Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 15:25

wpialem miernik w kabel idacy od przekaznika do sondy i minusowa kleme-opornosc rzedu ok 2Ohm.
miedzy kablami sondy sluzacymi do ogrzewania podobnie.
miedzy kablami sygnalowymi brak przejscia przy niepracujacym silniku.
chyba sam tgo nie ogarne... :cry:
i chyba juz wiem dlaczego stara sonda wisi pod spodem-ktos chyba wlozyl nowa a potems ie okazalo, ze nowa tez nie chce dzialac.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 16:21

Witam,
Rezystancja grzałki to wartość niskoomowa - wypnij wtyk A (białe przewody) i zmierz omomierzem oporność (końcówki omomierza wpięte w A1 A2 wtyczki przychodzącej od sondy). Zapłon wyłączony.
Zapnij oba wtyki (A i B). Załącz zapłon i wykonaj pomiar napięć kolejno na:
A1, A2, B1, B2. Minusowa końcówka miernika wpięta w minus akumulatora.
Pomiary "opublikuj" - zobaczymy, co ciekawego.
Pozdrawiam

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 19:42

"wujek" pisze:Rezystancja grzałki to wartość niskoomowa - wypnij wtyk A (białe przewody) i zmierz omomierzem oporność (końcówki omomierza wpięte w A1 A2 wtyczki przychodzącej od sondy). Zapłon wyłączony.
2,3 Ohm

"wujek" pisze:Zapnij oba wtyki (A i B). Załącz zapłon i wykonaj pomiar napięć kolejno na:
A1, A2, B1, B2. Minusowa końcówka miernika wpięta w minus akumulatora.
Pomiary "opublikuj" - zobaczymy, co ciekawego.
A1 (bialy): 2,4
A2 (bialy): 3,2
B1 (czarny): brak wskazan
B2 (szary): 4,6

da sie cos z tego wywnioskowac?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 19:45

Witam,
Pomierzyłeś, ale nie wiem, czy wolty, czy ohmy. Uzupełnij, plizzz.
Pozdrawiam

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 20:04

ohmy, przeciez pisales zebym mierzyl omomierzem.
mialy byc wolty?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 20:11

Witam,
Proponowałem pomiar napięć -
Załącz zapłon i wykonaj pomiar napięć
czyli woltomierzem.
Konkretnie, jakie napięcie (ile woltów) występuje pomiędzy każdą z wymienionych końcówek A, B i minusem akumulatora.
Pozdrawiam

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 20:53

zle cie zrozumialem :oops: :oops: :oops:
jutro napisze jakie sa wyniki, dzis juz zbyt cemno aby cos zdzialac.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 21:37

Witam,
Jak wspomniałeś, w układzie sondy ktoś coś "cudował". Trzeba to uporządkować, aby zapewnić silnikowi właściwe sterowanie. Do tego potrzeba kilka pomiarów - ustali się, czy sonda jest sprawna i czy jest poprawnie podłączona. Przy okazji można też wyłapać inne błędy w połączeniach.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: Kozi » 02 kwie 2007, 7:49

To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
Hej u mnie ostatnio tez benzynki nieźle sobie chlapnie. Byłem na 100% przekonany że to sonda, ale tydzień temu byłem na pomiarze spalin i dignosta stwerdził że i na benzynie i na gazie spaliny "podręcznikowe" Z tego wynika że sonda odpada bo gdyby była walnieta to wynik spalin byłby zły. Polecałbym więc podjechać na analizator spalin. A przyczyny nadmiernego spalania zrzuciłem na sezon zimowy :) Zbaczymy co będzie dalej

Pozdrawiam
Kozi
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
TADEO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 01 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: TADEO » 02 kwie 2007, 16:40

"Snooki" pisze:
"dawidson" pisze:tankowanie do pelna, zapalenie rezerwy po 370km :?
To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
no co ty mowisz 8O ja jak zatankuje za 110 zl zrobie 300 km i mi sie rezerwa zapali (jak nalewam ok 20 km po zapaleniu sie rezerwy)
Była Lancia Delta 08.07.2008
Był VW Golf V GTI
Jest BMW 7 e65 730d

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 04 kwie 2007, 20:45

pomiary dokonane.
przy wlaczonym zaplonie brak napiecia na kablach (minus wziety z aku) 8O :?

Jutro postaram sie kupic nowy miernik, moj chyba wariuje...

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: Snooki » 04 kwie 2007, 23:58

"TADEO" pisze:
"Snooki" pisze:
"dawidson" pisze:tankowanie do pelna, zapalenie rezerwy po 370km :?
To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
no co ty mowisz 8O ja jak zatankuje za 110 zl zrobie 300 km i mi sie rezerwa zapali (jak nalewam ok 20 km po zapaleniu sie rezerwy)
No autentycznie :( jeszcze przed zimą było OK,i na pełnym baku robiłęm 400km spokojnie i zawsze jak sie pali u mnie rezerwa to wchodzi ok 39/ 40 litrów wiec proste załozenei ze z 40 litrów przejade 400km a tu taki zonk 300 i juz rezerwa :/ i sie zaczynam zastanawiać czy cos nie jest z sądą, bo co innego moze byc ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: pew » 05 kwie 2007, 10:18

dla mnie na 100% wszystko jest źle popodłączane - też się męczyłem długo ze swoją sondą (Grzesiek świadkiem), w końcu pojechałem do porządnego elektryka i popodłączał mi wszystkie kable na nowo (skutecznie :D ) natomiast mimo rąbniętej sondy odczyty spalin wcale nie były takie złe (przekroczenia o kilka procent) i dla mnie analizator spalin nie przesądza wszystkiego ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 07 kwie 2007, 18:04

Wreszcie zaopatrzylem sie w nowy miernik i dokonalem pomiru napiec na mojej lambdzie.
Pierwszy pomiar dotyczyl przejscia na mase. Pomiarow dokonalem wpinajac minusowa koncowke miernika w minusowa kleme akumlatora. Zeby nie zamotac bede pisal kolorami kabli:
Grzalka:
-czarny przejscie do masy
-czarny przejscie do masy
Kable sygnalowe:
-czarny brak przejscia do masy
-szary przejscie do masy

Zmierzylem tez napiecia (koncowki miernika jak wyzej), zaplon wlaczony. Wyniki:
Grzalka
-0V na obu kablach
Kable sygnalowe
-czarny 0,45V
-szary 0V

Dokonalem tez pomiaru napiecia miedzy kablami sygnalowymi sondy przy pracujacym silniku. Silnik byl rozgrzany (okolo 35km przjechanych z predkoscia okolo 160km/h a nastepnie 5 minut postoju, krotka rundka po miescie i znow 5 minut postoju). Napiecie na wolnych obrotach plywa w zakresie od okolo 0,15V do 0,8V. Po przegazowaniu napiecie wzrasta, po odjeciu gazu opada. Nie gazowalem do odcinki.

Dokonalem tez pomiau przejscia do masy z kabli idacych od strony przekaznika do sondy. Minusowa wtyczka miernika w minusowej klemie akumlatora. Wtyczki rozpiete.
Kable sygnalowe nie maja przejscia do masy
Oba kable do grzalki przechodza do masy.

Przepraszam, ze kazalem tak dlugo czekac na wyniki, ale mam chwilowo male urwanie glowy w pracy :/

Daje sie tez zaobserwowac poprawa w spalaniu. Na chwile obecna mam juz zrobione okolo 250km i wskaznik wacha sie w polowie skali. Zakladam, ze ma to ziazek z tym, ze wczesniejsze tankoanie obejmowalo tez okres kiedy silnik pracowal z ciagle zamknietym termostatem. Czytajac o procesie samooczyszczania sie sondy kilkakrotnie "zagrzalem" tez wydech. Sadze, b ze wczesniej samochod byl jezdzony glownie po miescie. Zakladajac, ze poprzedni wlascicel nie mogl sie uporac z temperatura silnika samochod zapewne jezdzil jedynie na krotkich dystansach a to skutecznie moglo zabrudzic sonde.

Bardzo prosze o Wasza opinie na temat przedstawionych pomiarow.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 09 kwie 2007, 14:54

Witam,
Trochę brakuje podgrzewania sondy - czep się tego i dokładnie posprawdzaj. Na przewodach grzałki (od sondy to dwa białe) powinno pojawić się napięcie zasilania (pomiędzy nimi ok 12V). Brak tego napięcia znakomicie skraca żywotność sondy, może być również przyczyną "zamulania" sondy.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”