
Odsuwamy fotel kierowcy na max do tyłu i nurkujemy pod kolumnę kierowniczą. Jeśli mamy piankę musimy ja odkręcić a następnie naszym oczom ukarze się widok aktywatora
Wypinamy wtyczkę ( u mnie już odpięta ) i odkręcamy 3 śrubki torx 20 wskazane na fotografii . Pierwsza jest najłatwiejsza , przy czym musimy uważać bo jak śrubki wpadną w czeluści tunelu praktycznie nie do odzyskania śrubki 2 i 3 odkręcamy na wyczucie ( oczy i ręka się nie mieszczą ) praca dla cierpliwych i upartych ale do zrobienia . Po wykręceniu śrubek i wyjęciu aktywatora naszym oczom ukaże się taki obrazek ( pomarańczowe kółka miejsce gdzie siedzą śrubki) W moim przypadku uszkodzeniu uległ plastykowy trzpień łączący aktywator z zębatką ( kumpla Bravo również ta sama usterka ) . Tulejkę , dźwigienkę , trzpień jak zwał tak zwał kupiłem na Allegro za 27 zł z przesyłką .
Pozostałości po tulejce z aktywatora wyciągamy , ja zrobiłem to poprzez wkręcenie w otwór wkręta o większej średnicy ( z wyczuciem ) i wyciągnięciu kombinerkami siedzi na wcisk. Wstępnie ustalamy miejsce montażu tulejki poprzez przepchnięcie zębatki w kierunku oznaczonym strzałką Po wstępnym ustaleniu miejsca położenia trzpienia względem zębatki ( eliptyczny otwór , na tulejce jest specjalna wypustka ) oraz miejsca osadzenia aktywatora wkładamy nowy trzpień do momentu aż usłyszymy kliknięcie.
Nurkujemy pod deskę i wkładamy aktywator , najpierw staramy się przykręcić najłatwiejszą śrubkę nr 1 i kolejno 2 i 3 ( ja osobiście stosuje patent -do każdej śrubki przywiązuję nitkę długości ok 30 cm zapobiega utratcie śrubek jak spadnie da się odzyskać ) wpinamy wtyczkę , kasujemy błędy robimy kalibrację poprzez przytrzymanie równocześnie przycisków klimatronika AUTO i MONO https://www.youtube.com/watch?v=ANhpTdo3IbY
Miłej zabawy i nie zniechęcajcie się minie za pierwszym razem operacja wykręcenia i wkręcenia zajęła 9 godzin , za drugim razem poszło znacznie lepiej i całość operacji zamknęła się w 1,5 godz.
Zaopatrujemy się w dwa klucze typu torx 20 np.https://allegro.pl/oferta/corona-klucz- ... 7500935079( ja osobiście kupiłem w Castoramie )
Jeden z nich obcinamy z dłuższego ramienia na ok 5-6 cm , owijamy taśmą papierową by były grubsze i nie ślizgały się w palcach .
Odsuwamy fotel kierowcy na max do tyłu i nurkujemy pod kolumnę kierowniczą. Jeśli mamy piankę musimy ja odkręcić a następnie naszym oczom ukarze się widok aktywatora
Wypinamy wtyczkę ( u mnie już odpięta ) i odkręcamy 3 śrubki torx 20 wskazane na fotografii . Pierwsza jest najłatwiejsza , przy czym musimy uważać bo jak śrubki wpadną w czeluści tunelu praktycznie nie do odzyskania śrubki 2 i 3 odkręcamy na wyczucie ( oczy i ręka się nie mieszczą ) praca dla cierpliwych i upartych ale do zrobienia . Po wykręceniu śrubek i wyjęciu aktywatora naszym oczom ukaże się taki obrazek ( pomarańczowe kółka miejsce gdzie siedzą śrubki) W moim przypadku uszkodzeniu uległ plastykowy trzpień łączący aktywator z zębatką ( kumpla Bravo również ta sama usterka ) . Tulejkę , dźwigienkę , trzpień jak zwał tak zwał kupiłem na Allegro za 27 zł z przesyłką .
