Może się komuś przydać
Mam nadzieję że inni naprawiając swoje Thesiski będą robić podobne opisy -żeby następni nie musieli uczyć się na błędach.
Co prawda już w innym poście przeczytałem że zdjęcie tapicerki to pikuś, ale wiem z doświadczenia ze nie trudno przy okazji urwać jakieś zaczepy, kołki czy inne wynalazki.
Ponieważ nie znalazłem na forum szczegółowej instrukcji demontażu tapicerki robię to teraz ja.
A więc tak:
Aby zdemontować tapicerkę drzwi tylnych należy zdemontować górną część (skórzaną) uchwytu do zamykania drzwi

Jest zamontowana na zatrzask -trzeba użyć dość dużej siły żeby ją zdjąć.
wewnątrz uchwytu znajdziecie 2 długie śruby
Trzecia śruba znajduje się pod gumowym korkiem za dźwignią otwierania drzwi:

Pozostałe mocowania -to spinki po obwodzie drzwi które trzeba "wyrwać" z drzwi. Żeby ich nie uszkodzić można się wspomagać cienką łyżką lub czymś co ją przypomina pamiętając jednocześnie żeby nie uszkodzić lakieru na drzwiach

Tapicerka od wewnątrz wygląda tak:

Następnie rozłączamy instalację elektryczną i cięgno do otwierania drzwi- aby można było odłożyć tapicerkę w bezpieczne miejsce
Teraz możemy już się skupić na naprawie tego co znajduje się wewnątrz drzwi.
Ja demontowałem tapicerkę dla dwóch powodów:
1. Nie działał podnośnik szyby - tzn. podnośnik działał, ale szyba się nie poruszała
2. Nie działało mechaniczne otwieranie drzwi.
Tzn: Nie dało się drzwi otworzyć od wewnątrz mimo ciągnięcia za uchwyt
Nie działał boczny (mechaniczny) przycisk otwieranie drzwi w klamce zewnętrznej.
Główny -elektryczny przycisk otwierania drzwi od zewnątrz pracował poprawnie.
Awaria podnoszenia szyby spowodowana była tym iż szyba wysunęła się z uchwytu który ją mocuje do prowadnicy.
Uchwyt w kształcie rynienki (która obejmuje dolną krawędź szyby) jest z tworzywa
Być może próba otwierania okna wówczas gdy jest ono przymarznięte kończy się właśnie taką awarią.
Opuściłem elektrycznie podnośnik w dół aby mieć do niego wygodny dostęp.
Odtłuściłem klejone powierzchnie spirytusem.
Następnie usunąłem awarię wklejając szybę do uchwytu specjalistycznym klejem do wklejania szyb.
Po czym docisnąłem już elektrycznie szybę do oporu do góry i pozwoliłem zaschnąć spokojnie klejowi.
Zobaczymy czy to na długo wystarczy
Niestety nie zrobiłem stosownej fotki -ale jeśli ktoś dojdzie do tego etapu -z pewnością mój opis wystarczy.
Następnie naprawa otwierania mechanicznego drzwi.
Przycisk w klamce zewnętrznej ten "centralny" uruchamia elektryczne wspomaganie otwierania zamka drzwi.
Pisząc otwieranie mechaniczne - mam na myśli otwieranie zamka poprzez pociąganie za cięgna czy linki.
W klamce zewnętrznej boczny przycisk klamki jest połączony z zamkiem poprzez krótkie cięgno z drutu.

Dźwignia przy zamku uległa niewielkiemu utlenieniu (stop aluminium) i przestała się obracać na swojej osi.
Efekt przed naprawą był taki -że przycisk w klamce był "twardy" -nie dał się wcisnąć"
Wystarczyła kropla WD40 żeby ją rozruszać, a następnie odrobina smaru w sprayu żeby nasmarować.
Klamka wewnętrzna nie działała -ponieważ poprzedni właściciel auta (lub serwis do którego się udał) prawdopodobnie zaglądał do drzwi aby ocenić czemu nie działa szyba -szyby nie naprawił, a składając drzwi - zapomniał o założeniu cięgna zamka które wygląda tak

Po prawidłowym założeniu cięgna i zmontowaniu drzwi (w odwrotnej kolejności do opisanego wyżej demontażu) wszystko działa poprawnie
mam nadzieje ze to "zrób to sam" było wyczerpujące i będzie dla innych pomocne