Kappa - wahacze

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 20 maja 2007, 10:56

"kulu" pisze:Witam
Ja mam łączniki od fiata Ulysse. Wszystkie wymiary się zgadzają z łącznikami od kapiszona z tą tylko różnicą że nie mają w dolnej części przegubika tylko montowane są na gumy do wachacza. Górna część łącznika wklejona na klej żywiczny do łączenia metalu. Zrobiłem na nich 10.000 km i spisują się tak jak orginały a koszt jednej sztuki to 60 zł
Pozdrawiam
a mam pytanie czy masz może gdzieś namiary na numer tej części i z którego rocznika Ulysse ta część jest.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

wahacze kappa

Post autor: kulu » 20 maja 2007, 17:19

Witam
Tak wyglądają łączniki które ja zamontowałem
http://images21.fotosik.pl/312/c4794c1551c7dd24.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/367/1b28d5511378a8c5.jpg[/img]
W tej chwili mają po około 10.000 km i jak widać wyglądają jak nówki.
Wymiary które podałem to rzeczywiste wymiary łączników nowych.
Łącznik orginalny ma takie same wymiary jak na pierwszym obrazku ale średnica gwintu zaznaczona na drugim obrazku jest o 2 mm gróbsza od orginału. Nie ma to znaczenia przy montażu ponieważ otwór w wachaczu jest na tyle duży że bez żadnych problemów łącznik się w nim mieści. Niestety nie wiem dokładnie od jakiego modelu Ulysse są te łączniki ponieważ ja dobierałem je pod wymiar a w katalogu przy tych łącznikach oprucz ich wymiarów było napisane że pasują do fiata Ulysse i citroena Berlingo. Nie mogę dostać się do ePER-a dzisiaj, ale popatrzę jutro i postaram się napisać konkretny model tych łączników
Pozdrawiam
: yesyes :
_____________________
Lancia kappa 2.0 20V+LPG

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 21 maja 2007, 9:58

No jak na 10 tyś to wyglądają rewelacyjnie. Takie informacje jak napisałeś to już dużo mówią, sam musze zajrzeć do ERER-a i przegrzebkę zrobić może znajdę z jakiego to modelu, ale jakbyś był dobry i też zerknął to będziemy wdzięczni.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

wahacze kappa

Post autor: kulu » 21 maja 2007, 18:52

Witam :D
Są to łączniki od Fiata Ulysse produkowanego w latach 1994-2002. Do wszystkich modeli silnikowych z tych lat przychodziły te same łączniki. : yesyes :
Numer katalogowy według sklepu Inter Cars S.A to (OC181322-K).
PS. Według ePER-a takie same ma Lanca Zeta.
POZDRAWIAM i życzę przyjemnego montażu.
_______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 13 cze 2007, 13:07

kulu - napisz krok po kroku jak sie do tego zabrać - widzę tam jakieś spawy - napisz jaki łączny koszt całej operacji i na co uważac przy tym zabiegu - z góry wielkie dzieki
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

wahacze kappa

Post autor: kulu » 13 cze 2007, 19:52

Hej
Co do czynności to po koleii:
- podnieść samochód na lewarku,
- zdiąć koło,
- odkręcić nakrętkę mocującą łącznik z wachaczem,
- szlifierką kontową (jak ktoś nie posiada to może zwykłym brzeszczotem)
przeciąć główkę łącznika nabitą na drążek stabilizatora
- wyczyścić i odtłuścić koniec drążka
- nałożyć klej na koniec drążka
- wcisnąć na drążek nowy łącznik
- podłożyć pod wachacz coś twardego na czym będzie się mógł oprzeć
przy opuszczaniu samochodu (w moim przypadku była to cegłówka)
- opuszczając powoli samochód na lewarku wachacz pozostanie w miejscu
i dolna część łącznika wejdzie w niego
- dokręcić łącznik od dołu i gotowe.
Odradzam podnoszenie auta na klasycznym podnośniku hydraulicznym dlatego że nie można go precyzyjnie opószczać. Ja pracowałem na orginalnym podnośniku od kappy.
Co do pytania o "spawy" to nie są spawy tylko resztka kleju któty został wypchnięty po wciśnięciu łącznika na drążek.
Koszt to:
- łączniki - 2 x 60zł
- klej 15zł (nie pamiętam jakiej produkcji ale był to jakiś dwuskładnikowy klej do łączenia metali, taki co po wyschnięciu można gwintować i szlifować)
Warto też przy okazji prac z łącznikami sprawdzić stan gum które mocują drążek stabilizatora w jego środkowej części
Pozdrawiam :D
____________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 14 cze 2007, 7:52

