Kappa - elektryczne lusterka

Awatar użytkownika
krl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - elektryczne lusterka

Post autor: krl » 22 mar 2009, 20:54

Ja korzystam ze składania lusterek za każdym razem jak parkuję. Kappę mam już ponad rok, 40kkm i nie ma problemów. Całą zime składałem i rozkładałem, przy -17*C silniczek jeden troszkę głośniej pracował ot co ;).
Czy te mechanizmy różnią się jakoś szczególnie między autami?

btw Chętnie przeczytam owego manuala.

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Kappa - elektryczne lusterka

Post autor: igrek » 28 mar 2009, 9:34

topcio1 pisze:z delikatnością mechanizmu to chyba troszkę przesadzacie, moim zdaniem problem powstaje gdy lusterka nie były składane przez 10 lat a tu nagle ktoś chce ich używać codziennie nie zadając sobie trudu przesmarowania.
Jeśli chodzi o składanie to na mój chłopski rozum: CZ jest sterowany impulsem masy, lusterka też składają się po impulsie więc jeśli standardowy przekaźnik jest w stanie zareagować na tak krótki impuls to problem z głowy, trochę zabawy z zasilaniem i już mamy składane lusterka po zamknięciu.
Hym, tak przynajmniej mi się wydaje
W sumie tak tylko trzeba sprawdzić czy jest to impuls masy czy "+".
Jeśli ktoś ma schemat elektryczny to łatwo to sprawdzić bez rozbierania i zrobić :)

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Odp: Kappa - elektryczne lusterka

Post autor: paszczak » 01 kwie 2009, 1:54

Witam. Silniki w lusterkach w Kappie mają dwa przewody a sterowanie odbywa się poprzez zmianę polaryzacji. W skrajnych położeniach rozłącza obwód. Nie wiem, ale jeżeli silniki od centralnego działają podobnie, (jeśli ktoś wie to niech pisze) to wystarczy podpiąć się równolegle ( ma to tą zaletę, że odkręcasz boczek 5 minut i po bólu) niestety nie zamkniesz się w samochodzie, bo Ci się złożą. Może lepiej pod zapłon? (mniejszy bajer i też nie do końca wygodny - wiem, bo z lenistwa tak sobie zrobiłem). Myślę, że optymalne rozwiązanie to: otwierasz, włączasz zapłon i wtedy się rozkładają, gasisz, wychodzisz, zamykasz i wtedy się składają, ewentualnie kilka sekund po? ( można wtedy obserwować zazdrosne miny innych kierowców). Wtedy potrzebny jeden , czy dwa przekaźniki ( niestety nie wiem jak to działa w Kappie, bo mam Theme, ale jeżeli ktoś jest zainteresowany, to pomyślę).





A wiecie jaki wpływ ma złożenie lusterek przy prędkości powyżej 130 km/h na jazdę? - Normalnie jakbym miał drugiego VIS-a.
Tylko już nie wracają :-? - dopiero poniżej 100. Prawie jak te samoloty ze zmienną geometrią skrzydeł :-P

grzes10051977
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
Lokalizacja: Chojnice

Re: Kappa - elektryczne lusterka

Post autor: grzes10051977 » 05 gru 2010, 20:09

czy ktos juz wyczail jak to podlaczyc w kapie?

grzes10051977
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
Lokalizacja: Chojnice

Re: Kappa - elektryczne lusterka

Post autor: grzes10051977 » 06 gru 2010, 19:16

Wydaje mi się, że to mógłby być problem ponieważ lusterka działają po zapłonie i pewnie trzeba by było kombinować nad zasilaniem dodatkowym....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”