
Lybra - kłopot z klimą
Odp: Lybra - klopot z klimą
dzięki czeka mnie duuużo pracy 

Odp: Lybra - klopot z klimą
Właśnie zauważyłem wczoraj ,że nie grzeje mi strona od kierowcy
. Zbliża się zima więc mnie to zaczyna martwić w stopniu znaczącym. Trochę poczytałem forum jest problem rozwiązany nawet ze zdjęciami , podobno bo nie sprawdzałem TU
Wiem że sam tego nie zrobię . Czy mogą być inne przyczyny niż silniczek mieszadełek nagrzewnicy ? Zacięta klapka od nawiewu ? Skoro od pasażera działa wszystko dobrze więc samą nagrzewnicę wykluczam. Pozostaje silniczek po stronie kierowcy. I tu mam pytanie kolejne .
Czy podejdzie inny np. od Alfy lub Marei, może stilo ? Na allegro nie ma dedykowanych do Lancii sa natomiast inne w grupie Fiata. Nie byłem jeszcze w sklepie i ASO bo nie jestem pewien czy to nie coś innego . Za naprawę powinien zabrać się fachowiec od elektroniki czy raczej mechanik ?
Za wszelkie sugestie dziękuje i proszę o pomoc fachowców z forum .
ps.
Może coś napisze mój ulubiony ekspert jan stodwadzieściatrzytysiąceczterystapiędziesiątsześć

Wiem że sam tego nie zrobię . Czy mogą być inne przyczyny niż silniczek mieszadełek nagrzewnicy ? Zacięta klapka od nawiewu ? Skoro od pasażera działa wszystko dobrze więc samą nagrzewnicę wykluczam. Pozostaje silniczek po stronie kierowcy. I tu mam pytanie kolejne .
Czy podejdzie inny np. od Alfy lub Marei, może stilo ? Na allegro nie ma dedykowanych do Lancii sa natomiast inne w grupie Fiata. Nie byłem jeszcze w sklepie i ASO bo nie jestem pewien czy to nie coś innego . Za naprawę powinien zabrać się fachowiec od elektroniki czy raczej mechanik ?
Za wszelkie sugestie dziękuje i proszę o pomoc fachowców z forum .
ps.
Może coś napisze mój ulubiony ekspert jan stodwadzieściatrzytysiąceczterystapiędziesiątsześć

Lybra SW 2,4JTD
Odp: Lybra - klopot z klimą
Pseudoexpert jan stodwadzieściatrzytysiąceczterystapiędziesiątsześć odpowiada:
Bardzo dobry manual jak to zrobić jest tu:
>http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 3&start=15
nic dodać nic ująć
dla autora tego manuala
Bardzo dobry manual jak to zrobić jest tu:
>http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 3&start=15
nic dodać nic ująć



Odp: Lybra - klopot z klimą
Właśnie to samo jest pod moim "TU"
Co z pozostałymi pytaniami ?

Co z pozostałymi pytaniami ?
Lybra SW 2,4JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: Gniezno
Odp: Lybra - klopot z klimą
Witam . Jestem tez z Gniezna . Mam ten sam problem . Chciałbym się z Tobą spotkać i pogadać na ten temat . Proszę daj namiary . Pozdrawiam ''SZWAGIER''.rw73rw pisze:witam . że w serwisach naciągają to już wiem, właśnie skończyłem montaż silniczków ,po stronie kierowcy udało się naprawić teraz ładnie reaguje na zmiany temp. rozebrałem silniczek i nasmarowałem od nowa ,po stronie pasażera silniczek też ruszył lecz się zacina są wyrobione zębatki trzeba będzie kupić nowy a co do nagrzewnicy to wszystkie cięgna pracują lekko , sorki że nie mam zrobionych zdjęć ale nie dorobiłem się jeszcze cyfrówki a z komórki jest za ciemno . wymiana silniczka od strony kierowcy jest tylko jeden tak na wysokości szufladek z napojem i na dokumenty nie jest aż tak trudna trzeba się położyć i w miarę idzie lecz silniczek od strony pasażera to koszmar jest na tej samej wysokości ale mocno zabudowany ciężko założyć go z powrotem a co do tych śrubek to nie są na klucz 5 bo za mały a 6 za duży jakieś nietypowe ja odkręcałem szczypcami odkręcałem tylko po dwie z trzeciej idzie zsunąć teraz czeka mnie montaż tapicerki i to by było na razie tyle pozdrawiam
Odp: Lybra - klopot z klimą
Pozwolę sobie na odświeżenie tematu z powodu nadejścia wiosny.Jak pisałem w poprzednim poście czeka mnie dużo pracy nadszedł w końcu ten dzień i zabrałem się do roboty . Powiem krótko masakra rozebrać całą przednią tapicerkę chodzi o tunel środkowy. Potem odkręcić silnik podpowiem i wyprostuję klucz potrzebny do odkręcenia silnika to 5,5 żadne 5 ani 6 są takie niekiedy w chińskich zestawach kluczy nasadowych.tyle na wstępie meritum mojego postu jest następujące, czy w silniku ucho od wodzika jest na stałe, czy ucho z wodzikiem wciska się w silnik oto fotka przedstawiająca przyczynę braku chłodu po stronie kierowcy podczas upalnych letnich dni.
Okazało się że ułamany trzpień od ucha jest nie do sklejenia pokombinowałem trochę i udało mi się zrobić coś co zespoliło ucho z silniczkiem.Potem były długie godziny prób zadziałało i przyszła kolej na montaż. Przykręcenie silniczka to pikuś w porównaniu z włożeniem konsoli centralnej tej gdzie siedzi popielniczka, schowki, radio itd. Mam parę fotek z tego co robiłem może zrobię jakąś relację i umieszczę na forum przyda się bo lato idzie i klima będzie coraz częściej używana.
Okazało się że ułamany trzpień od ucha jest nie do sklejenia pokombinowałem trochę i udało mi się zrobić coś co zespoliło ucho z silniczkiem.Potem były długie godziny prób zadziałało i przyszła kolej na montaż. Przykręcenie silniczka to pikuś w porównaniu z włożeniem konsoli centralnej tej gdzie siedzi popielniczka, schowki, radio itd. Mam parę fotek z tego co robiłem może zrobię jakąś relację i umieszczę na forum przyda się bo lato idzie i klima będzie coraz częściej używana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Odp: Lybra - klopot z klimą
No i skończyło się na obiecankach, a szkoda bo czeka mnie ta sama przyjemnośćgregi pisze:...Mam parę fotek z tego co robiłem może zrobię jakąś relację i umieszczę na forum przyda się bo lato idzie i klima będzie coraz częściej używana.

