a mam pytanie czy masz może gdzieś namiary na numer tej części i z którego rocznika Ulysse ta część jest."kulu" pisze:Witam
Ja mam łączniki od fiata Ulysse. Wszystkie wymiary się zgadzają z łącznikami od kapiszona z tą tylko różnicą że nie mają w dolnej części przegubika tylko montowane są na gumy do wachacza. Górna część łącznika wklejona na klej żywiczny do łączenia metalu. Zrobiłem na nich 10.000 km i spisują się tak jak orginały a koszt jednej sztuki to 60 zł
Pozdrawiam
Kappa - wahacze
wahacze kappa
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
wahacze kappa
Witam
Tak wyglądają łączniki które ja zamontowałem
http://images21.fotosik.pl/312/c4794c1551c7dd24.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/367/1b28d5511378a8c5.jpg[/img]
W tej chwili mają po około 10.000 km i jak widać wyglądają jak nówki.
Wymiary które podałem to rzeczywiste wymiary łączników nowych.
Łącznik orginalny ma takie same wymiary jak na pierwszym obrazku ale średnica gwintu zaznaczona na drugim obrazku jest o 2 mm gróbsza od orginału. Nie ma to znaczenia przy montażu ponieważ otwór w wachaczu jest na tyle duży że bez żadnych problemów łącznik się w nim mieści. Niestety nie wiem dokładnie od jakiego modelu Ulysse są te łączniki ponieważ ja dobierałem je pod wymiar a w katalogu przy tych łącznikach oprucz ich wymiarów było napisane że pasują do fiata Ulysse i citroena Berlingo. Nie mogę dostać się do ePER-a dzisiaj, ale popatrzę jutro i postaram się napisać konkretny model tych łączników
Pozdrawiam

_____________________
Lancia kappa 2.0 20V+LPG
Tak wyglądają łączniki które ja zamontowałem
http://images21.fotosik.pl/312/c4794c1551c7dd24.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/367/1b28d5511378a8c5.jpg[/img]
W tej chwili mają po około 10.000 km i jak widać wyglądają jak nówki.
Wymiary które podałem to rzeczywiste wymiary łączników nowych.
Łącznik orginalny ma takie same wymiary jak na pierwszym obrazku ale średnica gwintu zaznaczona na drugim obrazku jest o 2 mm gróbsza od orginału. Nie ma to znaczenia przy montażu ponieważ otwór w wachaczu jest na tyle duży że bez żadnych problemów łącznik się w nim mieści. Niestety nie wiem dokładnie od jakiego modelu Ulysse są te łączniki ponieważ ja dobierałem je pod wymiar a w katalogu przy tych łącznikach oprucz ich wymiarów było napisane że pasują do fiata Ulysse i citroena Berlingo. Nie mogę dostać się do ePER-a dzisiaj, ale popatrzę jutro i postaram się napisać konkretny model tych łączników
Pozdrawiam

_____________________
Lancia kappa 2.0 20V+LPG
wahacze kappa
No jak na 10 tyś to wyglądają rewelacyjnie. Takie informacje jak napisałeś to już dużo mówią, sam musze zajrzeć do ERER-a i przegrzebkę zrobić może znajdę z jakiego to modelu, ale jakbyś był dobry i też zerknął to będziemy wdzięczni.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
wahacze kappa
Witam
Są to łączniki od Fiata Ulysse produkowanego w latach 1994-2002. Do wszystkich modeli silnikowych z tych lat przychodziły te same łączniki.
Numer katalogowy według sklepu Inter Cars S.A to (OC181322-K).
PS. Według ePER-a takie same ma Lanca Zeta.
POZDRAWIAM i życzę przyjemnego montażu.
_______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG

Są to łączniki od Fiata Ulysse produkowanego w latach 1994-2002. Do wszystkich modeli silnikowych z tych lat przychodziły te same łączniki.

