Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

michelgrass
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 129
Rejestracja: 29 sie 2012, 20:51
Imię: Michał
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: michelgrass » 12 wrz 2012, 21:56

Witam ja zaś mam problem taki że wrzucając jedynke i puszczając sprzęgło(które łapie wysoko dosyć) czyję na kierownicy konkretne drgania .. kolega poradził mi wrzucenie 5 biegu i próba ruszania , o dziwo auto nie gaśnie od razu i po kilkukrotnym tego typu zabiegu czuć naturalnie smrodek palonego sprzęgła i problem ustaje na kilka dni ... Jakieś konkretne diagnozy macie?? Sprzegło ,dwumas??
był: Peugeot 206 1,1(Pan pijak postanowił zignorować znak stop i dzięki tej postawie mam Lancie;) )
jest Lancia Lybra 1,9 JTD SW (116 KM)
<iframe src='http://affiliates.intragame.com/placeme ... etag=11283' width='468' height='60' scrolling='no' frameborder='no' style='border-width:0'></iframe>

dawidbig
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 17 gru 2012, 19:42
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: dawidbig » 17 gru 2012, 19:52

Witam! Posiadam Lancie Lybra 1.9 JTD z 2000r i mam do wymiany koło dwu masowe + sprzęgło , mam pytanie w jakiej cenie jest taki zestaw (koło dwu masowe + sprzęgło) Z góry dziękuje .

Codee

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Codee » 18 gru 2012, 9:54

A czy Ty kolego nie potrafisz szukać w google? allegro.pl? ogólnie w internecie? obdzwonić większe hurtownie moto w twoim regionie? Liczysz że ktoś zrobi to za Ciebie? Przecież trzeba znać numery części jakie Ty masz w swoim aucie!
Rok temu dawałem 1600 zł za komplet do swojego 116 KM

kriskros52
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2011, 22:01
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: kriskros52 » 21 gru 2012, 22:00

Witam!

Ja jestem właśnie na etapie kupowania dwumasy i wszystkich gratów do mojej Lyberki.

W autosklep24 zaproponowali mi nowe, dwumasowe koło, kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) oryginalne firmy Valeo zakładane na pierwszy montaż i dodatkowo uszczelniacz na silnik i uszczelniacz na skrzynie biegów w cenie 2100zł

Z racji zamiaru pojeżdżenia tym autem jeszcze kilka lat kupiłem to wszystko i może jeszcze w tym roku uda mi się to wymienić.

Pozdrawiam i życzę rzadko padających kół dwumasowych

mój przebieg to oryginalne 235 kkm

Codee

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Codee » 22 gru 2012, 9:05

To jakoś bardzo dużo Ci zaproponowali. Co najmniej 500 zł za dużo, ale to moja opinia.

kriskros52
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2011, 22:01
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: kriskros52 » 29 gru 2012, 19:41

no cóż... dużo czy nie dużo ale teraz to już po ptakach...

Wszystko wymienione i samochód jeździ jak nowy, sprzęgło chodzi leciuteńko, nic nie stuka i nie klepie przy ruszaniu, biegi wchodzą małym palcem (i to u nogi ;) )

Czuje się jak bym miał nowy samochód.

Pozdrowienia w nadchodzącym 2013 roku

T-Bor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 28 sie 2010, 10:51
Skype: zagajka
Lokalizacja: Krosno i okolice
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: T-Bor » 15 lip 2013, 9:14

Witam,

Wręczam sobie złotą łopatę za odkopanie tematu sprzed 2 lat.

Jeździłe swoja Lucy 1,9 105km, 2000r lekko ponad 2 lata i w tym roku samochód upomniał się o swoje, albo ja w końcu stwierdziłem, że przyszedł czas na inwestycje.

Zacząłem od sprzęgła, które od około roku dawało znaki sygnały, że koniec jest bliski.
Wpadłem na 'genialny' pomysł, żeby sprzęgło zregenerować w swojej firmie, która ma podpisaną umowę z PSA na regenerację ich korów.
Wszystko fajnie, mechanik wyciągnął skrzynie, sprzęgło, dwumas (który okazał się jeszcze ok przy 200k kilometrów).
Po regenerce złożyłem wszystko do kupy zusammen i pojeździłem 2 tygodnie. Od początku coś szarpało na 1 i wstecznym, zrywało przy zmianie biegów etc. Będą 200 km od domu, zjeżdżając z autostrady do centrum miasta pedał sprzęgła odmówił posługi i nie chciał się ugiąć pozostając na wysokości, sztywny jak cholera.

Od razu w głowie pojawiała się analiza przyczyn. Opcje: siłownik hydrauliczny, docisk, łożysko oporowe.

Wróciłem do domu bez sprzęgła, zmieniając biegi na sztywno. Najgorzej było przy startowaniu. U machera okazało się, że łożysko oporowe wyskoczyło z segera na docisku. Chłop niby wkliknął mi to łożysko ponownie i na razie jeżdze. MAcher wraca końcem lipca z urlopu i czeka mnie ponowna rozbiórka skrzyni.

