
Bez większych problemów znajdziesz na kat. B autolawetę w okolicach 1200kg ładowności

Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Sprinter. Szczegółów co do tego, która wersja i jaki motor to Ci niestety nie powiem, bo się nie orientuję w tym.
Chyba raczej nie, tylko z fabrycznym wyposażeniem. Iveco ma wpisaną własną 2350kg, a mając dołożoną podłogę i płyty na ścianach w ładowni (drewno), dwa zestawy narzędzi, jakieś 60l ropy i mnie na pokładzie waży już 2600kg niestety.
Nie mam pojęcia
Już się poprawiam, zgodnie z przepisami, masa własna to:Borek pisze:Chyba raczej nie, tylko z fabrycznym wyposażeniem. Iveco ma wpisaną własną 2350kg, a mając dołożoną podłogę i płyty na ścianach w ładowni (drewno), dwa zestawy narzędzi, jakieś 60l ropy i mnie na pokładzie waży już 2600kg niestety.
Daily z krótką kabiną i gołą ramą waży chyba coś ok. 1700-1800kg nawet w tych starszych modelach, lawety na tym zbudowane potrafią legalnie dźwignąć 1700kg. Tak samo Ducato.
Zatem masa w DR to tak jak mówiłem, masa z pełnym bakiem paliwa i kierowcą o masie 75kg za kółkiemZgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.
Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg. Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.
Która to dyrektywa mówi jasno:Od 1 października 2004 r. wydawany jest nowy dowód rejestracyjny, wprowadzony rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2004 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. Dowód rejestracyjny odpowiada wymogom znowelizowanej dyrektywy Rady UE 1999/37/WE z 29 kwietnia 1999 roku w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów.
V. Część I dowodu rejestracyjnego zawierać może także następujące dane, poprzedzone
przez zgodnie ujednolicone kody:
(...)
(G) masa pojazdu w ruchu z nadwoziem i z łączem w przypadku pojazdu holowniczego w
ruchu każdej kategorii innej niż M1
Masę 300kg wziąłem z pierwszego lepszego katalogu firmy oferującej zabudowę. Wybrałem jedną z lżejszych zabudów, do tego doliczyłem przybliżoną masę wciągarki, oporządzenia i belki oświetleniowej na dachu. Myślisz, że waga tego wszystkiego będzie niższa niż te 300kg?