Strona 2 z 3
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 28 gru 2017, 9:11
autor: jenks
GriszaDG pisze: ↑28 gru 2017, 7:29
FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Polecam Alfa obd,co do urządzeń tow delcie zawsze przy wypalaniu wentylatory pracują na maxa i wyraźnie je słychać na postoju.
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 28 gru 2017, 15:17
autor: FXX
GriszaDG pisze:FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Ja polecam jednak kabelek i MultiEcuScana. Do podłączenia i diagnostyki silnika wystarczy zwykły niebieski KKL od Viakena. Do tego MES i wszystkie dane dot. DPFa i nie tylko sobie skontrolujesz.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 28 gru 2017, 22:31
autor: GriszaDG
FXX pisze: ↑28 gru 2017, 15:17
GriszaDG pisze:FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Ja polecam jednak kabelek i MultiEcuScana. Do podłączenia i diagnostyki silnika wystarczy zwykły niebieski KKL od Viakena. Do tego MES i wszystkie dane dot. DPFa i nie tylko sobie skontrolujesz.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
FXX mogę prosić na priva jakiś link "kabelka". Troche tego jest, a nie chciałbym kupić dziadostwa. MES'a mogę gdzieś ściągnąć???
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 01 sty 2018, 23:42
autor: FXX
Kupić możesz taki:
1. KKL z przełącznikiem lub
2. ELM327 .
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki
MES lub kupić pełną wersję

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 02 sty 2018, 11:46
autor: GriszaDG
FXX pisze: ↑01 sty 2018, 23:42
Kupić możesz taki:
1. KKL z przełącznikiem lub
2. ELM327 .
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki
MES lub kupić pełną wersję
Dzięki wielkie !!!
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 07 sty 2018, 9:54
autor: GriszaDG
FXX pisze: ↑01 sty 2018, 23:42
Kupić możesz taki:
1. KKL z przełącznikiem lub
2. ELM327 .
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki
MES lub kupić pełną wersję
Kabel mam (ELM327), MESa ściągnąłem.
Czy muszę go rejestrować, czy do sprawdzenia DPFa wystarczy wersja FREE???
Po połączeniu dostaje komunikat: "FREE VERSION RESTRICTION. This module requires REGISTERED version. You can run it in "simulation" (CTRL+F10) mode only!"
Po wejściu w "symulację" wyświetla się komunikat" "!!!TRYB SYMULACJI !!! Dane wyświetlane nie są prawdziwe".
Z góry dzięki za pomoc.
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 09 sty 2018, 9:08
autor: GriszaDG
OK, już wiem wszystko.
Moduł obsługiwany jest tylko przez wersję komercyjną:
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Jest ktoś w stanie pomóc?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 09 sty 2018, 10:47
autor: Dawid
Ściągnij FES lub MES z witaminą. Są takowe dostępne. Program odpalaj na kompie który nie jest połączony w tej chwili z siecią.
Wysłane z Galaxy S8
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 18 sty 2018, 23:07
autor: GriszaDG
Słuchajcie, czy po czyszczeniu DPF'a trzeba zrobić jakiś reset w kompie???
W "Regulacjach" są opcje:
- "Wymiana filtra DPF ze zintegrowanym ...."
- "Wymiana filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)".
Któraś z nich wymaga zastosowania???
Jeszcze kilka odczytów z MES:
Stan filtra cząstek stałych: Zatkanie normalne
Zatkanie filtra cząstek stałych: 36,8%
Dystans od ostatniej regeneracji: 82 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 233 km
Liczba regeneracji przerwanych: 0
Te odległości nie do końca zgadzają się z moimi obserwacjami, i mam jakieś mieszane odczucia co do ich poprawności. No ale może się mylę ....
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 19 sty 2018, 16:49
autor: FXX
Jaką masz wersję MESa?
Przeglądam swoją i nie widzę tej pierwszej opcji w Symulacji.
Przy czyszczeniu raczej nie ma potrzeby kasowania którejkolwiek z tych opcji.
Dlaczego twierdzisz, że te parametry się nie zgadzają z Twoimi obserwacjami?
Co dokładnie się nie zgadza?
Jaki masz średni czas ostatnich 5 wypalań?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 20 sty 2018, 15:38
autor: GriszaDG
Sprawdzałem MES 3.1.
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 536 sekund.
Jeśli chodzi o pomiary i obserwacje, to wydaje mi się, że to wypalenie występuje częściej (co około 50-80 km, jeśli nie robię dłuższej trasy, tylko jeżdżę po mieście).
Dystans od ostatniej regeneracji 82 km - robiłem trasę 2x 120 km, w zasadzie cały czas autostradę. Miałem włączone "chwilowe zużycie" i starałem się jechać równomiernie i obserwować wskazania zużycia. Nie pojawiły się jakieś istotne wzrosty zużycia wskazujące na tryb regeneracji. Ale to są oczywiście, tylko moje subiektywne odczucia.
A wracając do mojego poprzedniego pytania - czy zrobienie "regulacji" może mieć jakiś negatywny wpływ na pracę auta? Jeśli nie pomoże, może jakoś zaszkodzić?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 20 sty 2018, 16:28
autor: FXX
Czas wydaje się być OK. Średnio wypalanie trwa do 10 minut.
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że wypala Ci się DPF? Tylko na podstawie spalania?
Odczucia, odczuciami, ale nie sądzę, żeby ECU oszukiwało

Jeśli masz też moduł na BT, to można pobrać apkę DPF Monitor dla Fiata i obserwować kiedy zacznie się wypalać i czy pokrywa się to z Twoimi odczuciami.
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 20 sty 2018, 19:07
autor: GriszaDG
Jak jeżdżę po mieście i się zatrzymam, na wolnych obrotach falują mi obroty i wentylator się włącza - wtedy wiem, że się wypala. Wówczas też wzrasta spalanie. Jeżdżę dotąd, aż spalanie się nie unormuje. Natomiast w trasie nie umiem "złapać momentu wypalania.
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 20 sty 2018, 19:54
autor: FXX
GriszaDG pisze: ↑20 sty 2018, 19:07
Jak jeżdżę po mieście i się zatrzymam, na wolnych obrotach falują mi obroty i wentylator się włącza - wtedy wiem, że się wypala. Wówczas też wzrasta spalanie. Jeżdżę dotąd, aż spalanie się nie unormuje. Natomiast w trasie nie umiem "złapać momentu wypalania.
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
BT nie polecę, bo w grupie Fiata nie używałem żadnego.
Próbowałeś AlfaOBD?
Swoją drogą nie wiem czy w modułach na BT też był problem z nadmiarowym rezystorem.
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
: 20 sty 2018, 21:38
autor: aiu
FXX pisze: ↑20 sty 2018, 19:54
GriszaDG pisze: ↑20 sty 2018, 19:07
Jak jeżdżę po mieście i się zatrzymam, na wolnych obrotach falują mi obroty i wentylator się włącza - wtedy wiem, że się wypala. Wówczas też wzrasta spalanie. Jeżdżę dotąd, aż spalanie się nie unormuje. Natomiast w trasie nie umiem "złapać momentu wypalania.
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
BT nie polecę, bo w grupie Fiata nie używałem żadnego.
Próbowałeś AlfaOBD?
Swoją drogą nie wiem czy w modułach na BT też był problem z nadmiarowym rezystorem.
Mam elm z bt sztuk 2 i w obydwu był rezystor do wywalenia , chyba w większości jest.