Mapa paliwowa pod kątem zwiększenia mocy - Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo

Tomazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 05 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Tarnów

Mapa paliwowa pod kątem zwiększenia mocy - Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo

Post autor: Tomazik » 27 kwie 2024, 20:43

Witam serdecznie, chcę podnieść moc o 20 % z 190 KM do ok 228 KM - czy pozostaje mi fachwiec czy może ktoś posiada odpowiednią mapę paliwową lub wie jak dokonać modyfikacji :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mapa paliwowa pod kątem zwiększenia mocy - Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo

Post autor: Valdi » 04 cze 2024, 15:57

"Mapa paliwowa...." hmm, może i w słowniku tunerów funkcjonuje takie pojęcie, ale ja powiem szczerze, że nie słyszałem /mniejsza o to/.
Jak już oceniłeś jednostkę napędową i masz pewność, że nadaje się do modyfikacji i będzie z tego więcej korzyści niż strat, to zabierasz się do
roboty. Musisz wiedzieć, ile mocy posiada Twój silnik w chwili obecnej. To nie jest bowiem tak, że ma 190 KM jak napisano w danych technicznych.
Mój np na deklarowane przez producenta 120 KM miał 127. To istotna różnica dla bezpiecznej modyfikacji. Im większa moc tym rozbieżność może
być większa. Więc jak już zaliczyłeś pomiar na hamowni i znasz te dane, podpinasz się pod złącze OBD i przez interfejs zgrywasz ze sterownika fabryczne
oprogramowanie. Kopiujesz i na wszelki wypadek zachowujesz, bo może się jeszcze przydać. Stosownym programem otwierasz oprogramowanie i
dokonujesz stosownych dla siebie modyfikacji /zależnie od potrzeb/. Do dyspozycji masz więc : dawkę podawanego paliwa, kąt wtrysku, ciśnienie
wtrysku, ciśnienie doładowania, maksymalne dopuszczalne obroty silnika. Jak już sobie pomodyfikowałeś co trzeba, z pomocą interfejsu zapisujesz
oprogramowanie w sterowniku i gotowe.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”