Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 29 mar 2007, 20:30

Witam!
Sprawa ma sie nastepujaco. Kilka dni temu sie zwyczajnie nadzialem. Szukalem na gwalt samochodu. Patrzylem w kierunku dedry, ale nie bylo nic sensownego. Nagle pojawila sie ona: delta. Wsio fajnie. Na liczniku 82tys km, wizualnie wsio ok jak na 95 rocznik. Silnik 1.6 na jednopunkcie. Srodek zadbany i nie wskazujacy na cofanie licznika. Krotka jazda probna wskazywala na walniete amortyzatory z tylu. Nie przejalem sie tym wiedzac, ze zamienniki sa naprawde tanie. Pozatym nie zauwazylem jakichs nieprawidlowosci. Wszystko dzialalo, nie bylo widac jakichs wiekszych prob picowania samochodu do sprzedazy. Standardowa walnieta uszczelka pod miska i pokrywa zaworow.

No wlasnie, nie bylo widac. :(

Po dwoch dniach odkrylem, ze silnik pali jak smok. Mialem juz dwa samochody z podobnymi silnikami wiec sprawdzilem dzialanie termostatu. Diagnoza: zapowietrzony uklad chlodzenia. W czasie szybszej jazdy na wskazniku mialem 110 stopni 8O Szybki rachunek wsowka do wlosow, ogrzewanie na maxa i udalo sie zejsc w miare bezpieczne okolice 90-95 stopni. Zaczalem odpowietrzac uklad... i zonk. Wentylator na chlodnicy nie odpala. Po spieciu na krotko dziala. Po dlugiej walce mechanik odpowietrzyl uklad. Niestety, odpale wentylator na stale to mam lodowaty dolny waz chlodnicy i wrzacy gorny. Odepne wentylator to mam obie cieple ale nie daje sie dojsc do ladu z temperatura.
Kolejna sprawa-termowlacznik wentylatora wydaje sie byc dwustopniowy (3 styki). Do wentylatora dochodza dwa kable. Spinajac drutem styki we wtyczce mozna odkryc, ze dziala tylko jedna kombinacja. Wydaje sie byc tym szybszym biegiem. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie, ze chlodnica byla wymieniana, samochod byl bity w przod. Wnioskuje, ze ktos zalozyl nieorginalny wiatraczek.

Pierwsze pytanie: jak naprawde jest z wentylatorem? Ile kabli ma do niego dochodzic? 2 czy 3?

Pytanie drugie: czy zastosowanie dwupinowego termowlacznika i przywrocenie wiatraka w do normalnego zycia ma jakies przeciwwskazania? Zakladam, ze witrak bedzie sie bedzie wlaczal z malym opoznieniem, ale od raz bedzie pracowal na maxa wiec efekt bedzie podobny jak przy dwustopniowej pracy. Mam dziwne wrazenie, ze tak dlugo jak nie uda mi sie go na powrot "zautomatyzowac" tak dlugo nie dojde do ladu z temperatura silnika.


Nauczony doswiadczeniem z wczesniejszymi wynalazkami koncernu fiata sprawdzilem sonde bo wiem, ze jej awaria to kosmiczne spalanie. Diagnoza: albo ja jestem kretynem (to pytanie retoryczne) albo napiecie na sondzie jest stale i wynosi okolo 0,1 V. Fajnie, nowa sonda to taniocha, uzywek na ebay brak : cenzura : . Szkoda ze kontrolka wtrysku nie dawala znakow, ze cos jest nie tak :x
Znalazlem nawet druga lambde zrecznie ukryta pod spodem samochodu :!: To chyba ta zamontowana przez fabryke. Obecnie sobie dynda i jest odpieta. Oczywisice ta znajdujaca sie w obiegu dziala. Po cichu licze, ze zwyczajnie ktos albo rozwalil wydech albo wydech przerdzewail. Wykrecenie sondy to czesto sprawa tak fajna, ze szybciej wychodzi kupic na zlomie kawalek wraz z sonda :roll:

Pytanie trzecie: w jakich jeszcze modelach lancii byl montowny ten silnik? Z czego da sie wziasc sonde? Wiem, wiem... Nowa bedzie najlepsza, ale moj budzet tego nie wytrzyma za zadne skarby. Czy ta sonda ma pracowac w zakresie 0,1-0,9V? jakiekolwiek mozliwosci adaptacji sondy o tym samym zakresie pracy ale trzyprzewodowej (dwa sygnalowe i jeden do grzania)?


