Post
autor: Valdi » 04 cze 2024, 15:57
"Mapa paliwowa...." hmm, może i w słowniku tunerów funkcjonuje takie pojęcie, ale ja powiem szczerze, że nie słyszałem /mniejsza o to/.
Jak już oceniłeś jednostkę napędową i masz pewność, że nadaje się do modyfikacji i będzie z tego więcej korzyści niż strat, to zabierasz się do
roboty. Musisz wiedzieć, ile mocy posiada Twój silnik w chwili obecnej. To nie jest bowiem tak, że ma 190 KM jak napisano w danych technicznych.
Mój np na deklarowane przez producenta 120 KM miał 127. To istotna różnica dla bezpiecznej modyfikacji. Im większa moc tym rozbieżność może
być większa. Więc jak już zaliczyłeś pomiar na hamowni i znasz te dane, podpinasz się pod złącze OBD i przez interfejs zgrywasz ze sterownika fabryczne
oprogramowanie. Kopiujesz i na wszelki wypadek zachowujesz, bo może się jeszcze przydać. Stosownym programem otwierasz oprogramowanie i
dokonujesz stosownych dla siebie modyfikacji /zależnie od potrzeb/. Do dyspozycji masz więc : dawkę podawanego paliwa, kąt wtrysku, ciśnienie
wtrysku, ciśnienie doładowania, maksymalne dopuszczalne obroty silnika. Jak już sobie pomodyfikowałeś co trzeba, z pomocą interfejsu zapisujesz
oprogramowanie w sterowniku i gotowe.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.