Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Z ciekawości czytałem sobie serwisówkę z myślą że znajdę coś o tym immobilizerze.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Nic na ten temat nie wiem, nie miałem potrzeby tego zgłębiać.
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Przecież wczoraj sam podałeś link do strony gdzie to jest opisane i to po polsku-pod koniec postu masz ''awaryjne uruchamianie silnika''steffe pisze: ↑22 kwie 2024, 13:25 Z ciekawości czytałem sobie serwisówkę z myślą że znajdę coś o tym immobilizerze.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
Tylko jest mały problem trzeba znać kod pin oraz dioda od immo ma działać a u Ciebie rzekomo jest martwa...
Odkręć kratkę nawiewu i sprawdź-moze ktoś wcześniej ją demontował i zapomniał podpiąć ową diodę

KAPPA TDS & JTD
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Kod immo mam, odkręcę tą kratkę i zobacze, dzięki za spostrzeżenie.volf pisze: ↑22 kwie 2024, 20:44Przecież wczoraj sam podałeś link do strony gdzie to jest opisane i to po polsku-pod koniec postu masz ''awaryjne uruchamianie silnika''steffe pisze: ↑22 kwie 2024, 13:25 Z ciekawości czytałem sobie serwisówkę z myślą że znajdę coś o tym immobilizerze.
W załączniku przesyłam zdjęcie wyciętego tekstu z serwisówki.
Wiecie na czym polega ta procedura awaryjna? Rzekomo według tej serwisówki można odpalić silnik wykorzystując jakąś awaryjną procedurę nawet jeśli moduł immo jest niesprawny.
Tylko jest mały problem trzeba znać kod pin oraz dioda od immo ma działać a u Ciebie rzekomo jest martwa...
Odkręć kratkę nawiewu i sprawdź-moze ktoś wcześniej ją demontował i zapomniał podpiąć ową diodę![]()
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Wyjąłem kratkę nawiewu, sprawdziłem multimetrem czy żarówka działa - i działa, raz na czerwono a jak odwrócę biegun to na zielono. Sęk w tym że mierzyłem napięcie w kostce do której dochodzą kabelki.. i nic. Sprawdzałem bez zapłonu, z zapłonem, zamykałem samochód bo może by zaczęła pikać na czerwono ale tak czy siak nic. W każdym bądź razie nasi tu byli - kostka owinięta taśmą z napisem ALARM i dookoła nawiewów coś, co miało przypominać taśmę klejącą.
Edit: zapomniałem nadmienić, że ktoś połasił się o dołożony centralny zamek z pilota. Działa, bo klikam przycisk od zamykania to się zamyka, a wcisnę przycisk od otwierania to się otwiera. Przy okazji słychać cykanie w środku deski rozdzielczej w okolicy radia. Ciekawe czy to coś zakłuca immobilizer, czy nie.
Edit: zapomniałem nadmienić, że ktoś połasił się o dołożony centralny zamek z pilota. Działa, bo klikam przycisk od zamykania to się zamyka, a wcisnę przycisk od otwierania to się otwiera. Przy okazji słychać cykanie w środku deski rozdzielczej w okolicy radia. Ciekawe czy to coś zakłuca immobilizer, czy nie.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Witam spowrotem 
Odczekałem specjalnie 4 dni żeby pozwolić modułowi się rozładować, gdzieś wyczytałem że gość z Lybrą miał taki sposób i faktycznie działało. Niestety w k to nie przeszło.
Udało mi się za to dziś połączyć z ECU, który pokazał 2 błędy - phase sensor czyli pewnie czujnik halla i jakiś nieopisany. Błędy wyczyściłem, wyłączyłem zapłon i włączyłem spowrotem. Zeskanowałem znowu to pokazał się ten nieopisany. Jak zacząłem kręcić rozrusznikiem to pokazał się spowrotem od czujnika halla, coś z immobilizerem i spowrotem ten nieopisany. Do wglądu dam w załączniku te pliki tekstowe z błędami co mi wykazało.

Odczekałem specjalnie 4 dni żeby pozwolić modułowi się rozładować, gdzieś wyczytałem że gość z Lybrą miał taki sposób i faktycznie działało. Niestety w k to nie przeszło.
Udało mi się za to dziś połączyć z ECU, który pokazał 2 błędy - phase sensor czyli pewnie czujnik halla i jakiś nieopisany. Błędy wyczyściłem, wyłączyłem zapłon i włączyłem spowrotem. Zeskanowałem znowu to pokazał się ten nieopisany. Jak zacząłem kręcić rozrusznikiem to pokazał się spowrotem od czujnika halla, coś z immobilizerem i spowrotem ten nieopisany. Do wglądu dam w załączniku te pliki tekstowe z błędami co mi wykazało.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
1: 08 - Phase sensor - błąd czujnika na wałku rozrządu. Wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba ściągać rozrząd :-/
2: C8 - Electronic key - błąd nierozpoznawania kluczyka przez centralkę immobilisera. Tak mi przyszło do głowy - sprawdź kostkę połączenia antenki immobilisera. Antenka to plastikowy krążek na stacyjce, odchodzą od niego dwa kabelki i blisko jest powinna być wtyczka. Mi się czasem zdarza, że tam nie styka i wtedy nie przeczyta poprawnego kodu immobilisera z kluczyka
2: C8 - Electronic key - błąd nierozpoznawania kluczyka przez centralkę immobilisera. Tak mi przyszło do głowy - sprawdź kostkę połączenia antenki immobilisera. Antenka to plastikowy krążek na stacyjce, odchodzą od niego dwa kabelki i blisko jest powinna być wtyczka. Mi się czasem zdarza, że tam nie styka i wtedy nie przeczyta poprawnego kodu immobilisera z kluczyka
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Wydaje mi się że czujnik halla jest w porządku, nawet tam jest opisane że może ten błąd wyskakiwać przed odpaleniem silnika i żeby nie brać go na poważnieBichoń pisze: ↑27 kwie 2024, 22:26 1: 08 - Phase sensor - błąd czujnika na wałku rozrządu. Wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba ściągać rozrząd :-/
2: C8 - Electronic key - błąd nierozpoznawania kluczyka przez centralkę immobilisera. Tak mi przyszło do głowy - sprawdź kostkę połączenia antenki immobilisera. Antenka to plastikowy krążek na stacyjce, odchodzą od niego dwa kabelki i blisko jest powinna być wtyczka. Mi się czasem zdarza, że tam nie styka i wtedy nie przeczyta poprawnego kodu immobilisera z kluczyka
Co do anteny to sprawdzę czy wszystko z nią gra, chociaz jest szansa ze poprostu modul sie rozkodowal - auto stalo bez pradu z dwa miesiace a kluczyki zostaly w stacyjce; najchetniej to bym pominal, bo nigdzie nie moge znalezc kogos kto by ten modul chcial zaprogramowac. Mam karte lancia code takze wiem jaki jest kod ale nie moge nawet znalezc informacji jak to wklepac do tego modulu, jedynie do vagów.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 cze 2012, 13:13
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
@steffe ja bym sprawdził tą antenę, moja kappa z tym samym silnikiem (2.4 20V 1997) stała czasem i ponad pół roku z odpiętym aku (instalacja gazowa żarła prąd) i nie miałem problemów. Za to gdy wymieniałem zwijak airbaga by usunąć błąd poduszki i zapomniałem o jednej wtyczce pod osłoną kierownicy to miałem bardzo podobne objawy jak Ty.
Tutaj masz opisane awaryjne uruchamianie z Lancia Code: viewtopic.php?t=33449.
Tutaj masz opisane awaryjne uruchamianie z Lancia Code: viewtopic.php?t=33449.
Lancia Kappa 2.4 B '97
Audi Q7 4M 50 TDI 286KM '23
Były:
Audi A4 B9 Saloon 2.0 TFSI 252KM Quattro '18
Peugeot 206 SW 1.4 75KM
Audi 80 B3 1.9D
Audi Q7 4M 50 TDI 286KM '23
Były:
Audi A4 B9 Saloon 2.0 TFSI 252KM Quattro '18
Peugeot 206 SW 1.4 75KM
Audi 80 B3 1.9D
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Zobaczę tą antenę, ktoś dorobił sobie jakiś pstryczek pod kolumna kierownicy i nie wiem od czego on moze byc, skoro gaz jest na sekwencji i przycisk jest obok. Posprawdzam na fesie czy zmienia to cos ze ja go klikam czy nie, w kazdym badz razie nie ma on wplywu na iskre w silniku.zb0oj pisze: ↑28 kwie 2024, 20:25 @steffe ja bym sprawdził tą antenę, moja kappa z tym samym silnikiem (2.4 20V 1997) stała czasem i ponad pół roku z odpiętym aku (instalacja gazowa żarła prąd) i nie miałem problemów. Za to gdy wymieniałem zwijak airbaga by usunąć błąd poduszki i zapomniałem o jednej wtyczce pod osłoną kierownicy to miałem bardzo podobne objawy jak Ty.
Tutaj masz opisane awaryjne uruchamianie z Lancia Code: viewtopic.php?t=33449.
Temat awaryjnego odpalania przerabialem, ale ta dioda co jest w nawiewach nie swieci sie bo kabel od niej nie ma w sobie pradu, a nie wiem jak sie dostac do zrodla tego kabelka
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Przelacznik pod kolumna jest od podswietlania zegarow przy wlaczonych lampach, ktos se dorobil na krotko. Sprawdzalem antene i jest sprawna, zdjalem ja z kluczyka i obok kluczyka gdzie nie lapalo transpondera pokazywalo calyczas lampke CODE, a po zalozeniu jej tylko miglo na chwile. Wychodzi na to ze modul immo jest wadliwy,rozkodowany czy jakiś tam lub coś jest nietak z komputerem silnika i kostką która zawiera kod immo. Znacie kogos kto koduje moduły lub zajmuje sie tego typu naprawami? W internecie nic o tym nie piszą, moge jedynie kupic emulator immo ale nie wiem do konca czy to pomoze i czy warto wydawac te 80zl na to, proszę o radę i z góry dzięki
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Ustalmy coś-gdzie tę lampkę ''code'' pokazywało?
Skoro mowa o przedlifcie to tam nie ma na liczniku tej kontrolki...
Co do usunięcia immo trzeba by pytać tunerów i ogólnie zakładów zajmujących się typowo elektroniką samochodową ale po pierwsze auto dość stare a po drugie temat ze zdejmowaniem zabezpieczeń jest dość śliski więc raczej nikt nie rozpowiada tego.
Nie tak dawno to sporo było zestawów startowych (komputer silnika, centralka immo oraz kluczyk) na allegro czy olx ale teraz nie widzę. Musiał byś poszukać na autozłomach, moze coś trafisz.
Ewentualnie zadzwoń tutaj, kiedyś gościu oferował na forach pomoc w usunięciu code 1 (raczej w mniejszych fiatach) ale to było dobrych kilka lat temu, dziś moze się już tym nie zajmować choć moze coś doradzi http://cfiat.pl/?id=elektronikaecu
Skoro mowa o przedlifcie to tam nie ma na liczniku tej kontrolki...
Co do usunięcia immo trzeba by pytać tunerów i ogólnie zakładów zajmujących się typowo elektroniką samochodową ale po pierwsze auto dość stare a po drugie temat ze zdejmowaniem zabezpieczeń jest dość śliski więc raczej nikt nie rozpowiada tego.
Nie tak dawno to sporo było zestawów startowych (komputer silnika, centralka immo oraz kluczyk) na allegro czy olx ale teraz nie widzę. Musiał byś poszukać na autozłomach, moze coś trafisz.
Ewentualnie zadzwoń tutaj, kiedyś gościu oferował na forach pomoc w usunięciu code 1 (raczej w mniejszych fiatach) ale to było dobrych kilka lat temu, dziś moze się już tym nie zajmować choć moze coś doradzi http://cfiat.pl/?id=elektronikaecu
KAPPA TDS & JTD
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Moja k jest z 98, na liczniku jest lampka code. Komputer silnika to motronic m2.10.3. Jak podlacze sie za pomoca fesa to lampka code sie swieci sygnalizujac ze sie polaczylem z ecu. Przy przekrecaniu kluczyka na zaplon lampka code sie zapala i gasnie od razu tak jak to powinno byc, bez anteny na stacyjce swieci sie calyczas
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Dzięki za pomoc, dopytam się gościa zobaczymy, co odpowievolf pisze: ↑29 kwie 2024, 11:15
Co do usunięcia immo trzeba by pytać tunerów i ogólnie zakładów zajmujących się typowo elektroniką samochodową ale po pierwsze auto dość stare a po drugie temat ze zdejmowaniem zabezpieczeń jest dość śliski więc raczej nikt nie rozpowiada tego.
Nie tak dawno to sporo było zestawów startowych (komputer silnika, centralka immo oraz kluczyk) na allegro czy olx ale teraz nie widzę. Musiał byś poszukać na autozłomach, moze coś trafisz.
Ewentualnie zadzwoń tutaj, kiedyś gościu oferował na forach pomoc w usunięciu code 1 (raczej w mniejszych fiatach) ale to było dobrych kilka lat temu, dziś moze się już tym nie zajmować choć moze coś doradzi http://cfiat.pl/?id=elektronikaecu
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Skoro masz kontrolkę w liczniku to nie dziwne, ze ta w nawiewie nie działa i działać nie będzie.steffe pisze: ↑29 kwie 2024, 14:46
Moja k jest z 98, na liczniku jest lampka code. Komputer silnika to motronic m2.10.3. Jak podlacze sie za pomoca fesa to lampka code sie swieci sygnalizujac ze sie polaczylem z ecu. Przy przekrecaniu kluczyka na zaplon lampka code sie zapala i gasnie od razu tak jak to powinno byc, bez anteny na stacyjce swieci sie calyczas
A kontrolka zachowuje się prawidłowo czyli wychodziłoby na to, ze z immo wszystko ok...
KAPPA TDS & JTD