Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: zygmunt1 » 14 gru 2011, 22:17

Witam,
Co do wymiany wariatora to należy szukać na forum Alfy.
Jeśli interesują kogoś moje spostrzeżenia na temat wariatora w Lybrze 1,8 to proszę o telefon lub maila. Ja posiadam Lybrę 1,8 i też po zapaleniu klekotał. Obecnie mam spokój. Przebieg ok. 110 tys. Jak będzie zainteresowanie to opiszę. Pozdrawiam.
502496723, 794610042
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
Przemek555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
Lokalizacja: Kielce

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Przemek555 » 14 gru 2011, 23:15

Sam wymieniałeś? Jeśli tak opisz ja jestem ciekawy bo planuje zmieniać u siebie rozrząd a nigdy tego nie robiłem w silniku z wariatorem.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t

Awatar użytkownika
andrew56-51
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2010, 18:40
Lokalizacja: katowice

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: andrew56-51 » 15 gru 2011, 22:18

Witam
Trzy miesiące temu w Italaauto w Katowicach wymieniono w mojej Lybrze 1.8 kompletny rozrząd łącznie z paskiem i napinaczem wałków balansujących.Postanowiłem nie wymieniać wariatora lecz kupiłem zestaw naprawczy którym panowie w warsztacie uzdrowili stary.Narazie po przejechaniu 5 tys.błoga cisza.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: zygmunt1 » 23 gru 2011, 0:27

Witam,
Ja nie wymieniałem wariatora tylko wykonałem parę czynności. Prace te pozwoliły mi wywnioskować, że urządzenie to jest dobre ale w całej swojej konstrukcji wielce nie doskonałe.
Obecnie po wymianie oleju na odpowiedni i przeprowadzeniu prac stuki są właściwie nie słyszalne.
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Alex_Vox
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2010, 19:28
Lokalizacja: Grodno

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Alex_Vox » 18 sty 2012, 15:07

Witam. Też mam problem z tym cholernym urządzeniem pod nazwą Variator. Otóż ostatnio rozkręciłem go na części i doszłem do wniosku, że główną wadą przez którą pada variator jest zużycie zębów głównego wału, przez co luźno chodzi wtym miejscu. Pytanie takie, czy w tym wypadku może pomóc ten komplet do naprawy i czy ten luz to normalna rzecz w tym urządzeniu?

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: zygmunt1 » 23 sty 2012, 17:56

Odpowiedź np. dla Alex_Vox:
Witam.
Napisałeś do mnie na pocztę o wariator.
Ja ma auto z 2000 r. silnik 1,8. jak już pisałem wyżej. Kupiłem auto z Italii, na liczniku było 102 tys., obecnie 120 tys. Na obudowie paska jest napis 65 tys. Ja wymieniłem paski przy 110 tys. Nie wymieniłem wariatora ani zestawu (uszczelka, sprężyna). Do tej pory przy zapalaniu rano (nie zawsze) lub po postoju (nie zawsze) na moment zaklekotał silnik. Po rozmowie z mechanikiem zakupiłem olej który nie spływa(!) tak jak mi poradził - Castrol magnatec 5 litrów, należy utrzymywać stan max (!).
Wymontowałem sterownik elektryczny wariatora -ten od góry po lewej przy drugim cylindrze, zaraz za deklem zaworów. Należy wyczyścić osad z oleju w jego gnieździe (jest dość gęsty). Rozmontować sterownik od góry, (w czarnym plastiku tam gdzie wtyczka-jest to cewka sterowania iglicą) odkręcić dwa wkręciki, wyciągnąć iglicę -zapamiętać kolejność i nic nie zgubić- wszystko dokładnie umyć w nafcie, poskładać wg kolejności rozbierania i zamontować regulator do gniazda. Dokręcić go przypilnować stan oleju.
W mojej Lybrze bez problemów wróciło wszystko do normy. Bardzo rzadko zdarzy się że klawiatura się odezwie na moment -w procentach jest to w stosunku do wcześniejszej 5 %.
Pilnuję oleju na max i jestem zadowolony z jazdy. Przy kolejnej wymianie pasków raczej wymienię wariator ale w tej chwili jest ok. Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Alex_Vox
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2010, 19:28
Lokalizacja: Grodno

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Alex_Vox » 23 sty 2012, 21:30

zygmunt1, dzięki wielkie za odpowiedź! Odnośnie do oleju i jego poziomu wydaje się że to może być sposobem na przedłużenie życia dla variatora. Natomiast odnośnie tego sterownika, to robiłem te czynnosci wczesniej, ale nic nie pomoglo. Zaczął mi grać variator jak bylo na liczniku około 150 tys. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tym urządzeniu nic i teraz rezultat: 180 tys. i variator kompletnie do wymiany.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Nat » 24 sty 2012, 10:44

NIKI pisze:Dokładnie tak. W tych silnikach jak i w Twin Spark-ach Alfy Romeo, to normalna usterka. Niestety nic na to się nie poradzi.
Jakiś czas temu rozmawiałem - z jednym z warszawskich mechaników - speców od Lancii. Chwali się, że rozpracował temat, wie gdzie FIAT zrobił błąd, potrafi go naprawić. w konsekwencji wymiana rozrządu u owego mechaniora rzekomo załatwia problem wariatora forever.
Czy to prawda nie wiem - nie mam 1,8 ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6389
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: vanisch » 24 sty 2012, 10:54

Może dlatego że jakiś czas temu Fiat wypuścił jakieś poprawione wariatory? :P
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Heathen » 24 sty 2012, 11:15

No to ciekawe, z tego co mi wiadomo SAM WYSOKI POZIOM OLEJU nie wystarczy, więc zygmunt1 nie chcę cię martwić ale to nie ochroni wariatora;)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Nat » 24 sty 2012, 11:42

vanisch pisze:Może dlatego że jakiś czas temu Fiat wypuścił jakieś poprawione wariatory? :P
Z tego co słyszałem, to chyba raczej cecha silnika, a nie wariatora :hmmm: . Zresztą osobiście nie znam się na temacie, więc dla mnie EOT.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Egon » 04 mar 2015, 22:49

Jako były użytkownik 156, a teraz Lybry 1.8 powiem krótko: zmieniasz rozrząd i chcesz mieć święty spokój, to wymień wariator na nowy. Obecnie koszt wariatora od 630zl w górę, do tego nowy olej dobrej klasy i myślę, że ok 80 tys wytrzyma. Ja polecam oleje Liquy Moly oraz używanie płukanki do silników tej samej firmy przed każdą wymianą oleju.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

winkle
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 31 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: winkle » 05 mar 2015, 13:48

Podepnę się pod temat. Moja Lucyna 2.0 ma aktualnie około 350 kkm i ostatnio, po nocy na parkingu (-5 stopni) przez kilka sekund po odpaleniu terkotała (zwykle nocuje w ogrzewanym garażu). Poziom oleju O.K., pilnowany na bieżąco. Czy w 2.0 z takim przebiegiem może padać wariator?

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 VVT - czy to wariator?

Post autor: Egon » 07 mar 2015, 10:37

raczej obstawiał bym popychacze i bym się tym zbytnio nie przejmował jak cichnie , nie słyszałem jeszcze o usterkach wariatora w Lancii 2.0
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”