Re: Lybra - klopot z klimą
no to chyba czas najwyższy te fotki wklepać przepraszam i biorę się do roboty
Re: Lybra - klopot z klimą
Wielkie dziękigregi pisze:no to chyba czas najwyższy te fotki wklepać przepraszam i biorę się do roboty

Re: Lybra - klopot z klimą
Może nie będzie to bardzo dokładny opis,ale powinien on pomóc w przeprowadzeniu operacji dostania się do silniczków kierowania nadmuchu.
1) wyjąć kratkę nawiewu centralnego ,pod nią są dwie śruby trzymające ramkę od radia ,potem radio 2) otwieramy szufladki na drobiazgi śrubokrętem z boku podważamy lekko i wyciągamy każdą z osobna potem włącznik świateł awaryjnych(pamiętać należy o rozłączeniu kabelków) 3) wyjmujemy i odpinamy popielniczkę
4) pod szufladkami i popielniczką znajdują się wkręty wykręcamy wszystkie
5) teraz jeszcze tylko panel klimy i już konsola przednia świeci pustką
6) kolej na tunel środkowy na początek plastiki przy fotelach przednich dzięki temu mamy lepszy dostęp do śrub za prowadnicami
7) wyjąć popielniczkę z tyłu i rozkręcać tunel zdjąć też trzeba mieszek od lewarka zmiany biegów
teraz schowek od strony pasażera dużo śrubek
9) plastiki kolumny kierowniczej
10) teraz tylko wyjąć wielgachną konsolę przednią i został tylko deser wykręcanie silniczków
11) klucz nasadowy 5,5 z przedłużką i jedziemy
12) od strony kierowcy jest jeden silniczek od strony pasażera dwa
13)naprawiamy co się da i składamy w odwrotnej kolejności
1) wyjąć kratkę nawiewu centralnego ,pod nią są dwie śruby trzymające ramkę od radia ,potem radio 2) otwieramy szufladki na drobiazgi śrubokrętem z boku podważamy lekko i wyciągamy każdą z osobna potem włącznik świateł awaryjnych(pamiętać należy o rozłączeniu kabelków) 3) wyjmujemy i odpinamy popielniczkę
4) pod szufladkami i popielniczką znajdują się wkręty wykręcamy wszystkie
5) teraz jeszcze tylko panel klimy i już konsola przednia świeci pustką
6) kolej na tunel środkowy na początek plastiki przy fotelach przednich dzięki temu mamy lepszy dostęp do śrub za prowadnicami
7) wyjąć popielniczkę z tyłu i rozkręcać tunel zdjąć też trzeba mieszek od lewarka zmiany biegów

9) plastiki kolumny kierowniczej
10) teraz tylko wyjąć wielgachną konsolę przednią i został tylko deser wykręcanie silniczków
11) klucz nasadowy 5,5 z przedłużką i jedziemy
12) od strony kierowcy jest jeden silniczek od strony pasażera dwa
13)naprawiamy co się da i składamy w odwrotnej kolejności
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra - klopot z klimą
Jeszcze raz wielkie dzięki. Myślę, że Twój trud nie pójdzie na marne i wielu z nas skorzysta 
