Oczywiście, że dokładnie tak jak mówiłem.
Po pierwsze - wbrew temu co wyliczasz, polskie PoRD jako masę własną uznaję masę samochodu z wszelkimi płynami, olejami oraz paliwem. Zatem dlaczego po raz kolejny liczysz wagę paliwa?
Po drugie - masy do DR są wpisywane zgodnie z danymi homologacyjnymi samochodu, a te są mierzone zgodnie z Dyrektywą Europejską, czyli wlicza się masę kierowcy o wadze 75kg.
Przykład - AR 159 2.4JTDm Sportwagon:
- masa własna w DR - 1755kg
- masa własna samochodu gotowego do jazdy (sam samochód z płynami) wg. instrukcji - 1680kg.
I żeby było ciekawiej - te wagi się zgadzają się z tym co zostało zważone na SKP.
Bez tytułu.png
EDIT:
Na potwierdzenie tego co napisałem wcześniej:
Od 1 października 2004 r. wydawany jest nowy dowód rejestracyjny, wprowadzony rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2004 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów. Dowód rejestracyjny odpowiada wymogom znowelizowanej dyrektywy Rady UE 1999/37/WE z 29 kwietnia 1999 roku w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów.
Która to dyrektywa mówi jasno:
V. Część I dowodu rejestracyjnego zawierać może także następujące dane, poprzedzone
przez zgodnie ujednolicone kody:
(...)
(G) masa pojazdu w ruchu z nadwoziem i z łączem w przypadku pojazdu holowniczego w
ruchu każdej kategorii innej niż M1
Borek pisze: ↑27 sty 2017, 18:19A zabudowa autolawety na 300kg to jest takie oszacowanie z górnych granic rozsądku na pełnej płycie alu, na pewno da się z tego urwać spory kawałek. W końcu mojego kapiszona wiozłem starym MB410 do 3,5t.
Masę 300kg wziąłem z pierwszego lepszego katalogu firmy oferującej zabudowę. Wybrałem jedną z lżejszych zabudów, do tego doliczyłem przybliżoną masę wciągarki, oporządzenia i belki oświetleniowej na dachu. Myślisz, że waga tego wszystkiego będzie niższa niż te 300kg?