Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: volf » 28 paź 2015, 23:30

Wygląda na problemy ze smarowaniem. Skoro głowica wymieniona to ją raczej można wykluczyć, zostaje pompa lub przytkana magistrala lub za duże luzy i gdzieś dołem ciśnienie ucieka, tylko, że pompa tez po wymianie.
Da się jeszcze w tym stanie odpalić silnik czy już rozebrany?
Jeśli jest możliwość uruchomienia to popatrzył bym jak wygląda smarowanie wałków/krzywek (przy zdjętej pokrywie) oraz pomiar ciśnienia oleju zewnętrznym zegarem :!:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: facio » 29 paź 2015, 7:10

Duże prawdopodobieństwo że popychacze hydrauliczne są pozatykane i podpierają się, miałem już takie przypadki.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Krawiec1 » 29 paź 2015, 9:33

Przyczyna? Popychacze + brak smarowania.

tu nie ma co robić.... Chciał nie chciał czeka Cię wymiana silnika. Remont to totalna porażka. kupisz silni z pewnego źródła i latasz.
Akurat kolega w Łodzi ma 2.4 z kappy, więc w sam raz. Jak chcesz to dam Ci namiar.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Pawcio78 » 29 paź 2015, 10:04

U mnie taki popychacz też doprowadził do ruiny głowicy. Wstawiłem drugi silnik i jest ok.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 29 paź 2015, 22:32

Po pierwsze moje kondolencje, Lybra szczególnie 2.0 to świetne auto i szkoda jak się cos takiego zdarza szczególnie drugi raz:( Czy mechanik sprawdzał ciśnienie oleju po złożeniu silnika?
- twierdzi, że tak i wydaje się to logiczne, niemniej jednak na oczy tego nie widziałem.
4 i 5 cylinder są najdalej od pompy dlatego przy słabym ciśnieniu szczególnie kiepsko będzie smarowany ten ostatni. Jak wygląda ssący wałek?
- wałek na dolocie nie wyglądał na uszkodozny, ale nie miałem okazji dobrze się przyjrzeć :/
Może przytkał się kanał olejowy między głowicą a blokiem, podszedł silikon w ten kanał czy niedokładnie docięta uszczelka i nie było prawidłowego smarowania.
-
gość sprawia wrażenie aż nadto skrupulatnego, więc ciężko mi pogodzić się z myślą, że spitolił tak istotną rzecz.
Czy przed remontem te same krzywki były najbardziej zajechane? Jeśli tak to świadczyło by o przytkanym kanale olejowym w bloku. Czytałem kiedyś też o dyszach które natryskują olej na denko tłoka, jeśli one lały by zbyt bardzo wtedy brakowało by automatycznie ciśnienia oleju dla góry silnika - sprawdzał to mechanik?

- no właśnie, jak sprawdzić ciśnienie oleju, które idzie na głowicę i w jakim przedziale powinny się mieścić wskazania?

[
i]Jaki przebieg ma twoje auto i na jakim oleju jeździłeś? Ja mam 245kkm i jak ostatnio zdejmowałem pokrywę to wałki wyglądały jak nowe.[/i]
- około 260k. Po naprawie zalany był Motul 10w40.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 22:40 przez Olsztynianie, łącznie zmieniany 1 raz.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 29 paź 2015, 22:37

Wygląda na problemy ze smarowaniem. Skoro głowica wymieniona to ją raczej można wykluczyć, zostaje pompa lub przytkana magistrala lub za duże luzy i gdzieś dołem ciśnienie ucieka, tylko, że pompa tez po wymianie.
-
głowicę kupiłem na potrzeby naprawy kompletną z wałkami. Mechanik oddał ją do firmy specjalizującej się w Olsztynie właśnie w głowicach. Nie wiem w sumie, kto ją składał do kupy (panewki, wałki itd)
Da się jeszcze w tym stanie odpalić silnik czy już rozebrany?
-
odpalić owszem. Aczkolwiek na wczoraj cewki były już poza silnikiem i mechanior planował pokręcić autem na luzie, by zobaczyć jak wygląda smarowanie... Nie miałem dziś nastroju do niego podjeżdżać tym bardziej, że po ruszeniu z roboty zdechł mi silnik w rowerze. Na szczęście to tylko rozlutowany pakiet zasilający... :roll:
Jeśli jest możliwość uruchomienia to popatrzył bym jak wygląda smarowanie wałków/krzywek (przy zdjętej pokrywie) oraz pomiar ciśnienia oleju zewnętrznym zegarem
-
taki był plan. Natomiast za głupi jestem i nie wiem nawet gdzie winno się wpiąć zegar i jakie powinny być wskazania. Pewnie znajdę to w serwisówce. Ma ktoś PL wersję. Naściągałem PDFów całą górę, ale wszystko jest pisane makaronem :-?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 22:40 przez Olsztynianie, łącznie zmieniany 2 razy.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 29 paź 2015, 22:39

facio pisze:Duże prawdopodobieństwo że popychacze hydrauliczne są pozatykane i podpierają się, miałem już takie przypadki.
- mógłbyś mi to jakoś rozwinąć? Pozatykane jeszcze ogarniam, ale podpieranie się? W sensie, że stawiają dużo większy opór? Coś jakby sprężyna była 2x sztywniejsza?
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 29 paź 2015, 22:43