Numer katalogowy według sklepu Inter Cars S.A to (OC181322-K).
PS. Według ePER-a takie same ma Lanca Zeta.
POZDRAWIAM i życzę przyjemnego montażu.
_______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
wahacze kappa
kulu - napisz krok po kroku jak sie do tego zabrać - widzę tam jakieś spawy - napisz jaki łączny koszt całej operacji i na co uważac przy tym zabiegu - z góry wielkie dzieki
wahacze kappa
Hej
Co do czynności to po koleii:
- podnieść samochód na lewarku,
- zdiąć koło,
- odkręcić nakrętkę mocującą łącznik z wachaczem,
- szlifierką kontową (jak ktoś nie posiada to może zwykłym brzeszczotem)
przeciąć główkę łącznika nabitą na drążek stabilizatora
- wyczyścić i odtłuścić koniec drążka
- nałożyć klej na koniec drążka
- wcisnąć na drążek nowy łącznik
- podłożyć pod wachacz coś twardego na czym będzie się mógł oprzeć
przy opuszczaniu samochodu (w moim przypadku była to cegłówka)
- opuszczając powoli samochód na lewarku wachacz pozostanie w miejscu
i dolna część łącznika wejdzie w niego
- dokręcić łącznik od dołu i gotowe.
Odradzam podnoszenie auta na klasycznym podnośniku hydraulicznym dlatego że nie można go precyzyjnie opószczać. Ja pracowałem na orginalnym podnośniku od kappy.
Co do pytania o "spawy" to nie są spawy tylko resztka kleju któty został wypchnięty po wciśnięciu łącznika na drążek.
Koszt to:
- łączniki - 2 x 60zł
- klej 15zł (nie pamiętam jakiej produkcji ale był to jakiś dwuskładnikowy klej do łączenia metali, taki co po wyschnięciu można gwintować i szlifować)
Warto też przy okazji prac z łącznikami sprawdzić stan gum które mocują drążek stabilizatora w jego środkowej części
Pozdrawiam
____________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG
Co do czynności to po koleii:
- podnieść samochód na lewarku,
- zdiąć koło,
- odkręcić nakrętkę mocującą łącznik z wachaczem,
- szlifierką kontową (jak ktoś nie posiada to może zwykłym brzeszczotem)
przeciąć główkę łącznika nabitą na drążek stabilizatora
- wyczyścić i odtłuścić koniec drążka
- nałożyć klej na koniec drążka
- wcisnąć na drążek nowy łącznik
- podłożyć pod wachacz coś twardego na czym będzie się mógł oprzeć
przy opuszczaniu samochodu (w moim przypadku była to cegłówka)
- opuszczając powoli samochód na lewarku wachacz pozostanie w miejscu
i dolna część łącznika wejdzie w niego
- dokręcić łącznik od dołu i gotowe.
Odradzam podnoszenie auta na klasycznym podnośniku hydraulicznym dlatego że nie można go precyzyjnie opószczać. Ja pracowałem na orginalnym podnośniku od kappy.
Co do pytania o "spawy" to nie są spawy tylko resztka kleju któty został wypchnięty po wciśnięciu łącznika na drążek.
Koszt to:
- łączniki - 2 x 60zł
- klej 15zł (nie pamiętam jakiej produkcji ale był to jakiś dwuskładnikowy klej do łączenia metali, taki co po wyschnięciu można gwintować i szlifować)
Warto też przy okazji prac z łącznikami sprawdzić stan gum które mocują drążek stabilizatora w jego środkowej części
Pozdrawiam

____________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
wahacze kappa
WIELKIE DZIEKI !!!!!!!!
w przyszłym tygodniu biorę się za to - jeszcze pytanko czy przy wciskaniu nowego drążka trzeba go jakos ustawić precyzyjnie czy wystarczy posmarować klejem stabilizator i wcisnać na niego drążek a potem koncówka do dziury w wachaczu i już - czy ciężko wchodzi koncówka na drażek - jeżeli te gumy mocujące na środku drążek są kiepskie to jak z wymianą i jaka cena.
jeszcze raz dzieki za info - bardzo pomocne i w taki sposób zaoszczędzę pare zetów
w przyszłym tygodniu biorę się za to - jeszcze pytanko czy przy wciskaniu nowego drążka trzeba go jakos ustawić precyzyjnie czy wystarczy posmarować klejem stabilizator i wcisnać na niego drążek a potem koncówka do dziury w wachaczu i już - czy ciężko wchodzi koncówka na drażek - jeżeli te gumy mocujące na środku drążek są kiepskie to jak z wymianą i jaka cena.
jeszcze raz dzieki za info - bardzo pomocne i w taki sposób zaoszczędzę pare zetów

wahacze kappa
NO to widze roótkę dla siebie, bo przypuszczam że własnie łacznik mi stuka. Gumy mam kupiłem po 2 zł za sztukę - jutro zerknę jakie napisane na nich są symbole to podam.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
wahacze kappa
Gum na środku nie wymieniałem bo u mnie były dobre.
Łącznik na drążek wchodzi bez problemu, da się go włożyć ręką, potem tylko do dziury w wachaczu i po robocie. Drążka nie trzeba nic ustawiać bo zawsze trzyma go łącznik z drugiej strony.
Łącznik na drążek wchodzi bez problemu, da się go włożyć ręką, potem tylko do dziury w wachaczu i po robocie. Drążka nie trzeba nic ustawiać bo zawsze trzyma go łącznik z drugiej strony.
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
wahacze kappa
moze to głupie pytania
- czy w sumie ten klej jest potrzebny ?? jezeli tak to jakby nazwę tak aby w sklepie poszukać
czekam na symbole tych gum i od czego dopasowałeś czy może oryginalne -w sumie koszt niewielki wiec dobrze wymienic wszystko

czekam na symbole tych gum i od czego dopasowałeś czy może oryginalne -w sumie koszt niewielki wiec dobrze wymienic wszystko
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
wahacze kappa
właśnie zamówiłem :
łącznik - 38 złotych sztuka
gumki - te do wachacza po 2 sztuki na łącznik po 7 złotych czyli 28 zł za pełen komplet
czyli za wszystko 104 zł.
teraz tylko klej i jutro wymieniam przy okazji wymiany oleju
łącznik - 38 złotych sztuka
gumki - te do wachacza po 2 sztuki na łącznik po 7 złotych czyli 28 zł za pełen komplet
czyli za wszystko 104 zł.
teraz tylko klej i jutro wymieniam przy okazji wymiany oleju
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
wahacze kappa
gumy srodkowe - info ze sklepu - około 20 zeta
sztuka

wahacze kappa
Raczej nie były oryginalne - poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i powiedziałem, że chce gumy stabilizatora do Kappy, gośc szperal, szperał w katalogach i w końcu wyszperał - koszt to jest śmieszny, gorzej z wymianą. Gumy mam u babci na wsi w garażu tak że dopiero jutro tam będe to zobaczę.
Klej to przypuszcam, że może być Poxipol nawet tylko srebrny, ale najlepszy to byłby taki dwuskładnikowy jak sie okładziny cierne do sprzęgieł i klocków nakleja.
Klej to przypuszcam, że może być Poxipol nawet tylko srebrny, ale najlepszy to byłby taki dwuskładnikowy jak sie okładziny cierne do sprzęgieł i klocków nakleja.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- norbiwolow
- Forumowicz/ka
- Posty: 953
- Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
- Kontakt:
wahacze kappa
wczoraj zakupiłem cosik takiego :
http://images22.fotosik.pl/161/56d1a9c8c895d499.jpg[/img]
http://images22.fotosik.pl/161/2d8f5a17c8b4fc1c.jpg[/img]
co jeszcze zawczasu potrzebuje - chyba 2 podkładki i nakrętkę ??
dziś miałem wymieniać ale mechanik mi gdzieś na cały dzień wyjechał
a olej też mam do wymiany !!!
http://images22.fotosik.pl/161/56d1a9c8c895d499.jpg[/img]
http://images22.fotosik.pl/161/2d8f5a17c8b4fc1c.jpg[/img]
co jeszcze zawczasu potrzebuje - chyba 2 podkładki i nakrętkę ??
dziś miałem wymieniać ale mechanik mi gdzieś na cały dzień wyjechał

lacznik z fiata ulysse
Czesc
Zamowilem taki lacznik - ale przyszedl bez tych gum - sam metalowy element. Czy te gumy powinny byc w komplecie czy jest to osobny element do kupienia?
dokladnie cos takiego:
http://implant.am.lublin.pl/~marcello/DSC_6045.jpg[/img]
Zamowilem taki lacznik - ale przyszedl bez tych gum - sam metalowy element. Czy te gumy powinny byc w komplecie czy jest to osobny element do kupienia?
dokladnie cos takiego:
http://implant.am.lublin.pl/~marcello/DSC_6045.jpg[/img]