Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych.
Jeżeli w bagażniku jest mokro w okolicach modułu hamulca EPB to po uszczelnieniu prawego światła i panelu pod rejestracją,
trzeba sprawdzić czy woda nie spłynęła po wiązce elektrycznej prawego progu do gniazda oznaczonego na schemacie D006.
Gniazdo znajduje się we wnęce pod nogami pasażera (podwieszone do "sufitu" wnęki) tam gdzie moduł zawieszenia ,świateł i skrzyni automatycznej.
Jest to najniższy punkt wiązki i tam zbiera się woda.
W moim przypadku napięcie w sieci C-CAN wzrosło do 12V względem masy i całkowicie zablokowało transmisję w szybkiej sieci C-CAN.
Brak wskazań prędkości,obrotów temperatury,świeciły EPB ABS Kąt skrętu
Po przedmuchaniu sprężonym powietrzem napięcie na obu szynach wróciło do wartości prawidłowej 2,3-2,8V względem masy i wszystko się znalazło.
Sieć CAN w samochodzie działa tak jak listwa zasilająca do komputera stacjonarnego.
Jeżeli drukarka ma np. zwarcie to listwa się wyłączy i cały komp nie działa pomimo tego że jest sprawny.
Wystarczy odłączyć drukarkę,ponownie włączyć listwę a wszystkie pozostałe urządzenia zaczną działać normalnie /choć drukować się nie da

Poszukiwanie usterek w samochodzie jest podobne.
Należy odłączać po kolei podejrzane moduły,aż sieć zacznie działać prawidłowo.
Sprawna sieć nawet z wyjętym jakimś modułem nie wyrzuca kodu U1601
Niektóre moduły są podłączone BSI szeregowo (jeden za drugim).
Wtedy do modułu dochodzą cztery kable CAN.
Dwa jako wejście i dwa jako wyjście
W takiej sytuacji wyjęty moduł należy zastąpić dwoma zworkami.
Jedną dla CAN-H drugą dla CAN-L
Po włączeniu zapłonu wszystkie moduły (oprócz tego odłączonego) powinny się zgłosić i działać.
Działanie może być ograniczone,jeżeli wyjęty moduł współpracował z innymi (np. przy wyjętym czujniku skrętu, ESP nie ma prawa działać prawidłowo)