Mam pewne obawy, czy przypadkiem nie rozdupiłem skrzyni biegów jazdą bez sprzęgła. Prośba o wasze zdanie. niby jeszcze nie zgrzyta przy zmianie biegów ale sama zmiana biegów jest zdecydowanie utrudniona. Czy mogły w tej sytuacji paść synchronizatory?

Będę kupował nowe zestawy sprzęgła i dwumasy i teraz pytanie?
Brać valeo czy sachs? różne są recenzje. Mechanicy wolą sachsa (może przez to, że droższy i na swoich rabatach mogą wiecej udrzeć), natomiast użytkownicy idą w stronę Valeo (może chodzić o kwestie finansowe).


Mam również przesłanie na przyszłych maniaków wahających się przed wymianą:
nigdy nie regenerujcie sprzęgła tudzież dwumasy. Znajdźcie ciotke ze zniżkami w focie rzędu 30% i kupcie oryginały.

Pozdrawiam
Lancia Lybra 1.9 JTD 91KW 2001. --->Krosno i okolice.

Nie traktuj życia zbyt poważnie - i tak nie wyjdziesz z niego żywy

T-Bor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 56
Rejestracja: 28 sie 2010, 10:51
Skype: zagajka
Lokalizacja: Krosno i okolice
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: T-Bor » 08 sie 2013, 13:11

Panowie pomocy.

Wymieniłam więc sprzęgło kompletne firmy Valeo. Wymieniłem również dwumase też Valeo, a przy tym siłownik sprzęgła. Kupiłem również olej Tutela 75 synth.

Dzisiaj mój "wymieniacz" dzwoni i mówi, że będzie wszystko rozbierał jeszcze raz bo sprzęgło nie wyprzęgla i dolne biegi nie wchodzą (2, 4 wsteczny), tzn wchodzą ale nie zawsze.

Poczytałem po forumowych wpisach i wyczytałem, że na ogół użytkownicy mieli problemy z pękniętym łożyskiem oporowym lub z pompą sprzęgła lub odpowietrzeniem.

Poradzcie proszę bo trace cierpliwość. Dziekuje z góry.
Lancia Lybra 1.9 JTD 91KW 2001. --->Krosno i okolice.

Nie traktuj życia zbyt poważnie - i tak nie wyjdziesz z niego żywy

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: BlackLybraSW » 25 maja 2015, 14:24

Z ciekawości ile wytrzymuje tysięcy dwumasa ? Z jakim przebiegiem należy się przygotować na wymianę ?
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: bronx » 25 maja 2015, 14:34

Zależy od stylu i miejsca jazdy. Jednemu padnie po 150tys km a innemu po 300.
W jednej mam ponad 300 i siedzi oryginał i ma się całkiem dobrze :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: FXX » 25 maja 2015, 14:44

bronx pisze:Zależy od stylu i miejsca jazdy. Jednemu padnie po 150tys km a innemu po 300.
W jednej mam ponad 300 i siedzi oryginał i ma się całkiem dobrze :)
Zwłaszcza w 1,9JTD. Tam jest to dość trwały element.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Dudi » 25 maja 2015, 14:51

Ja mam prawie 400kkm i oryginał.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: BlackLybraSW » 25 maja 2015, 17:50

bronx pisze:Zależy od stylu i miejsca jazdy.
Stylu ? Jakiego ? 90km/na 5 biegu ?!
Miejsca ? codzinnie 100km na trasie ?!

To ja już sam nie wiem co jest grane : beczy :
Ostatnio zmieniony 25 maja 2015, 18:03 przez BlackLybraSW, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: lanciolet » 25 maja 2015, 20:02

Widzisz Black, bo tu nie ma mądrego w tych sprawach.Dwumasa nie ma takiego regularnego resursu, że np.150 tys km i wymiana. Dobrze bronx napisał, bo od stylu jazdy wiele zależy. Kondycja dwumasy zależy np. od tego czy sprzęgło puszczasz delikatnie i płynnie, czy jeździsz sportowo, szarpiesz i "strzelasz ze sprzęgła". Ponadto jest to element amortyzujący drgania. Jeśli więc np.jeździ początkujący kierowca i auto mu często gaśnie przy ruszaniu to dwumasa cierpi bo są duże drgania. Kolejna sprawa-duży moment obrotowy. Koło dwumasowe ma za zadanie chronić skrzynię przed szkodliwym działaniem dużego momentu i amortyzuje jego część przy ostrym przyspieszaniu jak "dajesz w palnik". Zużywa się wtedy szybciej niż normalnie. Tak, że nikt Ci nie powie, ile Ci wytrzyma. Wymienisz jak się zepsuje. Ciesz się jazdą i nie martw na zapas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”