A błąd -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?prezesjm pisze:Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewnątrz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratką pod kierownicą przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostęp zły , trzeba rozebrać pół konsoli.
Kappa-klimatyzacja
Odp: Kappa-klimatyzacja
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: Kappa-klimatyzacja
Temat w podwieszonych nie jest trudno znaleźć klikgeowik pisze:A błąd -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?prezesjm pisze:Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewnątrz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratką pod kierownicą przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostęp zły , trzeba rozebrać pół konsoli.
Odp: Kappa-klimatyzacja
Oczywiście, że nie jest trudno znaleźć ten wątek i znalazłem go zanim napisałem pierwszego posta. Moje pytanie brzmiało gdzie znajduje sie czujnik o błędzie którego informuje komunikat -14-. Ale na forum dostaje odpowiedź, że to moze czujnik temperatury silnika albo żebym sobie przejrzał wątek o kodach usterek klimatyzacji.prezesjm pisze:Temat w podwieszonych nie jest trudno znaleźć klikgeowik pisze:A błąd -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?prezesjm pisze:Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewnątrz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratką pod kierownicą przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostęp zły , trzeba rozebrać pół konsoli.
Mimo wszytsko dziękuje za odesłanie mnie do wątku o kodach usterek.
- wesoly_marcin
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 23 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa-klimatyzacja
Witam,
Postanowiłem odświeżyć temacik. Mój problem polega na tym, że klima w kappie nie chłodzi. Nie załącza się kompresor. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka możliwości. Jednak od początku:
- załączam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy działają prawidłowo;
- temperatura powietrza wlatującego nie jest chłodniejsza od otoczenia.
Sprawdziłem następujące opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie są OK;
- w zaworach klimy, po naciśnięciu, ulatnia się czynnik - jest ciśnienie w układzie
- przekaźnik w nadkolu nie dostaje napięcia na cewkę;
- po zwarciu styków tego przekaźnika załącza się kompresor (słychać stuk), oraz po chwili załącza się wentylator na chłodnicy. W tym stanie prąd w układzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robią się ciepłe ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest następujące:
Co może być przyczyną tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilości płynu w układzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.
marcin.
Postanowiłem odświeżyć temacik. Mój problem polega na tym, że klima w kappie nie chłodzi. Nie załącza się kompresor. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka możliwości. Jednak od początku:
- załączam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy działają prawidłowo;
- temperatura powietrza wlatującego nie jest chłodniejsza od otoczenia.
Sprawdziłem następujące opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie są OK;
- w zaworach klimy, po naciśnięciu, ulatnia się czynnik - jest ciśnienie w układzie
- przekaźnik w nadkolu nie dostaje napięcia na cewkę;
- po zwarciu styków tego przekaźnika załącza się kompresor (słychać stuk), oraz po chwili załącza się wentylator na chłodnicy. W tym stanie prąd w układzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robią się ciepłe ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest następujące:
Co może być przyczyną tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilości płynu w układzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.
marcin.
Re: Kappa-klimatyzacja
Z tego co można powiedzieć o takim problemie to raczej nie uda się tego naprawić na "czuja", jeśli przyjedziesz podłącze auto pod maszynę to coś się da ustalić.wesoly_marcin pisze:Witam,
Postanowiłem odświeżyć temacik. Mój problem polega na tym, że klima w kappie nie chłodzi. Nie załącza się kompresor. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka możliwości. Jednak od początku:
- załączam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy działają prawidłowo;
- temperatura powietrza wlatującego nie jest chłodniejsza od otoczenia.
Sprawdziłem następujące opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie są OK;
- w zaworach klimy, po naciśnięciu, ulatnia się czynnik - jest ciśnienie w układzie
- przekaźnik w nadkolu nie dostaje napięcia na cewkę;
- po zwarciu styków tego przekaźnika załącza się kompresor (słychać stuk), oraz po chwili załącza się wentylator na chłodnicy. W tym stanie prąd w układzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robią się ciepłe ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest następujące:
Co może być przyczyną tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilości płynu w układzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.
marcin.
Re: Kappa-klimatyzacja
Z tego co piszesz i jak sprawdziłeś brak działania klimatyzacji jest taka możliwość że masz zbyt małą ilość czynnika.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest