Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
Odp: Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
I wszystko jasne! 

Re: Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
Jakie objawy są w zepsutym stabilizatorze? skrzywia się czy jest w stanie pęknąć? Pytam tych co wymieniali bo mam właśnie problem z zawiechą , większość części wymieniona a wyraźnie słychać i czuć stukanie na bruku przy małej prędkości pod nogami pasażera.
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
Napiszę i ja bo mi też stukało.
Przyczyny mogą być dwie: amrtyzatory (wtedy wali ostro) lub łączniki stabilizatora. U mnie obydwie przyczyny wystąpiły łącznie.
Luzy mogą występować na łączeniu łącznika z drążkiem (w czerwonym kółku) - niestety zamienniki (w oryginale same łączniki nie występują - trzeba kupić całą belkę) zazwyczaj nie wchodzą na wcisk i podawano na forum metody żeby spawnąć albo skleić. Ze spawaniem probelm jest taki, że w środku jest guma i jak się za mocno cyknie to można ją podtopić. U mnie były cyknięte ale i tak tłukło (może z powodu opisanego poniżej). Oprócz tego ja miałem taki przypadek, że stabilizator miał luz sam w sobie (OCAP po dwóch miesiącach od montażu) - w miejscu łączenia zaznacznym strzałką - w kierunku prostopadłym do strzałki. Tak więc waliło na nierównościach aż miło...
Przyczyny mogą być dwie: amrtyzatory (wtedy wali ostro) lub łączniki stabilizatora. U mnie obydwie przyczyny wystąpiły łącznie.
Luzy mogą występować na łączeniu łącznika z drążkiem (w czerwonym kółku) - niestety zamienniki (w oryginale same łączniki nie występują - trzeba kupić całą belkę) zazwyczaj nie wchodzą na wcisk i podawano na forum metody żeby spawnąć albo skleić. Ze spawaniem probelm jest taki, że w środku jest guma i jak się za mocno cyknie to można ją podtopić. U mnie były cyknięte ale i tak tłukło (może z powodu opisanego poniżej). Oprócz tego ja miałem taki przypadek, że stabilizator miał luz sam w sobie (OCAP po dwóch miesiącach od montażu) - w miejscu łączenia zaznacznym strzałką - w kierunku prostopadłym do strzałki. Tak więc waliło na nierównościach aż miło...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Viva la macchina
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
Właśnie dlatego wszyscy zalecają od razu nowe OCAP-y od razu spawnąć tam.psadow2 pisze:Oprócz tego ja miałem taki przypadek, że stabilizator miał luz sam w sobie (OCAP po dwóch miesiącach od montażu) - w miejscu łączenia zaznacznym strzałką - w kierunku prostopadłym do strzałki.
Ja też mam delikatne puknięcia tylko po stronie kierowcy , muszę obadać to na spokojnie żeby było ok, choć jest to bardzo delikatne pukanie.
Wjade na kanał spróbuje coś sam zaopatrzony w łyżkę znależć a jak nie to na stacje diagnostyczną.
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
Mi na przeglądzie powiedział, że może przeguby...
No to mam do sprzedania 2 prawie nowe OCAPY do "cyknięcia"
Bardzo tanio.
No to mam do sprzedania 2 prawie nowe OCAPY do "cyknięcia"