Pozostałości po tulejce z aktywatora wyciągamy , ja zrobiłem to poprzez wkręcenie w otwór wkręta o większej średnicy ( z wyczuciem ) i wyciągnięciu kombinerkami siedzi na wcisk. Wstępnie ustalamy miejsce montażu tulejki poprzez przepchnięcie zębatki w kierunku oznaczonym strzałką Po wstępnym ustaleniu miejsca położenia trzpienia względem zębatki ( eliptyczny otwór , na tulejce jest specjalna wypustka ) oraz miejsca osadzenia aktywatora wkładamy nowy trzpień do momentu aż usłyszymy kliknięcie.
Nurkujemy pod deskę i wkładamy aktywator , najpierw staramy się przykręcić najłatwiejszą śrubkę nr 1 i kolejno 2 i 3 ( ja osobiście stosuje patent -do każdej śrubki przywiązuję nitkę długości ok 30 cm zapobiega utratcie śrubek jak spadnie da się odzyskać ) wpinamy wtyczkę , kasujemy błędy robimy kalibrację poprzez przytrzymanie równocześnie przycisków klimatronika AUTO i MONO https://www.youtube.com/watch?v=ANhpTdo3IbY
Miłej zabawy i nie zniechęcajcie się minie za pierwszym razem operacja wykręcenia i wkręcenia zajęła 9 godzin , za drugim razem poszło znacznie lepiej i całość operacji zamknęła się w 1,5 godz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2022, 10:05 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: literówka
Powód: literówka
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Rewelacyjny poradnik. Jakby Ci się jeszcze kiedyś udało zrobić podobny do aktywatora obiegu zamkniętego to stawiam dobrą wódkę - lub cokolwiek innego co sobie zażyczysz 

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 256
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Cieszę się ze się przydało , z drugiej strony mam nadzieje ze nie będę musiał zgłębiać tematu aktywatora obiegu zamkniętego .
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 mar 2020, 20:29
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Hej, mamy gdzieś opis który aktywator jest od czego? u mnie jest padnięta regulacja od temperatury po stronie kierowcy.
Lancia Delta 2009 1.6
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 256
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Ja wzorowałem się ma Fiacie Stilo , w Lanci jest podobnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq
Jest Toyota CHR 1,8 Hybrid
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 mar 2021, 20:27
- Imię: Grzegorz
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
hey u mnie jest problem może inny ale też związany z regulacją, po ustawieniu pozycji klimatyzacji na LOW dmucha zimnym powietrzem a jak ustawię na 16 stC to dmucha ciepłym, gdzie szukać przyczyny
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Miałem podobny motyw, ale w Delcie II i jak popstrykałem manualnie to wychodziło bardziej na to, że bez ruszania temperatury a tylko kierunkiem nawiewu leciało chłodne "na klatę" a ciepłe na szybę i nogi. Winny był czujnik temperatury umieszczony na nagrzewnicy odpowiedzialny za sterowanie mieszaniem powietrza.
Efekt też był taki, że na wszelkim innym ustawieniu niż "LO" grzało w środku lata... Mniej lub bardziej, ale grzało zamiast chłodzić.
Myślę, że tym tropem musisz iść. Prawdopodobnie któryś czujnik temperatury powietrza walnął przy nagrzewnicy. Mniemam, że w Delcie III będzie 2x tyle czujników co w "dwójce" z racji dwustrefowej klimy (po 2 czujniki po stronie kierowcy i pasażera).
W "Zrób to sam" w dziale Delty II jest mój poradnik jak zdiagnozować klimę, znajdziesz tam odrobinkę teorii o tych czujnikach jakbyś chciał
Efekt też był taki, że na wszelkim innym ustawieniu niż "LO" grzało w środku lata... Mniej lub bardziej, ale grzało zamiast chłodzić.
Myślę, że tym tropem musisz iść. Prawdopodobnie któryś czujnik temperatury powietrza walnął przy nagrzewnicy. Mniemam, że w Delcie III będzie 2x tyle czujników co w "dwójce" z racji dwustrefowej klimy (po 2 czujniki po stronie kierowcy i pasażera).
W "Zrób to sam" w dziale Delty II jest mój poradnik jak zdiagnozować klimę, znajdziesz tam odrobinkę teorii o tych czujnikach jakbyś chciał

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Cześć wszystkim!
Odświeżę trochę temat. Jakiś czas temu nabyłem lancie 1.4 MA i mam, tak przynajmniej myślę, taki sam problem, mianowicie nawiew lewa strona na szybę boczną i środkowy na kierowcę, pomimo zmiany temperatury na panelu, cały czas podaje mi taką samą temperaturę. Prawa, tył jest ok. Moje pytanie, czy aktywator który mam do wymiany to ten który opisuje kolega toreider i moge spróbować na własną rękę zająć się naprawą, czy może zlecić naprawę komuś (warsztat) który zna się na rzeczy bo to co boli moją lancie to zupełnie inny aktywator?
Proszę o pomoc.
Odświeżę trochę temat. Jakiś czas temu nabyłem lancie 1.4 MA i mam, tak przynajmniej myślę, taki sam problem, mianowicie nawiew lewa strona na szybę boczną i środkowy na kierowcę, pomimo zmiany temperatury na panelu, cały czas podaje mi taką samą temperaturę. Prawa, tył jest ok. Moje pytanie, czy aktywator który mam do wymiany to ten który opisuje kolega toreider i moge spróbować na własną rękę zająć się naprawą, czy może zlecić naprawę komuś (warsztat) który zna się na rzeczy bo to co boli moją lancie to zupełnie inny aktywator?

- Youleck
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
- Imię: Julian
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Ja kilka miesięcy temu pojechałem uporządkować temat klimy do jednego z forumowiczów z forum bravo. Pojechałem pod Łódź, robota trwała 3h i mam spokój. Wszystkie części na miejscu, nie trzeba niczym się martwić. Namiar możesz znaleźć na forum bravo albo tak jak ja na olx. Nie żałuję roboty - zero błędów i wszystko jak w fabryce.
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 gru 2019, 13:50
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Podaj proszę jakiś namiar do tego magika pod Łodzią. Może być link olx.
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
- Youleck
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
- Imię: Julian
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Link: https://www.olx.pl/d/oferta/naprawa-fia ... x8Gb3.html
Całkowicie polecam, pełen profesjonalizm.
Pzdr
Całkowicie polecam, pełen profesjonalizm.
Pzdr
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 05 lut 2021, 12:52
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kudowa-Zdrój
Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
A pamiętasz może przybliżony koszt tej napawy?Youleck pisze: ↑30 kwie 2022, 18:58 Ja kilka miesięcy temu pojechałem uporządkować temat klimy do jednego z forumowiczów z forum bravo. Pojechałem pod Łódź, robota trwała 3h i mam spokój. Wszystkie części na miejscu, nie trzeba niczym się martwić. Namiar możesz znaleźć na forum bravo albo tak jak ja na olx. Nie żałuję roboty - zero błędów i wszystko jak w fabryce.
- Youleck
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
- Imię: Julian
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Coś koło 800 zł. W tym robota, tulejki i aktywator od obiegu zamkniętego.
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 gru 2019, 13:50
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Dziękuję.Youleck pisze: ↑02 maja 2022, 19:56 Link: https://www.olx.pl/d/oferta/naprawa-fia ... x8Gb3.html
Całkowicie polecam, pełen profesjonalizm.
Pzdr
Cena 800 za robociznę, części i trudny dostęp, a także specjalistyczną wiedzę, nie wydaje się wygórowana.
- Youleck
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
- Imię: Julian
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski
Też tak uważam, że cena jest dobra. Po kilku miesiącach jazdy pomimo pelnego demontażu deski nie ma żadnych luzów, skrzypien, trzeszczen itp. a tego się najbardziej bałem.
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG