Elektryki górą 😉
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Elektryki górą 😉
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Elektryki górą 😉
... jestem ciekawy jaki będzie tego koszt: https://krakow.pl/aktualnosci/279723,26 ... znych.html
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Elektryki górą 😉
Szacują 400-600tysi https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-w ... 55059.html
Z tego co wiem to nowe baterie będą większe i cięższe, z związku z tym trzeba będzie przeprowadzić ponowną homologacje tych autobusów
Z tego co wiem to nowe baterie będą większe i cięższe, z związku z tym trzeba będzie przeprowadzić ponowną homologacje tych autobusów

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Elektryki górą 😉
Życzę powodzenia w tej operacji. Za takie wymiany w 20 elektrykach kupili by pewnie ze 40 normalnych autobusów.
Re: Elektryki górą 😉
Jeden autobus 'spalinowy' kosztuje w dużym przybliżeniu 1,5mln zł, elektryczny jakieś 2x więcej.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Elektryki górą 😉
Tez mi transformacja 2 x droższy i zasilany co najmniej w 60% węglem, z zasięgiem na do pętli do pętli.
Re: Elektryki górą 😉
Przemku - nie wiem jak w Krakowie, ale w Poznaniu najdłuższy odcinek 'od pętli do pętli' to kilkanaście kilometrów, wiec autobus elektryczny zrobi taki odcinek jakieś 10 razy. Problemu z ładowaniem raczej nie ma (trwa około godziny), ale oczywiście: zasięg autobusu spalinowego na jednym baku jest kilka razy większy.
Biorąc pod uwagę roczne przebiegi autobusów miejskich (nawet 100tys km), to kalkulacja kosztów oraz nie tylko lokalnych zanieczyszczeń, może być (podkreślam: może) na korzyść elektryka*. Nie podejmuję się precyzyjnych wyliczeń, ale z jakiegoś powodu miasta zamawiają coraz więcej elektryków. Nie do końca chce mi się wierzyć, że to tylko kwestia mody czy ekologicznych upodobań radnych. Może (znowu podkreślam) jest też sumarycznie taniej? Komunikacja miejska jest przecież dotowana i stanowi spore obciążenie dla budżetu każdego miasta - mam nadzieję, że ktoś stara się, aby te koszty minimalizować? Chciałbym w to wierzyć przynajmniej
* autobus z dieslem spala średnio około 40l/100km
to daje rocznie: około 40000 litrów, czyli 260000zł na paliwo
Biorąc pod uwagę roczne przebiegi autobusów miejskich (nawet 100tys km), to kalkulacja kosztów oraz nie tylko lokalnych zanieczyszczeń, może być (podkreślam: może) na korzyść elektryka*. Nie podejmuję się precyzyjnych wyliczeń, ale z jakiegoś powodu miasta zamawiają coraz więcej elektryków. Nie do końca chce mi się wierzyć, że to tylko kwestia mody czy ekologicznych upodobań radnych. Może (znowu podkreślam) jest też sumarycznie taniej? Komunikacja miejska jest przecież dotowana i stanowi spore obciążenie dla budżetu każdego miasta - mam nadzieję, że ktoś stara się, aby te koszty minimalizować? Chciałbym w to wierzyć przynajmniej

* autobus z dieslem spala średnio około 40l/100km
to daje rocznie: około 40000 litrów, czyli 260000zł na paliwo
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Elektryki górą 😉
No małe sprostowanie, jeśli mówimy o autobusach 12m to kosztują do miliona, nawet Conecto/Citaro nadal mieszczą się w tej cenie, natomiast spalanie na mało obciążonych liniach Autosan Sancity 12lf to od 26 do 42 na ciężkich liniach. Średnio w 35 się mieściły
.

Re: Elektryki górą 😉
Sprostowanie ok, ale miałem na myśli osiemnastki he he. Wracając jeszcze do Poznania - to około połowa autobusów miejskich jest pojazdami 18-metrowymi. Te 'długie' - na popularnych liniach potrafią spalić ponad 50 litrów/100km. O cenach tychże pisałem. Dwunastki są odpowiednio tańsze - zarówno spalinowe jaki i elektryczne.
Jednak - czy to jest 35, czy 40 litrów - to chyba zasadniczo nie zmienia faktu, że roczny koszt paliwa jest całkiem wysoki.
Jednak - czy to jest 35, czy 40 litrów - to chyba zasadniczo nie zmienia faktu, że roczny koszt paliwa jest całkiem wysoki.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Elektryki górą 😉
Noooo, przegubowy to prawie półtorej bańki, chociaż w ostatnich zakupach dla Lublina Merce wyszły po 1,2 mln .
I faktycznie ilości przepalanego paliwa dla Kowalskiego są astronomiczne, kwestia skali ... Statystyczny zbiornik osobówki ma ok 50 l , jak leję 100 do Sprintera to ludzie też dziwnie na mnie patrzą
I faktycznie ilości przepalanego paliwa dla Kowalskiego są astronomiczne, kwestia skali ... Statystyczny zbiornik osobówki ma ok 50 l , jak leję 100 do Sprintera to ludzie też dziwnie na mnie patrzą

- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Elektryki górą 😉
Małe sprostowanie... w temp. ujemnych nie dojeżdżają z pętli do pętli nawet kiedy na każdej z nich znajduje się ładowarka
a o 10 krotnym pokonaniu trasy tam i z powrotem należy zapomnieć nawet w lecie...

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Elektryki górą 😉
A ten elektryczny ile MWh skonsumuje i po ile takie firmy miejskie mają ten prąd dostarczany?
Czy to prawda, ze autobusy elektryczne mają wnętrza ogrzewane nagrzewnicami na ON?

I jeszcze by było sprawiedliwie trzeba by te paliwa podobnie opodatkować a prąd ma chyba sporo mniejsze obciążenia fiskalne, jak na razie...
KAPPA TDS & JTD
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Elektryki górą 😉
W paliwie jest zawarty podatek drogowy, a w prądzie
nie...
Tak, niektóre autobusy elektryczne mają Webasto do ogrzewania, Krakowskie akurat nie mają, grzeją klimą która w temperaturach ujemnych jest wyłączana, aby zwiększyc zasięg, ale jak widać na obrazku powyżej czasem nie wystarcza...
i teraz pytanie jaką normę spalin spełnia Webasto


Tak, niektóre autobusy elektryczne mają Webasto do ogrzewania, Krakowskie akurat nie mają, grzeją klimą która w temperaturach ujemnych jest wyłączana, aby zwiększyc zasięg, ale jak widać na obrazku powyżej czasem nie wystarcza...



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Elektryki górą 😉
Chyba nie tylko drogowy.
Jest jeszcze akcyza, która dla paliw silnikowych jest znacząca a dla prądu to chyba albo nie ma albo jakaś nieistotna...
Dochodzi jeszcze opłata paliwowa, emisyjna i nie wiadomo co jeszcze. Razem z Vatem to wychodzi, że jakieś 50% ceny końcowej to podatki.
Swoją drogą ciekawe ile paliwa konsumuje takie autobusowe webasto na 100km?
Jest jeszcze akcyza, która dla paliw silnikowych jest znacząca a dla prądu to chyba albo nie ma albo jakaś nieistotna...
Dochodzi jeszcze opłata paliwowa, emisyjna i nie wiadomo co jeszcze. Razem z Vatem to wychodzi, że jakieś 50% ceny końcowej to podatki.
Swoją drogą ciekawe ile paliwa konsumuje takie autobusowe webasto na 100km?
KAPPA TDS & JTD