Kolejna sprawa to uszczelka pod glowica. Patrzac na to w jakim stanie jest uklad chlodzenia mam przeczucie, ze uszczelka sie wypalila. Co prawda nie ma takich oznak. Stan plynu chlodniczego tez na to nie wskazuje. Co prawda tworzy sie tam cisnienie, ale dopiero w okolicach 105-110 stopni czyli wtedy gdy woda zaczyna juz na dobre sie gotowac.

Pytanie czwarte: jakie koszty uszczelki?


I kolejny zestaw pytan. Za wysokie spalanie jest tez dosc czesto odpowiedzialny walniety czujnik temp plynu wkrecny w kolektor ssacy (niebieska wtyczka). Jakies oznaczenie ma on? Czy czujnik z uniakowskich silnikow 1.4 jest taki sam?

Na koniec mowie od razu-nie mam szans jechac na komputer przez najblizsze 3-4 tygodnie. Nie wyrobie sie bo pracuje.

Prosze, pomozcie :cry:
Nie stac mnie na to aby szukac po omacku, dobrze by bylo wiedziec w co celowac w pierwszej kolejnosci.

Z gory dziekuje
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bassman » 29 mar 2007, 21:12

Silnik i zespół napędowy masz identyczny jak w Fiacie Tipo, Tempra 1.6
Wszystkie części silnika i układu jezdnego będą pasowały od tamtych modeli, koszta banalne, ale zawsze jakieś są.
Jeśli chodzi o temperaturę silnika, to najpierw sprawdź drożność chłodnicy (może zbyt bardzo zakamieniona), dalej wymontuj termostat i sprawdź go w garku (zagotuj).
Jeśli to wszystko jest dobre, to zalej go obowiązkowo płynem chłodniczym opartym na glikolu etylowym lub metylowym (nie będzie takiego ciśnienia w układzie jak przy wodzie), oszczędzisz uszczelkę pod głowicą.
Sprawdź czy węże od cieczy chłodzącej są ok. może któryś być zagięty i nie będzie poprawnego przepływu.
Odpowietrzasz układ poprzez dwa odpowietrzniki, jeden na chłodnicy, drugi na przewodzie od nagrzewnicy.
Co do włącznika wentylatora nie jestem pewien, jaki powinien być - nie przerabiałem tego tematu u siebie.
Silnik wentylatora powinien mieć tylko dwa przewody, powinien być jeszcze rezystor na wolniejszy obieg wentylatora w chłodnicy, to wszystko odpowiednio podpięte powinno działać prawidłowo.
Upewnij się, że chłodnica jest dobrego typu i do tego samochodu, może być o innych parametrach a o tej samej wielkośi i się nie wyrabiać z chłodzeniem.
Jak odpalisz samochód to sprawdź czy pompa pracuje (płynu chłodniczego) zdejmij przewód przelewowy ze zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy płyn leci strumieniem zależnym od prędkości obrotowej silnika.
Możesz zastosować dwupinowy wyłącznik, będzie wentylator załączał się częściej i na krócej - ale schładzać będzie.
Napięcie na sondzie lambda nie powinno być stałe, powinna cały czas dawać rózne wartości do komputera w zależności od składu spalin - pod warunkiem że silnik osiągnie odpowiednią temperature - katalizator też.
Lambda podejdzie od wspomnianego wyżej Fiata Tipo i Tempry.
Ten silnik znajdziesz w starszych Lanciach Dedrach, ostanich Prismach (tego na 100% nie jestem pewien).
Sonda powinna pracować w zakresie napięć takim jak naisałeś.
Uszczelka jeśli jest walnięta to będzie przybywać oleju (tworzy się emulsja z olejem) i ubywać płynu chłodniczego, kosztów uszczelki nie znam.
Będziesz też miał masło pod korkiem wlewu oleju silnikowego.
Czujnik w kolektorze ssącym to czujnik ssania, zdobądź dokładna nazwę i typ czujnika, a w necie znajdzieszparametry jego pracy (rezystancję w różnych punktach temperaturowych), podepniesz omomierz i będziesz wiedział co i jak.
Nie wiem jakie są czujniki Fiata Uno, jeśli parametry te same to może nawet być z Hondy.


Jeśli coś pomogłem to się cieszę, jeśli w czymś się mylę to mnie poprawcie.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: strang » 29 mar 2007, 21:13

Czy grzeje Ci się podczas wolnej jazdy w korku, czy podczas szybkiej? Miałem taki przypadek w Hondzie-w korku normalna, powyżej setki wywalało mi płyn. Niedrożna chłodnica, a też mi wmawiali uszczelkę pod głowicą. Sprawdź termostat.
Pogrzeb w postach-ten temat już kilkakrotnie się pojawiał. I wypowiadały się osoby bardziej ode mnie kompetentne. :lol:
Pozdrawiam Staszek
Strang Delta 1,9td
Obrazek

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 29 mar 2007, 21:45

"bassman" pisze:Silnik i zespół napędowy masz identyczny jak w Fiacie Tipo, Tempra 1.6
Wszystkie części silnika i układu jezdnego będą pasowały od tamtych modeli, koszta banalne, ale zawsze jakieś są.
Miedzy innymi dlatego decydowalem sie na przerazliwie dychawiczny model z silnikiem 1.6 na jednym walku i jednopunkcie.
"bassman" pisze: Jeśli chodzi o temperaturę silnika, to najpierw sprawdź drożność chłodnicy (może zbyt bardzo zakamieniona), dalej wymontuj termostat i sprawdź go w garku (zagotuj).
termostat sie otwiera i zamyka. Juz sprawdzone ;)
"bassman" pisze: Jeśli to wszystko jest dobre, to zalej go obowiązkowo płynem chłodniczym opartym na glikolu etylowym lub metylowym (nie będzie takiego ciśnienia w układzie jak przy wodzie), oszczędzisz uszczelkę pod głowicą.
Tak tez zrobilem :)

"bassman" pisze: Sprawdź czy węże od cieczy chłodzącej są ok. może któryś być zagięty i nie będzie poprawnego przepływu.
weze sa ok, obejrzalem je dokladnie.

"bassman" pisze: Odpowietrzasz układ poprzez dwa odpowietrzniki, jeden na chłodnicy, drugi na przewodzie od nagrzewnicy.
Uklad jest odpowietrzony ta metoda. Poszlo na to kilkanascie litrow plynu chlodzacego, ale powietrza tam byc nie powinno.
"bassman" pisze: Co do włącznika wentylatora nie jestem pewien, jaki powinien być - nie przerabiałem tego tematu u siebie.
wkrecony byl 3 pinowy, wtyczka tez ma 3 piny.

"bassman" pisze: Silnik wentylatora powinien mieć tylko dwa przewody, powinien być jeszcze rezystor na wolniejszy obieg wentylatora w chłodnicy, to wszystko odpowiednio podpięte powinno działać prawidłowo.
Termowlacznik jest na 100% sprawny, wentylator spiety na krotko sie wlacza. Wentylator wpiety we termowlacznik sie nie wlacza. Rezystora nie dostrzeglem. Przy jakiej temp powinien sie wlaczac wentylator?
"bassman" pisze: Upewnij się, że chłodnica jest dobrego typu i do tego samochodu, może być o innych parametrach a o tej samej wielkośi i się nie wyrabiać z chłodzeniem.
Sprawdze jutro za jasnosci. Gdzie szukac oznaczenia?
"bassman" pisze: Jak odpalisz samochód to sprawdź czy pompa pracuje (płynu chłodniczego) zdejmij przewód przelewowy ze zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy płyn leci strumieniem zależnym od prędkości obrotowej silnika.
Możesz zastosować dwupinowy wyłącznik, będzie wentylator załączał się częściej i na krócej - ale schładzać będzie.
Pompa sprawna.
"bassman" pisze: Napięcie na sondzie lambda nie powinno być stałe, powinna cały czas dawać rózne wartości do komputera w zależności od składu spalin - pod warunkiem że silnik osiągnie odpowiednią temperature - katalizator też.
Lambda podejdzie od wspomnianego wyżej Fiata Tipo i Tempry.
Ten silnik znajdziesz w starszych Lanciach Dedrach, ostanich Prismach (tego na 100% nie jestem pewien).
Sonda powinna pracować w zakresie napięć takim jak naisałeś.
Pytanie tylko czy tipo/tempra ma 4 przewody do sondy? bo np uno 1.4/1.5 ma tylko 3 kable.
"bassman" pisze: Uszczelka jeśli jest walnięta to będzie przybywać oleju (tworzy się emulsja z olejem) i ubywać płynu chłodniczego, kosztów uszczelki nie znam.
Będziesz też miał masło pod korkiem wlewu oleju silnikowego.
Plynu chlodniczego nie ubywa, oleju nie przybywa.Koloru spalin brak. Krotko po odpaleniu rano spaliny sa biale, krotka chwile pozniej kolorek znika. Pozniej nie pojawiaja sie juz zadne anomalie typu kopcenie itp. Brak masla w oleju lub sladow oleju lub spalin w plynie chlodniczym. Jutro lub pojutrze w ruch pojdzie chemia i wtedy bedzie wiadomo czy w plynie chodniczym sa jakies slady spalin.

"bassman" pisze: Czujnik w kolektorze ssącym to czujnik ssania, zdobądź dokładna nazwę i typ czujnika, a w necie znajdzieszparametry jego pracy (rezystancję w różnych punktach temperaturowych), podepniesz omomierz i będziesz wiedział co i jak.
Nie wiem jakie są czujniki Fiata Uno, jeśli parametry te same to może nawet być z Hondy.
NA "oko" sa identyczne. Zreszta poszukam w domu, gdzies mi lezal walniety czujnik z uno 1.4. Jak oznaczenia beda takie same to wszystko bedzie jasne ;)
"bassman" pisze: Jeśli coś pomogłem to się cieszę, jeśli w czymś się mylę to mnie poprawcie.
Pozdrawiam.
Pomogles i to bardzo. Wielkie dzieki :)
"strang" pisze:Czy grzeje Ci się podczas wolnej jazdy w korku, czy podczas szybkiej?
W obu przypadkach. W miare stala temperature (okolo 90 stopni) udaje sie utrzymac podczas jazdy ze stala predkoscia rzedu 90-110km/h przy ogrzewaniu chodzacym na max (w aucie sauna) i spietym na krotko wentylatorze chlodnicy. Odpiecie wentylatora lub wylaczenie ogrzewania to szybki i gwaltowny wzrost temp plynu. Przy nizszych predkosciach temperatura rosnie, przy wyzszych rowniez. Duza role graja o0broty i stopien uchylenia przepustnicy. Nie chcialem sprawdzac czy bedzie rosla az do osiagniecia 130 stopni.
Ciekawostka :!:
Przy chamowaniu silnikiem temperatura wyraznie spada czasem nawet ponizej 90 stopni.
"strang" pisze: Miałem taki przypadek w Hondzie-w korku normalna, powyżej setki wywalało mi płyn. Niedrożna chłodnica, a też mi wmawiali uszczelkę pod głowicą. Sprawdź termostat.
Chlodnice przelalem, jest drozna az do bolu.

"strang" pisze: Sprawdź termostat.
Pogrzeb w postach-ten temat już kilkakrotnie się pojawiał. I wypowiadały się osoby bardziej ode mnie kompetentne.
grzebie, ale wiekszosc porad sprowadza sie do modeli z mocniejszymi silnikami a tam jest troche inaczej rozwiazana kwestia chlodzenia.


Powiem jedno-jak nie dojde do aldu z tym silnikiem to rozbiore punto 1.6 MPI i przeloze silnik :lol:

Dziekuje wam za porady :)

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: strang » 29 mar 2007, 21:56

Ja też przelewałem chłodnicę i wydawało mi się że drożna-sprawdziłem faktyczny stan dopiero na drugiej. Jeśli zależy od obrotów, to tym bardziej wskazuje na niedrożność.
Strang Delta 1,9td
Obrazek

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 29 mar 2007, 22:04

piszac, ze zalezy od obrotow mialem na mysli, ze np krecac silnik na pierwszych trzech biegach do samej gory momentalnie mam wysoka temp. Podobnie lecac na trasie z obrotami rzedu 4500-5000rpm mam wysoka, ciagle rosnaca temp. Temp zasadniczo nie spada w zadnym wypadku nizej niz o jedna kreske ponizej 90 stopni.
Temp rowniez rosnie gdy krece silnik nizej (do 3000rpm) ale z gazem w podlodze. Nie sadze aby byla to zapchana chlodnica, ale bede pamietal o Twojej radzie. W momencie gdy wyelimnuje usterki zwiazane z wlaczaniem sie wentylatora i ewentualniei termostatu zajme sie chlodnica. Nowa nie jest tania wiec raczej bede sie staral najpierw miec pewnosc, ze to ona jest winna.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bassman » 29 mar 2007, 22:58

Zastanawiająca kwestia z tymi obrotami i wzrostem temperatury.
Wychodzi na to, że płyn nie opuszcza bloku silnika. Może się to dziać z dwóch powodów: złe działanie termostatu, lub źle podpięte węże do termostatu z płynem chłodzącym - nie ma odpowiedniego kierunku płyn chłodzący.
Zobacz przewody chłodnicy (może po dzwonie podłączyli chłodnice odwrotnie) stąd problemy z odpowietrzeniem i przegrzewaniem.
Podobnie sprawdź przewody z nagrzewnicy.
Jeśli to nie pomoże to zdejmij termostat i wyjmij wkład, potem go załóż, jeśli złe objawy miną to będziesz miał winowajcę (silnik powinien się nie dogrzewać).
Dobrze zajrzeć do manuali na stronie:
Manual
wkrecony byl 3 pinowy, wtyczka tez ma 3 piny
Musiałbym obadać, tak trudno coś wywnioskować bez schematu lub zdjęcia.
Termowlacznik jest na 100% sprawny, wentylator spiety na krotko sie wlacza. Wentylator wpiety we termowlacznik sie nie wlacza. Rezystora nie dostrzeglem. Przy jakiej temp powinien sie wlaczac wentylator?
Skoro wentylator podpięty na krótko się włącza a przez włącznik nie, to nie sądzę żeby był dobry włącznik.
Sprawdź bezpieczniki, i czy napięcie dochodzi do włącznika.
Zdemontuj wyłącznik i do gara z nim i podgrzewaj, sprawdź które styki są zamknięte, które otwarte, możliwe że jedne wcześniej się zamkną od drugich. Wtedy będziesz wiedział jak podłączyć wentylator pod włącznik.
Sprawdze jutro za jasnosci. Gdzie szukac oznaczenia?
Pojęcia nie mam, myślałem raczej nad porównaniem z manualem lub eperem.
Pytanie tylko czy tipo/tempra ma 4 przewody do sondy? bo np uno 1.4/1.5 ma tylko 3 kable.
Manual pomoże w wyjaśnieniu.
Zreszta poszukam w domu, gdzies mi lezal walniety czujnik z uno 1.4. Jak oznaczenia beda takie same to wszystko bedzie jasne
Dobry pomysł.
Pomogles i to bardzo. Wielkie dzieki
Cieszę się i Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: lancia1969 » 29 mar 2007, 23:27

Według mnie jeżdzisz na bardzo ubogiej mieszance , sprawdź cisnienie paliwa , silnik gwałtownie obniża temperature przy hamowaniu silnikiem?jak wyglada sprawa z dynamiką ?

Sonda 4 przewodowa ma dwa przewody sygnałowe a dwa do grzałki , w 3 przewodowej masz mase na masie + jako jeden do grzałki i dwa sygnałowe.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bassman » 29 mar 2007, 23:53

Jeśli chodzi o spalanie paliwa i gwałtowne wzrosty temperatury to może mieć na to wpływ spalanie detonacyjne (stukowe).
Albo zbyt mała liczba oktanów, albo źle ustawiony zapłon (zbyt przyspieszony), albo źle ustawiony rozrząd.
Sprawdź czy wszystko jest na znakach.
Jak jest przy odpalaniu?
Odpala od pierwszego kopa? Czy może obrót silnika przy kręceniu rozrusznikiem jest zdławiony przez wczesny zapłon?
Jak wygląda kolor rury wydechowej i świec zapłonowych?
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 30 mar 2007, 6:47

"lancia1969" pisze:Według mnie jeżdzisz na bardzo ubogiej mieszance , sprawdź cisnienie paliwa , silnik gwałtownie obniża temperature przy hamowaniu silnikiem?jak wyglada sprawa z dynamiką ?

Sonda 4 przewodowa ma dwa przewody sygnałowe a dwa do grzałki , w 3 przewodowej masz mase na masie + jako jeden do grzałki i dwa sygnałowe.
a ja powoli dochodze do wniosku, ze mam do wywalenia uszczelke pod glowica. Na chwile obecna nie ma mozliwosci aby gotwalo wode, no jak? uklad odpowietrzony, termostt sprawny. wentylator na chlodnicy chodzi ciagle. Jesli juz powinno byc cos nie tak to co najwyzej powinien byc ciagle niedogrzany. Dynamika jest normalna.
"bassman" pisze:Jeśli chodzi o spalanie paliwa i gwałtowne wzrosty temperatury to może mieć na to wpływ spalanie detonacyjne (stukowe).
Albo zbyt mała liczba oktanów, albo źle ustawiony zapłon (zbyt przyspieszony), albo źle ustawiony rozrząd.
8O nie wiem czy nie szukamy zbyt gleboko. Liczba oktanow na 100% wlasciwa. zaplon przestawiony byc nie moze. Nie ma go jak przestawic nawet gdyby sie chcialo. Czy rozrzad jest ustawiony jak nalezy nie wiem, ale w dzisiaj lub jutro mechaniker bedzie wymienial pasek rozrzadu , wiec bedzie okazja sprawdzic. Co do zbyt niskiego cisnienia paliwa to obstawalbym raczej filtr paliwa zapchany do niemozliwosci. Po tym jak wygladal filtr powietrza obstawiam, ze filtra paliwa nikt nie wymienial od czasu gdy to auto opuscilo fabryke. :?
"bassman" pisze:Jak jest przy odpalaniu?
Odpala od pierwszego kopa? Czy może obrót silnika przy kręceniu rozrusznikiem jest zdławiony przez wczesny zapłon?
Jak wygląda kolor rury wydechowej i świec zapłonowych?
odpala na sztych, kolor zarowno spalin jak i rury calkiem normalny. Podczas krecenia nie ma zadnych objawow dlawienia. Swiece beda wymieniane dzisiaj to obejze stare.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bassman » 30 mar 2007, 10:42

Zapłon można bardzo łatwo przestawić, jeśli się coś robi z dużą niewiedzą przy silniku.
Sprawdź odległość czujnika halla od koła zamachowego, czy jest prawidłowa, to już ma znaczenie na ustawienie zapłonu.