WIELKIE DZIEKI !!!!!!!!
w przyszłym tygodniu biorę się za to - jeszcze pytanko czy przy wciskaniu nowego drążka trzeba go jakos ustawić precyzyjnie czy wystarczy posmarować klejem stabilizator i wcisnać na niego drążek a potem koncówka do dziury w wachaczu i już - czy ciężko wchodzi koncówka na drażek - jeżeli te gumy mocujące na środku drążek są kiepskie to jak z wymianą i jaka cena.
jeszcze raz dzieki za info - bardzo pomocne i w taki sposób zaoszczędzę pare zetów :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 14 cze 2007, 15:11

NO to widze roótkę dla siebie, bo przypuszczam że własnie łacznik mi stuka. Gumy mam kupiłem po 2 zł za sztukę - jutro zerknę jakie napisane na nich są symbole to podam.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

wahacze kappa

Post autor: kulu » 14 cze 2007, 17:38

Gum na środku nie wymieniałem bo u mnie były dobre.
Łącznik na drążek wchodzi bez problemu, da się go włożyć ręką, potem tylko do dziury w wachaczu i po robocie. Drążka nie trzeba nic ustawiać bo zawsze trzyma go łącznik z drugiej strony.

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 15 cze 2007, 9:47

moze to głupie pytania :) - czy w sumie ten klej jest potrzebny ?? jezeli tak to jakby nazwę tak aby w sklepie poszukać
czekam na symbole tych gum i od czego dopasowałeś czy może oryginalne -w sumie koszt niewielki wiec dobrze wymienic wszystko
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 15 cze 2007, 12:49

właśnie zamówiłem :
łącznik - 38 złotych sztuka
gumki - te do wachacza po 2 sztuki na łącznik po 7 złotych czyli 28 zł za pełen komplet
czyli za wszystko 104 zł.
teraz tylko klej i jutro wymieniam przy okazji wymiany oleju
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 15 cze 2007, 12:50

gumy srodkowe - info ze sklepu - około 20 zeta :( sztuka
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 15 cze 2007, 13:35

Raczej nie były oryginalne - poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i powiedziałem, że chce gumy stabilizatora do Kappy, gośc szperal, szperał w katalogach i w końcu wyszperał - koszt to jest śmieszny, gorzej z wymianą. Gumy mam u babci na wsi w garażu tak że dopiero jutro tam będe to zobaczę.
Klej to przypuszcam, że może być Poxipol nawet tylko srebrny, ale najlepszy to byłby taki dwuskładnikowy jak sie okładziny cierne do sprzęgieł i klocków nakleja.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 16 cze 2007, 22:16

wczoraj zakupiłem cosik takiego :

http://images22.fotosik.pl/161/56d1a9c8c895d499.jpg[/img]

http://images22.fotosik.pl/161/2d8f5a17c8b4fc1c.jpg[/img]

co jeszcze zawczasu potrzebuje - chyba 2 podkładki i nakrętkę ??

dziś miałem wymieniać ale mechanik mi gdzieś na cały dzień wyjechał :( a olej też mam do wymiany !!!
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Anonymous

lacznik z fiata ulysse

Post autor: Anonymous » 17 cze 2007, 21:29

Czesc
Zamowilem taki lacznik - ale przyszedl bez tych gum - sam metalowy element. Czy te gumy powinny byc w komplecie czy jest to osobny element do kupienia?

dokladnie cos takiego:


http://implant.am.lublin.pl/~marcello/DSC_6045.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”