Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: volf » 21 sty 2017, 10:47

kond243 pisze: 21 sty 2017, 10:33 Jest w ym temacie foto na którym ewidentnie widać że jest błąd regulatora ciśnienia na pompie CR
To po co piszesz o wtryskiwaczach :?:
Co do sedna-widać, że nowy właściciel auta nie polubił i tyle. Chce sprzedać to niech sprzedaje, nie wiem po co niektórzy chcą go na siłę przekonywać :lol:
KAPPA TDS & JTD

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 21 sty 2017, 11:10

No niby tak, ale w koło 2 wtryskiwaczy są ogromne kałuże ropy. I kiedy się zdejmie przelewy to z wtrysków ropa w górę strzela w ogromnych iloscicach. Wiec problem z ciśnieniem paliwa może tkwić we wtryskiwaczach?

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Jano » 21 sty 2017, 11:18

Znalazłem taki temat w necie...zaznaczam że nie jest mechanikiem samochodowym

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=177741
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: RE: Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: FXX » 21 sty 2017, 12:34

adrian123 pisze:No niby tak, ale w koło 2 wtryskiwaczy są ogromne kałuże ropy. I kiedy się zdejmie przelewy to z wtrysków ropa w górę strzela w ogromnych iloscicach. Wiec problem z ciśnieniem paliwa może tkwić w wtryskiwaczach?
Jeżeli są ogromne kałuże ropy to trzeba sprawdzić:
- podkładki pod wtryskami
- wężyki przelewów, często po latach twardnieja i się wykruszają na końcach.

Ropę wyczyścić, sprawdzić czy wężyki są mokre, ew. podczas kręcenia druga osoba sprawdza gdzie leci.
Ropa z przelewów będzie lecieć pod niemałym ciśnieniem w sporych ilościach i to normalne.

Jeśli masz błąd regulatora, to zacznij od niego, a nie szukaj problemu we wtryskiwaczach. Poza tym zamiast wymieniać wtryski na chybił trafił, wystarczy zrobić próbę przelewową.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: jjash » 21 sty 2017, 12:42

Zacznij od próby przelewowej. Tak jak napisano. Jesli wtryskiwacz któryś leje, albo leja np. dwa, to auta nie odpalisz.
Zacznij na spokojnie od tego. Widzę, że mimo całej sytuacji nie poddajesz sie. To sie chwali.
Głowa do góry!
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: FXX » 21 sty 2017, 14:08

Zanim zrobi próbę przelewową, niech wyciągnie regulator i spróbuje go przeczyścić.
Skasować błędy, włożyć wyczyszczony regulator, spróbować odpalić. Jeśli nie odpali - odczytać ewentualne błędy + zrobić poprawne logi z rozruchu - głównie ciśnienie paliwa.
Potem ewentualnie próba przelewowa.

PS. I niech na początek zlokalizuje wyciek ropy. Od tego trzeba zacząć.
Podpowiem, że jeśli to wężyki od przelewów skruszały i popękały, to najtaniej jest dokupić zwykły wężyk olejoodporny o odpowiedniej średnicy i sobie dociąć odpowiednie odcinki. Uważać też przy zakładaniu, ściąganiu ich z tych trójników na wtryskach, bo są plastikowe.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 21 sty 2017, 14:23

Jak byłem w czwartek u mechanika to zdjął mi ten regulator, wyczyścił i założył jakieś teflonowe oringi za co skasował razem z komputerem 240 złotych :O stare oringi ponoc były podcięte czy coś. Niestety nic to nie dało.
A o próbę przelewową pytałem i chcą za to 40 złotych od sztuki, sporo tym bardziej że za 50 można kupić wtryskiwacz. Aktualnie jestem chory jak wyzdrowieje to zobaczę jak to tam wygląda z tą cieknącą ropą

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Al Boundy » 21 sty 2017, 14:25

Czekaj.... Pojechałes do mechanika... Nie usunął usterki i jeszcze mu zapłaciłeś? Lool

Wysłano z LG V10 H960a

Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: jjash » 21 sty 2017, 14:34

