Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 20 sty 2017, 10:15

Jak nikt jej nie weźmie jak stoi to mooze się zastanowię nad zrobieniem auta.
A na Merola chętnie wydam pieniądze które Zbierałem na cos innego

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Maniak » 20 sty 2017, 10:18

Nie wiem jak Ty, ale ja uwielbiam swoje włoszki. A nie jedną mam. Każdej coś dolegało, coś boli lub będzie, lecz to nie powód aby nazywać je ,, Włoskim złomem,,
Mercsedesy też się psują, wcześniej czy później : gafa :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Al Boundy » 20 sty 2017, 10:23

Maniak, Ty tam częściami obracasz...ile taki zawór?

Wysłano z LG V10 H960a

Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Maniak » 20 sty 2017, 12:02

Ja akurat do jtd nic nie mam. Ale kumpla zapytam.
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: jjash » 20 sty 2017, 19:08

A ja Was nie rozumiem. Pisze Kolega same bzdety jakie to padło jest, a Wy go tu glaskacie by robil, by się zastanowił i takie tam. A po co? Chce sprzedać? Chce do handlarza (bo chyba o to mu chodziło pisząc "do Żyda")? Chce na złom? Merca chce? I bardzo dobrze! I zniknie nam z pola widzenia/czytania, a pojawi się na forrum mercedesa i tam będzie narzekał. Wyluzujcie. Dajcie spokój. Niech znika. Nic nie wnosi oprócz narzekań. Sio.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 20 sty 2017, 19:09

Masz 100% racji :)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Borek » 20 sty 2017, 20:04

Maniak pisze: 20 sty 2017, 10:18 Nie wiem jak Ty, ale ja uwielbiam swoje włoszki. A nie jedną mam.
Offtopic - pod Gdańskiem mieszka taki facet, który ma niewielki hotel i muzeum w jednym. W tym muzeum natomiast stoi od groma i ciut róznych modeli VW i ogólnie tej grupy, więc również np. Audi. O mało od niego nie kupiłem Audi 100 z rzędową piątka turbo pod maską, ale uznałem że choćbym pękł to z dwóch takich nadal nie wyjdzie V10 biturbo...

Dlatego mam propozycję - zbieraj więcej włoskich aut i stwórz podobny projekt. Na jedną średnią halę już by ci wystarczyło eksponatów. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: FXX » 20 sty 2017, 20:13

jjash pisze: 20 sty 2017, 19:08 A ja Was nie rozumiem. Pisze Kolega same bzdety jakie to padło jest, a Wy go tu glaskacie by robil, by się zastanowił i takie tam. A po co? Chce sprzedać? Chce do handlarza (bo chyba o to mu chodziło pisząc "do Żyda")? Chce na złom? Merca chce? I bardzo dobrze! I zniknie nam z pola widzenia/czytania, a pojawi się na forrum mercedesa i tam będzie narzekał. Wyluzujcie. Dajcie spokój. Niech znika. Nic nie wnosi oprócz narzekań. Sio.
: ok2 :
adrian123 pisze:A ECSF się nie przejalem bo jak miałem inną kappe to tam palił się praktycznie non stop a auto chodziło normalnie.
Zwłaszcza jeśli ma się takie podejście...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Rutuś » 20 sty 2017, 22:29

adrian123 pisze: 19 sty 2017, 18:50 MiaLem w202 2.8 v6 automat i bardzo milo go wspominam, w 3 miesiące zrobiłem nim 20000 km i tylko raz olej zmieniłem to wszystko. W Lancii mógłbym o tym pomarzyć. Takze jeśli są aż tak dobre to zapraszam na pw uzgodniomy cenę i chętnie skończę przygodę z włoską motoryzacją
A co do mercedesa, pracuje jako Spawacz, sam sobie mogę progi wstawiać :)
Jak był taki fantastyczny Twój merol do dlaczego już nim nie jeździsz?
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: kond243 » 21 sty 2017, 7:54

Pewnie Ruda go już schrupała :D
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 21 sty 2017, 8:52

Miał bardzo ciężkie życie i pewnego razu podczas palenia gumy zmielilem jakieś tryby w skrzyni czy coś, mechanik powiedział żeby się go szybko pozbyć póki skrzynia jeszcze pracuje w miarę normalnie. Przyjechały po niego turasy z Warszawy i jeszcze go sprzedałem z zyskiem :D ale jestem pewien że Lancia nie przetrwała by nawet 1/4 tego co musiało znosić pod moją noga to genialne 2.8 V6. Ale Lancii trzeba oddać że benzynowa kappa 2.0 brzmiała o wiele lepiej, no i była 10x wygodniejsza ale to nie ma co porównywać c klasy do jakby na to nie patrzeć auta niby klasy średniej wyższej
Jeszcze mam pytanko, od czego wtryski będą pasowały do kappy? 1.9 ma takie same jak 2.4? Bo mechanik mi podpowiedział że to że na plaka odpala od strzała a normalnie nie chce to bardziej wina wtryskiwaczy niż regulatora, bo nie potrafią sobie wytworzyć potrzebnego ciśnienia. Ceny wtrysków są różne i najwięcej jest z alf, będą pasować?

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Jano » 21 sty 2017, 9:24

Ostatni raz sprzedaje samochód przez forum. Kappa jest naprawdę doinwestowana mechanicznie a że coś w niej akurat nieszczęśliwie padło tego nikt nie przewidzi. Poza tym to 18 letni samochód, więc ma prawo coś się w nim popsuć prędzej czy później. Nowe na gwarancji jadą do serwisu na lawetach. Przez 8 lat zrobiłem nim prawie 100000 km praktycznie wyłącznie po mieście. Samochód nigdy nie był katowany a jak coś wymagało naprawy lub mogło wymagać w niedalekiej przyszłości to było to wymieniane. Hamulce praktycznie nowe z linką ręcznego, wymieniony alternator na oryginał nówka, nówka dmuchawa powietrza kabiny, nówka pompa sprzęgła i wysprzęglik, tylne sprężyny z autosklep24 , wymienione niedawno 2 rolki na pasku wielorowkowym i pasek, maglownica po regeneracji , rozrząd jeszcze ok. 30000 km , kaseta bezpieczników o końcówkach drążków i zawieszeniu nie wspominam i wiele innych jak np. nowa oryginalna gałka od zmiany biegów , siedzenie kierowcy nie poprzecierane, silnik od zmiany do zmiany nie bierze oleju a samochód jeździł tylko i wyłącznie na paliwach premium. ….a że coś się popsuło akurat po sprzedaży jest mi niezmiernie przykro z tego powodu. W moich warunkach zrobiłbym go w przeciągu 12h montując nawet część używaną aby auto było sprawne. Nie twierdzę że sprzedałem super super egzemplarz, bo ma swoje jakieś niedomagania choć by z racji wieku, ale na pewno nie jest to złom sprzedany aby się pozbyć kłopotu.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: kond243 » 21 sty 2017, 10:22

Zrób logi MES-em podczas odpalenia i zaraz się okaże czy to wina wtryskiwaczy. Wystarczy w parametrach zaznaczyć ciśnienie paliwa zadane i zmierzone. Poza tym był ewidentny błąd ciśnienia regulatora paliwa. Wychodzi że skoro przy przyspieszaniu świecił check więc to wina ciśnienia paliwa. Którego pompa CR nie wytworzyła no regulator nie pozwolił.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Jano » 21 sty 2017, 10:27

Zaraz po awarii samochodu dzwoniłem do mechanika, jego diagnoza na odległość, czujnik położenia wału lub zawór na pompie paliwa o czym poinformowałem nowego nabywcę.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: kond243 » 21 sty 2017, 10:33

Jest w ym temacie foto na którym ewidentnie widać że jest błąd regulatora ciśnienia na pompie CR
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”