Post
autor: Tratchnoxx » 01 mar 2013, 13:44
Witam,
Jako nowy na forum (przywitałem się z krótkim opisem zakupu w odpowiednim dziale) pragnę podzielić się swoim doświadczeniem z tempomatem.
Posiadam model 2.0LX 154KM ,rocznik 2000. Po ostrożnym rozebraniu dolnej kolumny kierownicy, dostrzegłem wtyczkę tempomatu zawiniętą w piankę. Na allegro zakupiłem cały przełącznik zespolony od alfy 147, w którym była dźwignia tempomatu. Po przeczytaniu całego wątku, postanowiłem pomierzyć miernikiem napięcia na wtyczce i na dźwigni tempomatu. Zapoznałem się również ze schematem, który jest na stronie 12 tego wątku. Pokrótce mogę powiedzieć, że łącząc zgodnie z tym schematem tempomat działa! Teraz kwestie kosmetyczne - manetka od alfy 147 formalnie nie pasuje, bo ma nieco inny kształt, ale elektrycznie działa poprawnie. Aby całość wyglądała rozsądnie trzeba było w manetce rozwalić kostkę - kształt inny i niepasujący do kostki w aucie. Piny jednak można luzem wpiąć bezpośrednio do kostki w aucie, warto je lekko skręcić w "smigło" - są na tyle długie, że da się to zrobić, a wówczas siedzą pewnie w gniazdach.
Co do montażu, to oryginalnie manetka trzyma się na dwóch śrubach - o ile ten otwór bliżej samej manetki pasuje, to plastikowe ramię z drugim otworem już przeszkadza - w moim przypadku zostało ono ucięte i spiłowane. Manetka trzyma się na 1 śrubie i trzyma się mocno, znajduje się we właściwym miejscu pod przełącznikiem kierunkowskazów. Żeby zamontować dolną osłonę kolumny kierownicy trzeba również wyciąć odpowiedni otwór i żeby wszystko dobrze wyglądało trzeba również spiłować tworzywo na manetce od tej strony, gdzie dolna osłona kolumny kierownicy ją zakrywa. Wygląda to dobrze. Działa jeszcze lepiej.
Oczywiście nie ma żadnej kontrolki i informacji że tempomat działa, ale wystarczy podczas jazdy to sprawdzić.
Zatem na swoim przykładzie potwierdzam, iż manetka od alfy 147 działa w modelu 2.0LX z roku 2000.
Lybra 2.0LX Kombi 154KM 2000r