Lybra - kłopot z klimą

Awatar użytkownika
gregi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: KOZIENICE

Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: gregi » 10 cze 2009, 22:35

dzięki czeka mnie duuużo pracy : yesyes :

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: ESSOX » 02 paź 2009, 10:40

Właśnie zauważyłem wczoraj ,że nie grzeje mi strona od kierowcy :-? . Zbliża się zima więc mnie to zaczyna martwić w stopniu znaczącym. Trochę poczytałem forum jest problem rozwiązany nawet ze zdjęciami , podobno bo nie sprawdzałem TU
Wiem że sam tego nie zrobię . Czy mogą być inne przyczyny niż silniczek mieszadełek nagrzewnicy ? Zacięta klapka od nawiewu ? Skoro od pasażera działa wszystko dobrze więc samą nagrzewnicę wykluczam. Pozostaje silniczek po stronie kierowcy. I tu mam pytanie kolejne .
Czy podejdzie inny np. od Alfy lub Marei, może stilo ? Na allegro nie ma dedykowanych do Lancii sa natomiast inne w grupie Fiata. Nie byłem jeszcze w sklepie i ASO bo nie jestem pewien czy to nie coś innego . Za naprawę powinien zabrać się fachowiec od elektroniki czy raczej mechanik ?
Za wszelkie sugestie dziękuje i proszę o pomoc fachowców z forum .

ps.
Może coś napisze mój ulubiony ekspert jan stodwadzieściatrzytysiąceczterystapiędziesiątsześć ;)
Lybra SW 2,4JTD

Gość

Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: Gość » 02 paź 2009, 17:23

Pseudoexpert jan stodwadzieściatrzytysiąceczterystapiędziesiątsześć odpowiada:

Bardzo dobry manual jak to zrobić jest tu:
>http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 3&start=15

nic dodać nic ująć : brawa : : brawa : : brawa : dla autora tego manuala

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: ESSOX » 04 paź 2009, 20:43

Właśnie to samo jest pod moim "TU" ;)
Co z pozostałymi pytaniami ?
Lybra SW 2,4JTD

szwagier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: szwagier » 04 paź 2009, 21:41

rw73rw pisze:witam . że w serwisach naciągają to już wiem, właśnie skończyłem montaż silniczków ,po stronie kierowcy udało się naprawić teraz ładnie reaguje na zmiany temp. rozebrałem silniczek i nasmarowałem od nowa ,po stronie pasażera silniczek też ruszył lecz się zacina są wyrobione zębatki trzeba będzie kupić nowy a co do nagrzewnicy to wszystkie cięgna pracują lekko , sorki że nie mam zrobionych zdjęć ale nie dorobiłem się jeszcze cyfrówki a z komórki jest za ciemno . wymiana silniczka od strony kierowcy jest tylko jeden tak na wysokości szufladek z napojem i na dokumenty nie jest aż tak trudna trzeba się położyć i w miarę idzie lecz silniczek od strony pasażera to koszmar jest na tej samej wysokości ale mocno zabudowany ciężko założyć go z powrotem a co do tych śrubek to nie są na klucz 5 bo za mały a 6 za duży jakieś nietypowe ja odkręcałem szczypcami odkręcałem tylko po dwie z trzeciej idzie zsunąć teraz czeka mnie montaż tapicerki i to by było na razie tyle pozdrawiam
Witam . Jestem tez z Gniezna . Mam ten sam problem . Chciałbym się z Tobą spotkać i pogadać na ten temat . Proszę daj namiary . Pozdrawiam ''SZWAGIER''.

Awatar użytkownika
gregi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: KOZIENICE

Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: gregi » 23 mar 2010, 13:26

Pozwolę sobie na odświeżenie tematu z powodu nadejścia wiosny.Jak pisałem w poprzednim poście czeka mnie dużo pracy nadszedł w końcu ten dzień i zabrałem się do roboty . Powiem krótko masakra rozebrać całą przednią tapicerkę chodzi o tunel środkowy. Potem odkręcić silnik podpowiem i wyprostuję klucz potrzebny do odkręcenia silnika to 5,5 żadne 5 ani 6 są takie niekiedy w chińskich zestawach kluczy nasadowych.tyle na wstępie meritum mojego postu jest następujące, czy w silniku ucho od wodzika jest na stałe, czy ucho z wodzikiem wciska się w silnik oto fotka przedstawiająca przyczynę braku chłodu po stronie kierowcy podczas upalnych letnich dni.