Przyczyna? Popychacze + brak smarowania
. - rozwiniesz jakoś szerzej?
tu nie ma co robić.... Chciał nie chciał czeka Cię wymiana silnika. Remont to totalna porażka. kupisz silni z pewnego źródła i latasz.
- no właśnie sam nie wiem co działać. Zależy co go boli, bo chyba po 5k km przejechanych od naprawy opiłki z krzywek nie zeszmaciły jeszcze całego silnika?
Akurat kolega w Łodzi ma 2.4 z kappy, więc w sam raz. Jak chcesz to dam Ci namiar.
- chyba nie czas na swapa z Pb95 na JTD :)
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 29 paź 2015, 22:49

Pawcio78 pisze:U mnie taki popychacz też doprowadził do ruiny głowicy. Wstawiłem drugi silnik i jest ok.
Mógłbyś coś więcej napisać, na czym polegał problem? Tak w miarę łopatologicznie. Drugi silnik powiadasz... Wszystko można, aczkolwiek reinkarnacja tego zainstalowanego w aucie kosztowała mnie już mniej więcej tyle co używka. Poza tym ,"Nie kupuj używki, rób swój, będziesz wiedział co masz" mówili... 8-O

Zupełnie z ciekawości zapytam, ciężko dorwać motor 2.0, jak to kolega w pracy określił, sam "słupek"?

P.S. Przepraszam, że odpowiadam w takiej formie - post pod postem - ale chciałbym, aby każdy odróżnił swoje wypowiedzi i moje pytania do nich. Jeżeli taka forma przerasta wszelkie ramy przyzwoitości, proszę admina o jakieś logiczne scalenie całości.

Pozdrawiam i miłego wieczoru.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Pawcio78 » 29 paź 2015, 23:06

Twardy popychacz powodował z jednej strony podparcie zaworu wydechowego i wypalenie jego gniazda z grugiej regularne szlifowanie wałka wydechowego. Kiedy zdecydowałem się na remont i mycie z wszędobylskich opiłków silnika i po owym remoncie odpaliłem, stwierdziłem że silnikiem nadal telepie i że praca jego daleko odbiega od ideału nie myślałem ani chwili o kolejnej jego naprawie tylko kupiłem drugi motor po przebiegu 116tyś km i mam spokój. Stary silnik stoi w garażu i straszy. Trochę sam zap? rzyłem bo popychacz walił już od jakiegoś czasu ale ja jeździłem no i najeździłem. O pieniądzach włożonych w tę historię wolę nie mówić ale sumka była okrągła:|

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: rob_76 » 30 paź 2015, 1:06

Paweł, jeśli - jak pisałeś wcześniej - nie wymieniłeś popychaczy (szklanek) to może być rzeczywiście tak, jak Ci sugeruje "facio"... Ew. jest to kombinacja kilku przyczyn podanych wcześniej przez kolegów: popychaczy i przytkanych kanałów w bloku i/lub spadku ciśnienia w kanałach olejowych, spowodowana n.p. wypadnięciem którejś zaślepki/korka/dyszki wewnątrz silnika...
Tyle podpowiada mi logika oraz analiza Twego opisu... Ewidentnie te "zużyte" krzywki pracowały "na sucho"...
Pozdrawiam serdecznie i powodzenia z Twoim "Sreberkiem" : ok2 :
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: cysiek » 30 paź 2015, 7:10

Ja jeżdżę na poważniejsze grzebanie w silniku do Rafała z Okrzeszyna (osoba znana i polecana na forum). Rozmawiałem z nim co do generalnego remontu silnika 2.0. Powiedział mi że to już nie będzie ta sama jednostka, że silnik nie będzie pracował tak dobrze jak oryginalny. Chodzi o silnik rzedowy gdzie jest nierówna ilość cylindrów (3+2). Dokładniej nie wytłumaczę bo nie pamiętam, a nie chce glupot gadać. Może warto do niego przekręcić i pogadać. Firma JANDAR Okrzeszyn k. Konstancina.
Co do jednostki 2.4 z Łodzi to jest to najbardziej benzynka chyba 175KM.
Swego czasu w Warszawie byla taka lybra do sprzedania.
Później chyba została rozbita.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Krawiec1 » 30 paź 2015, 9:03

Olsztynianie pisze: Akurat kolega w Łodzi ma 2.4 z kappy, więc w sam raz. Jak chcesz to dam Ci namiar. - chyba nie czas na swapa z Pb95 na JTD :)
cysiek pisze: Co do jednostki 2.4 z Łodzi to jest to najbardziej benzynka chyba 175KM.

2.4 20V z kappy :) benzynka benzynka :)
wsadzasz i jeździsz w 2tys się zamkniesz spokojnie.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: Bichoń » 30 paź 2015, 19:05

Była by to jedna z bardzo nielicznych lybr 2.4 pb. Ale podobno opancerzone lybry miały pod maską benzynowe 2.4, więc teoretycznie się da...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 20v 150KM - montaż wałków rozrządu

Post autor: rob_76 » 30 paź 2015, 23:53

Silniki są raczej identyczne gabarytowo więc wychodzi, że musi się dać..
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”