Skoncentruj się jeszcze raz z mechanikiem na wężach gumowych od płynu chłodzącego, wydaje mi się, że są odwrotnie gdzieś podłączone, wzoruj się na manualu Dedry z tym silnikiem, lub ściągnij manuala (czy książkę "sam naprawiam") do Fiata Tipo.
Gdyby gazy spalinowe szły do płynu chłodzącego to momentalnie by Ci go ubywało na wyższych obrotach przez zawór spustowy w korku.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 30 mar 2007, 20:53

weze do termostatu sa na 100% podpiete prawidlowo. tam nie ma sie jak pomylc bo do termstatu dochodza jedynie dwa weze a sam termostat jest dokrecony do bloku. Sama chlodnicy rowniez jest zalozona prawidlowo.

Dzis wymienilem filtr paliwa. wylal sie z nieg jakas czarna breja w kolorze przepalonego oleju :? Nie wplynelo to jakos na prace silnika i wariacje temperatury. Wraz z mechanikiem doszlismy do jednego wniosku: trzeba najpierw uruchomic wentylator chlodnicy aby wlaczal sie i wylaczal jak nalezy. Potem wymienimy termostat. termostat jest nierozbieralny z tego co mi wiadomo (przynajmniej w blizniaczym uno 1.4 taki byl). Sam termostat drogi nie jest, wiec moge zaszalec i kupic nowy. Najwyzej jeden bedzie lezal jako zapas. Jest podejrzenie, ze termostat nie otwiera sie w pelni lub ze jest zblokowany w pozycji "polotwartej".
Jesli wtedy temperatura silnika nie wroci do normy to winna moze byc jedynie uszczelka pod glowica. Jutro popoludniu zabieram sie za walke z kablami od wentylatora.
Mam przeczucie, ze jeden z kabli jest walniety. Mam tez przeczucie, ze nie bede rozbieral wiazki aby znalesc usterke tylko przy pomocy przekaznika zmontuje to jako uklad "autonomiszny". Tzn. wezme zasilanie z aku i bede je wlaczal przekaznikiem sterwanym przez termowalcznik wkrecony w chlodnice. Moze nie bedzie to rozwiazanie tak finezyjne jak orginal, ale powinno dzialac.

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: darkobo » 30 mar 2007, 21:21

"dawidson" pisze:Jesli wtedy temperatura silnika nie wroci do normy to winna moze byc jedynie uszczelka pod glowica.
Coś Ty się tak uczepił tej uszczelki ?! Miałbyś wtedy bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym, masło na korku wlewu oleju i niemal cały czas białą chmurę za samochodem. Masz to wszystko ?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 30 mar 2007, 22:07

uczepilem sie jej bo to dla mnie czarna wizja. nie dosc ze kosztowna (robcizna) to jeszcze pozbawiajaca mnie samochdzu. byloby ok gdyby nie fakt, ze codziennie dojezdzam ponad 30km d pracy :/

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: lancia1969 » 30 mar 2007, 22:10

"darkobo" pisze:
"dawidson" pisze:Jesli wtedy temperatura silnika nie wroci do normy to winna moze byc jedynie uszczelka pod glowica.
Coś Ty się tak uczepił tej uszczelki ?! Miałbyś wtedy bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym, masło na korku wlewu oleju i niemal cały czas białą chmurę za samochodem. Masz to wszystko ?
Niekoniecznie tak jest jak Darku piszesz , czasami jest tak mały wydmuch do układu chłodzenia że powoduje to takie problemy z temperaturą ( brak obiegu płynu ) czasami saczy sie płyn do komory spalania wręcznie niezauważalnie ( brak białego pary i masła w oleju ) ale wszystkie te usterki sa krótkotrwałe . Dawidson rozsadnie doprowadza pokolei wszystko do normalnego funkcjonowania a jak nie pomoże to niestety "czapka" z głowy :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”