Viva la macchina
Re: Kappa - stuki w przednim zawieszeniu
W mojej Kappie przeszedłem, mam nadzieje, już wszelkie stuki z przodu.
- były chrobotania (poluzowane zaciski na OCAP-owych łącznikach),
- były stuki
- było wrażenie jakby niedokręconej kierownicy
- było tez wspomniane pukanie na bruku (dzwięk jakby bąbelkowy, trudno to sprecyzowac, przy bardzo wolnej jeżdzie po bruku czy drobnych nierównowsciach)
Wszystkiego sie pozbyłem, tfu żeby nie zapeszyć.
Ale tez sporo było do zrobienia.
1. Na pierwszy rzut poszły łączniki
Najpierw kupione zamienniki bez łożyska kulowego. Proste. Po dwóch chyba tygodniach pękł jeden podczas jazdy.
Potem kupione OCAPY (serwis ASO 165pln sztuka). Po tygodniu zaczęły chrobotać. Przyspawane.
Nadal zawieszenie pukalo.
2. Drugi krok. Wahacze.
Wymienione sworznie i tuleje (tzw. cukierki duży i mały). Komplet zakupiony w serwisie ASO. Przy okazji gumy stabilizatora przód (tego poprzecznego).
Efekt ?... pięknie, cicho... przez dwa tygodnie. Potem cos zaczęło sie znów odzywac.
Podkurwiony lece do warsztatu i zaś na kanał.
3. Krok trzeci. Drązki kierownicze.
Diagnoza szybka. Do wymiany.
Kupione w serwisie, jeden Lemfroder-a (75pln), drugi... Moog ? czy jakos tak. 65 pln.
Efekt. Ma - li - na.
Nic kompletnie nie tłucze. Nic.
Gdyby tylko jeszcze ten tył tak nie walił
....
- były chrobotania (poluzowane zaciski na OCAP-owych łącznikach),
- były stuki
- było wrażenie jakby niedokręconej kierownicy
- było tez wspomniane pukanie na bruku (dzwięk jakby bąbelkowy, trudno to sprecyzowac, przy bardzo wolnej jeżdzie po bruku czy drobnych nierównowsciach)
Wszystkiego sie pozbyłem, tfu żeby nie zapeszyć.
Ale tez sporo było do zrobienia.
1. Na pierwszy rzut poszły łączniki
Najpierw kupione zamienniki bez łożyska kulowego. Proste. Po dwóch chyba tygodniach pękł jeden podczas jazdy.
Potem kupione OCAPY (serwis ASO 165pln sztuka). Po tygodniu zaczęły chrobotać. Przyspawane.
Nadal zawieszenie pukalo.
2. Drugi krok. Wahacze.
Wymienione sworznie i tuleje (tzw. cukierki duży i mały). Komplet zakupiony w serwisie ASO. Przy okazji gumy stabilizatora przód (tego poprzecznego).
Efekt ?... pięknie, cicho... przez dwa tygodnie. Potem cos zaczęło sie znów odzywac.
Podkurwiony lece do warsztatu i zaś na kanał.
3. Krok trzeci. Drązki kierownicze.
Diagnoza szybka. Do wymiany.
Kupione w serwisie, jeden Lemfroder-a (75pln), drugi... Moog ? czy jakos tak. 65 pln.
Efekt. Ma - li - na.
Nic kompletnie nie tłucze. Nic.
Gdyby tylko jeszcze ten tył tak nie walił

Kappa - coś stuka w zawieszeniu
Witam. Od czasu jak zaczęła się zima zaczęło mi coś pukać w zawieszeniu. Puka tylko na małych częstych nierównościach jak kawałki lodu na jezdni czy pofałdowany asfalt. Nie dawno wymieniłem łączniki stabilizatora w lecie wymienione zostały wszystkie tuleje i sworznie. Pukanie dochodzi chyba z przodu.
Tak na wasze oko co tam jeszcze może z przodu pukać? Bo drażni ucho.
Tak na wasze oko co tam jeszcze może z przodu pukać? Bo drażni ucho.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 0:40 przez stabraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Połączyłe tematy - ten sam problem.
Powód: Połączyłe tematy - ten sam problem.
Re: Kappa - coś stuka w zawieszeniu
Najprościej podjechać na pierwszą lepszą stacje diagnostyczna i wytrzepać auto na trzęsaku.Wszystko wyjdzie gdzie są luzy i co puka.Temat na forum wielokrotnie powielany.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7362
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - coś stuka w zawieszeniu
Moim zdaniem to sworzeń zwrotnicy
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Kappa - coś stuka w zawieszeniu
Kolego co ja się naszukałem tego samego stukania to nie masz pojęcia.
A wystarczyło wjechać na trzepak i od razu było wiadomo ze to amortyzatory, pomiar wykazywał 70 i 73 procent ale na pewnym małym poziomie był taki stuk że uszy bolały. Wymieniłem i ekstra.
A muszę dodać że wykwalifikowany mechanik stwierdził ze przekładnia kier. ma winę i musi iść do regeneracji.
A wystarczyło wjechać na trzepak i od razu było wiadomo ze to amortyzatory, pomiar wykazywał 70 i 73 procent ale na pewnym małym poziomie był taki stuk że uszy bolały. Wymieniłem i ekstra.
A muszę dodać że wykwalifikowany mechanik stwierdził ze przekładnia kier. ma winę i musi iść do regeneracji.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 21:08 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Piszemy zgodnie z zasadami ortografii - poprawiłem
Powód: Piszemy zgodnie z zasadami ortografii - poprawiłem
Re: Kappa - coś stuka w zawieszeniu
Łączniki stabilizatora wymienione w październiku na te z fiata. a wjazd na trzepak ile kosztuje?
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 0:26 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Powód: pisownia - poprawilem
Re: Kappa - coś stuka w zawieszeniu
Może być zacisk hamulcowy,może być łącznik lub końcówka drążka.Przyczyn i gdybania wiele a trzepak sprawę załatwi.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe