Strona 2 z 2

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 15:19
autor: FXX
Ile? :)
Bez większych problemów znajdziesz na kat. B autolawetę w okolicach 1200kg ładowności :)

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 15:21
autor: vanisch
W papierach tak, w rzeczywistości niekoniecznie. Dodatkowo wsiadasz w 2 osoby, tankujesz do pełna i już jest problem ;)

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 15:25
autor: FXX
W papierach to i 1600kg znajdziesz :P
Piszę o rzeczywistości. Kumpel przerabiał busa na autolawetę i z w pełni aluminiowymi najazdami zmieścił się w okolicach 2100kg - ważone na przeglądzie.

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 15:30
autor: Wilkin
Jaki bus?

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 15:35
autor: FXX
vanisch pisze: 27 sty 2017, 15:21 W papierach tak, w rzeczywistości niekoniecznie. Dodatkowo wsiadasz w 2 osoby, tankujesz do pełna i już jest problem ;)
Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Wilkin pisze: 27 sty 2017, 15:30Jaki bus?
Sprinter. Szczegółów co do tego, która wersja i jaki motor to Ci niestety nie powiem, bo się nie orientuję w tym.
Pamiętam tylko te masy, bo gadaliśmy o tym jak zabierał moją 6tkę z Łodzi. Wg. papierów ma ponad 1500kg, bo moja 6tka z masą własną wg. DR - 1530kg się mieściła.

Gadałem też kiedyś z gościem z Torunia, który jeździł jako Autopomoc na Iveco (jakieś takieś świeże, bo to na pierwszy rzut oka było widać, że nowe) to mówił, że wg. papierów to nawet 1700kg mogą załadować :)

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 16:07
autor: vanisch
Sprinter nie jest cięższy od Ducato? :roll:
Ktoś tam kiedyś tam rejestrował busa po zamontowaniu aluminiowej zabudowy- prawie pusty bak, brak koła zapasowego itp i rejestrujemy. Ale było to rok czy 2 lata temu, może już się tak nie da.

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 16:24
autor: Borek
FXX pisze: 27 sty 2017, 15:35 Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Chyba raczej nie, tylko z fabrycznym wyposażeniem. Iveco ma wpisaną własną 2350kg, a mając dołożoną podłogę i płyty na ścianach w ładowni (drewno), dwa zestawy narzędzi, jakieś 60l ropy i mnie na pokładzie waży już 2600kg niestety.
Daily z krótką kabiną i gołą ramą waży chyba coś ok. 1700-1800kg nawet w tych starszych modelach, lawety na tym zbudowane potrafią legalnie dźwignąć 1700kg. Tak samo Ducato.

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 16:43
autor: FXX
vanisch pisze: 27 sty 2017, 16:07 Sprinter nie jest cięższy od Ducato? :roll:
Ktoś tam kiedyś tam rejestrował busa po zamontowaniu aluminiowej zabudowy- prawie pusty bak, brak koła zapasowego itp i rejestrujemy. Ale było to rok czy 2 lata temu, może już się tak nie da.
Nie mam pojęcia :) Wiem tyle ile napisałem plus to, że przerabiał go z kontenera :)
Borek pisze:
FXX pisze: 27 sty 2017, 15:35 Masa własna w DR jak dobrze pamiętam jest podawana już z bakiem pełnym paliwa i kierowcą, więc to nie powinno mieć teoretycznie wpływu.
Chyba raczej nie, tylko z fabrycznym wyposażeniem. Iveco ma wpisaną własną 2350kg, a mając dołożoną podłogę i płyty na ścianach w ładowni (drewno), dwa zestawy narzędzi, jakieś 60l ropy i mnie na pokładzie waży już 2600kg niestety.
Daily z krótką kabiną i gołą ramą waży chyba coś ok. 1700-1800kg nawet w tych starszych modelach, lawety na tym zbudowane potrafią legalnie dźwignąć 1700kg. Tak samo Ducato.
Już się poprawiam, zgodnie z przepisami, masa własna to:
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem o ruchu drogowym jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego.

Zgodnie jednak z dyrektywą europejską 95/48/EC masa własna definiowana jest wraz z kierowcą ważącym 75 kg. Konsekwencją tego są dane homologacyjne pojazdów, które zawierają masę własną wraz z kierowcą, co w rezultacie prowadzi do tego, iż w dowodach rejestracyjnych pojazdów masa własna zawiera masę kierowcy.
Zatem masa w DR to tak jak mówiłem, masa z pełnym bakiem paliwa i kierowcą o masie 75kg za kółkiem :)

Co do Daily to legalnie jeśli chodzi o papiery, bo z tego co mówisz to po zważeniu wyjdzie więcej - 1700kg buda z ramą + 300kg najazdy i zabudowa.

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 18:19
autor: Borek
Nie "tak jak mówiłeś", bo polski przepis to ten pierwszy - jest w art. 2 PoRD - i on jest uwzględniony w polskim dowodzie rejestracyjnym. I jak się policzy moją wagę na poziomie tych 70kg, paliwo powiedzmy z 50, skrzynkę narzędziową 10kg, skrzynię na sprzęt do dźwigania (łańcuchy, zawiesia, bloczki i inne bzdury) dobre 50kg i do tego zabudowę wnętrza, a tylko sufit nie ma płyty to z grubsza te 250kg wychodzi. Także jestem przekonany, że "gołe" Iveco Daily 35S13V roczniki 2011-2014 w trzyosobowej pełnej budzie max na pojedynczych kołach faktycznie ma te papierowe 2350kg. ;)

A zabudowa autolawety na 300kg to jest takie oszacowanie z górnych granic rozsądku na pełnej płycie alu, na pewno da się z tego urwać spory kawałek. W końcu mojego kapiszona wiozłem starym MB410 do 3,5t.

Re: Lancia lub inna włoszka do lawety.

: 27 sty 2017, 19:29
autor: FXX
Oczywiście, że dokładnie tak jak mówiłem.

Po pierwsze - wbrew temu co wyliczasz, polskie PoRD jako masę własną uznaję masę samochodu z wszelkimi płynami, olejami oraz paliwem. Zatem dlaczego po raz kolejny liczysz wagę paliwa?

Po drugie - masy do DR są wpisywane zgodnie z danymi homologacyjnymi samochodu, a te są mierzone zgodnie z Dyrektywą Europejską, czyli wlicza się masę kierowcy o wadze 75kg.

Przykład - AR 159 2.4JTDm Sportwagon:
- masa własna w DR - 1755kg
- masa własna samochodu gotowego do jazdy (sam samochód z płynami) wg. instrukcji - 1680kg.

I żeby było ciekawiej - te wagi się zgadzają się z tym co zostało zważone na SKP.
Bez tytułu.png
EDIT:

Na potwierdzenie tego co napisałem wcześniej:
Od 1 października 2004 r. wydawany jest nowy dowód rejestracyjny, wprowadzony rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2004 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. Dowód rejestracyjny odpowiada wymogom znowelizowanej dyrektywy Rady UE 1999/37/WE z 29 kwietnia 1999 roku w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów.
Która to dyrektywa mówi jasno:
V. Część I dowodu rejestracyjnego zawierać może także następujące dane, poprzedzone
przez zgodnie ujednolicone kody:
(...)

(G) masa pojazdu w ruchu z nadwoziem i z łączem w przypadku pojazdu holowniczego w
ruchu każdej kategorii innej niż M1
Borek pisze: 27 sty 2017, 18:19A zabudowa autolawety na 300kg to jest takie oszacowanie z górnych granic rozsądku na pełnej płycie alu, na pewno da się z tego urwać spory kawałek. W końcu mojego kapiszona wiozłem starym MB410 do 3,5t.
Masę 300kg wziąłem z pierwszego lepszego katalogu firmy oferującej zabudowę. Wybrałem jedną z lżejszych zabudów, do tego doliczyłem przybliżoną masę wciągarki, oporządzenia i belki oświetleniowej na dachu. Myślisz, że waga tego wszystkiego będzie niższa niż te 300kg?