Kappa-klimatyzacja

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Odp: Kappa-klimatyzacja

Post autor: geowik » 23 lis 2009, 19:42

prezesjm pisze:Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewnątrz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratką pod kierownicą przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostęp zły , trzeba rozebrać pół konsoli.
A błąd -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Kappa-klimatyzacja

Post autor: prezesjm » 24 lis 2009, 10:17

geowik pisze:
prezesjm pisze:Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewnątrz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratką pod kierownicą przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostęp zły , trzeba rozebrać pół konsoli.
A błąd -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?
Temat w podwieszonych nie jest trudno znaleźć klik

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Odp: Kappa-klimatyzacja

Post autor: geowik » 24 lis 2009, 10:29

prezesjm pisze:
geowik pisze:
prezesjm pisze:Kod 44 oznacza uszkodzenie czujnika wewnątrz auta, obwód rozwarty lub na krótko zwarty czujnik pod kratką pod kierownicą przy prawym kolanie kierowcy, kod A4 czujnik temperatury nadmuchu , obwód zwarty lub rozwarty, czujnik w obudowie nagrzewnicy dostęp zły , trzeba rozebrać pół konsoli.
A błąd -14- w autodiagnostyce klimy, to który to czujnik?
Temat w podwieszonych nie jest trudno znaleźć klik
Oczywiście, że nie jest trudno znaleźć ten wątek i znalazłem go zanim napisałem pierwszego posta. Moje pytanie brzmiało gdzie znajduje sie czujnik o błędzie którego informuje komunikat -14-. Ale na forum dostaje odpowiedź, że to moze czujnik temperatury silnika albo żebym sobie przejrzał wątek o kodach usterek klimatyzacji.
Mimo wszytsko dziękuje za odesłanie mnie do wątku o kodach usterek.

Awatar użytkownika
wesoly_marcin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa-klimatyzacja

Post autor: wesoly_marcin » 02 maja 2010, 21:44

Witam,
Postanowiłem odświeżyć temacik. Mój problem polega na tym, że klima w kappie nie chłodzi. Nie załącza się kompresor. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka możliwości. Jednak od początku:
- załączam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy działają prawidłowo;
- temperatura powietrza wlatującego nie jest chłodniejsza od otoczenia.
Sprawdziłem następujące opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie są OK;
- w zaworach klimy, po naciśnięciu, ulatnia się czynnik - jest ciśnienie w układzie
- przekaźnik w nadkolu nie dostaje napięcia na cewkę;
- po zwarciu styków tego przekaźnika załącza się kompresor (słychać stuk), oraz po chwili załącza się wentylator na chłodnicy. W tym stanie prąd w układzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robią się ciepłe ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest następujące:
Co może być przyczyną tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilości płynu w układzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.
marcin.

argenta67

Re: Kappa-klimatyzacja

Post autor: argenta67 » 02 maja 2010, 21:52

wesoly_marcin pisze:Witam,
Postanowiłem odświeżyć temacik. Mój problem polega na tym, że klima w kappie nie chłodzi. Nie załącza się kompresor. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka możliwości. Jednak od początku:
- załączam tryb klimatyzacji AUTO lub FULL AUTO;
- nawiewy działają prawidłowo;
- temperatura powietrza wlatującego nie jest chłodniejsza od otoczenia.
Sprawdziłem następujące opcje:
- bezpieczniki w lewym nadkolu oraz w kabinie są OK;
- w zaworach klimy, po naciśnięciu, ulatnia się czynnik - jest ciśnienie w układzie
- przekaźnik w nadkolu nie dostaje napięcia na cewkę;
- po zwarciu styków tego przekaźnika załącza się kompresor (słychać stuk), oraz po chwili załącza się wentylator na chłodnicy. W tym stanie prąd w układzie wynosi ok. 3.7A. Przewody od skraplacza robią się ciepłe ( oba ).
Moje pytanie, jak zwykle w takich sytuacjach jest następujące:
Co może być przyczyną tej usterki? Czy brak odpowiedniej ilości płynu w układzie?
Za wszelkie sugestie serdeczne dzięki.
Pozdrawiam.
marcin.
Z tego co można powiedzieć o takim problemie to raczej nie uda się tego naprawić na "czuja", jeśli przyjedziesz podłącze auto pod maszynę to coś się da ustalić.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Kappa-klimatyzacja

Post autor: alfik » 03 maja 2010, 21:41

Z tego co piszesz i jak sprawdziłeś brak działania klimatyzacji jest taka możliwość że masz zbyt małą ilość czynnika.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”