Próbę przelewowa zrobisz sam. Poszukaj albo tu na forum albo na alfaholikach. Ja akurat robilem wg tego co znalazlem na alfie i bez zadnego problemu. Musisz tylko zainwestować kilka zlotych w strzykawki i wężyki. Proste jak drut i tanie jak barszcz.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 21 sty 2017, 15:15

Al Boundy pisze: 21 sty 2017, 14:25 Czekaj.... Pojechałes do mechanika... Nie usunął usterki i jeszcze mu zapłaciłeś? Lool

Wysłano z LG V10 H960a
No coś tam jednak zrobili a że skasował jak za zboże to inna sprawa. Ogółem to informacja że mam odpalać na plaka i sprzedawać to i kupić se jakieś vieswagena kosztowała mnie ćwierć tysiąca haha
Sam komputer to sto złotych, a jedyne co zrobili to sprawdzili błędy tego co tu pisaliście że trzeba zrobić kompem to chyba im się nie chciało robić. Przynajmniej wiem żeby tam więcej auta nie zaprowadzić :p

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: RE: Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: volf » 21 sty 2017, 15:24

adrian123 pisze: Jestem absolwentem technikum samochodowego ( ponoć nawet parę lat z rzędu najlepsZego w Polsce) i z porządnym sprzętem do diagnostyki miałem doczynienia nie raz nie dwa, no i oczywiście z gniAzdami obd. Niestety kabel z allegro za 50 złotych i 3 pinowe złącze fiata mnie jak widać przerasta

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Możesz napisać co to za technikum i kiedy je kończyłeś :?:
KAPPA TDS & JTD

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 21 sty 2017, 15:32

ZSS w Bydgoszczy skończone dwa lata temu :p

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: RE: Re: RE: Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Al Boundy » 21 sty 2017, 15:37

volf pisze:
adrian123 pisze: Jestem absolwentem technikum samochodowego ( ponoć nawet parę lat z rzędu najlepsZego w Polsce) i z porządnym sprzętem do diagnostyki miałem doczynienia nie raz nie dwa, no i oczywiście z gniAzdami obd. Niestety kabel z allegro za 50 złotych i 3 pinowe złącze fiata mnie jak widać przerasta

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Możesz napisać co to za technikum i kiedy je kończyłeś :?:
O kwiat polskiej mechaniki :)


Sorry, jeśli nie usunął usterki to za zbója bym mu nie zapłacił... A i odpowiednią opinię w Google wystawił.

Wysłano z LG V10 H960a

Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 21 sty 2017, 15:41

Juz w drugiej klasie wiedziałem że się minąłem z powołaniem i ze praca mechanika nie jest dla mnie. Bo to jakiej wiedzy i umiejętności wymaga ten zawód nie odzwierciedla wypłata :D poza tym częściej zdarza mi się coś zepsuć niż naprawić :p no ale jak zacząłem tę szkołę to ją skończyłem :D

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1632
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Paweł Beski » 21 sty 2017, 22:42

Rozbroiłeś mnie. Serio. Po co kończyć coś co ci nie leży? Z tego co piszesz ( przeczytałem cały temat ) wychodzi na to, że nie byleś zbyt pilnym uczniem. Nie chcę cię w żadnym stopniu urazić. Wytłumacz mi jak to jest możliwe, że do starego auta nie umiesz się podłączyć. Gdzieś wcześniej stwierdziłeś, że o kompach diagnostycznych masz pojęcie bo na kilku pracowałeś. Moim zdaniem po ukończeniu szkoły mechanicznej jakieś pojęcie w temacie powinieneś mieć. Jeżeli go nie masz to nie wystawiasz najlepszego świadectwa swojej szkole. Ciekawi mnie to gdzie podczas nauki odbywałeś praktyki zawodowe. Bo odbywałeś? Powiem ci trochę na pocieszenie, że nie jesteś wyjątkiem. Mam znajomego mechanika który prowadzi praktyki w zawodzie. Z roku na rok jest coraz bardziej poirytowany poziomem nauki w szkołach mechanicznych. Może z tego powodu późniejsi absolwenci mają taką a nie inną wiedzę. Kończąc jeszcze raz podkreślam, że nie mam na celu cię obrazić. To jest moja ocena opisanej tu sytuacji.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”