Okazało się że ułamany trzpień od ucha jest nie do sklejenia pokombinowałem trochę i udało mi się zrobić coś co zespoliło ucho z silniczkiem.Potem były długie godziny prób zadziałało i przyszła kolej na montaż. Przykręcenie silniczka to pikuś w porównaniu z włożeniem konsoli centralnej tej gdzie siedzi popielniczka, schowki, radio itd. Mam parę fotek z tego co robiłem może zrobię jakąś relację i umieszczę na forum przyda się bo lato idzie i klima będzie coraz częściej używana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pamaj
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 09 gru 2009, 16:37
Lokalizacja: Wrocław/J-L

Re: Odp: Lybra - klopot z klimą

Post autor: pamaj » 11 lip 2010, 22:35

gregi pisze:...Mam parę fotek z tego co robiłem może zrobię jakąś relację i umieszczę na forum przyda się bo lato idzie i klima będzie coraz częściej używana.
No i skończyło się na obiecankach, a szkoda bo czeka mnie ta sama przyjemność :|

Awatar użytkownika
gregi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: KOZIENICE

Re: Lybra - klopot z klimą

Post autor: gregi » 12 lip 2010, 22:15

no to chyba czas najwyższy te fotki wklepać przepraszam i biorę się do roboty

Awatar użytkownika
pamaj
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 09 gru 2009, 16:37
Lokalizacja: Wrocław/J-L

Re: Lybra - klopot z klimą

Post autor: pamaj » 12 lip 2010, 22:17

gregi pisze:no to chyba czas najwyższy te fotki wklepać przepraszam i biorę się do roboty
Wielkie dzięki ;)

Awatar użytkownika
gregi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: KOZIENICE

Re: Lybra - klopot z klimą

Post autor: gregi » 13 lip 2010, 18:16

Może nie będzie to bardzo dokładny opis,ale powinien on pomóc w przeprowadzeniu operacji dostania się do silniczków kierowania nadmuchu.
1) wyjąć kratkę nawiewu centralnego ,pod nią są dwie śruby trzymające ramkę od radia ,potem radio
Zdjęcie0064.jpg
2) otwieramy szufladki na drobiazgi śrubokrętem z boku podważamy lekko i wyciągamy każdą z osobna potem włącznik świateł awaryjnych(pamiętać należy o rozłączeniu kabelków)
Zdjęcie0065.jpg
3) wyjmujemy i odpinamy popielniczkę
4) pod szufladkami i popielniczką znajdują się wkręty wykręcamy wszystkie
5) teraz jeszcze tylko panel klimy i już konsola przednia świeci pustką
6) kolej na tunel środkowy na początek plastiki przy fotelach przednich dzięki temu mamy lepszy dostęp do śrub za prowadnicami
7) wyjąć popielniczkę z tyłu i rozkręcać tunel zdjąć też trzeba mieszek od lewarka zmiany biegów
8) teraz schowek od strony pasażera dużo śrubek
9) plastiki kolumny kierowniczej
10) teraz tylko wyjąć wielgachną konsolę przednią i został tylko deser wykręcanie silniczków
11) klucz nasadowy 5,5 z przedłużką i jedziemy
12) od strony kierowcy jest jeden silniczek od strony pasażera dwa
13)naprawiamy co się da i składamy w odwrotnej kolejności
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pamaj
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 09 gru 2009, 16:37
Lokalizacja: Wrocław/J-L

Re: Lybra - klopot z klimą

Post autor: pamaj » 14 lip 2010, 10:01

Jeszcze raz wielkie dzięki. Myślę, że Twój trud nie pójdzie na marne i wielu z nas skorzysta : ok2 :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”