jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: KJ » 13 gru 2007, 11:19

"mirek0p" pisze:Witam
Poniżej trochę literatury fachowej
Fragmentu reklamówki firmy produkującej/instalujacej LPI nie nazwałbym raczej "literaturą fachową".
"mirek0p" pisze:
Właściwości jezdne są takie same jak przy zasilaniu benzyną, w górnym zakresie prędkości obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu jałowym (zmienne obciążenie wynikające np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczność silnika są lepsze niż przy zasilaniu benzyną.
Normalnie cuda :-) Aż dziw, że ejszcze produkują auta zasilane benzyną...
"mirek0p" pisze:
instalacja ta jest odporna na złą jakość naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe składniki bez względu na zatankowane paliwo.
?????
"mirek0p" pisze:
Układ LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obsługa jest ograniczona do minimum.
Tak by było, gdyby nie poblemy z jakością instalacji, a szczególnie pompy zintegrowanej ze zbiornikiem. Wbrew temu, co było tu napisane - Vialle jest bardzo czuła na jakość gazu.
"mirek0p" pisze:
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego są lepsze, niż podczas jazdy na benzynie.
Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."
Aby to było możliwe, musi być dostarczone więcej gazu - czyli rośnie spalanie. Taki sam efekt można uzyskać w IV generacji.

Nie wątpię w zalety V generacji, ale po pierwsze - to powyżej to zwykły marketingowy bełkot, po drugie - jesli już to JPG, a nie LPI.
A i tak dzisiej lepiej zainstalować Prinsa, który jest dopracowany i sprawdzony, niż bawić się w testowanie kolejnej generacji.
******* KJ ******

Boorek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: Boorek » 13 gru 2007, 16:21

"KJ" pisze:
mirek0p napisał:
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego są lepsze, niż podczas jazdy na benzynie.
Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."


Aby to było możliwe, musi być dostarczone więcej gazu - czyli rośnie spalanie. Taki sam efekt można uzyskać w IV generacji.

Nie wątpię w zalety V generacji, ale po pierwsze - to powyżej to zwykły marketingowy bełkot, po drugie - jesli już to JPG, a nie LPI.
A i tak dzisiej lepiej zainstalować Prinsa, który jest dopracowany i sprawdzony, niż bawić się w testowanie kolejnej generacji.
po pierwsze nie rozumiem dlaczego żeby lekko wzrosla moc to musi być więcej gazu?? jeśli powietrze będzie miało mniejszą temperaturę poprzez to że część ciepla zabierze gaz to chyba będzie "wiecej powietrza w powietrzu" prawda? wydaje mi się że na tej zasadzie działają intercoolery


po drugie gdyby ktoś kiedyś nie przetestował Prinsa to dalej jeździlibyśmy na II generacji, gdyby ktoś kiedyś nie spróbował dolożyć komputera do I generacji to jeździlibyśmy bez .... gdyby ktoś kiedyś nie był ciekawy co jest na ziemi dalej mieszkalibyśmy na drzewach...

Po trzecie dlaczego JPG a nie LPI? : yesyes : Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: wujekp » 13 gru 2007, 20:59

"Boorek" pisze:
po pierwsze nie rozumiem dlaczego żeby lekko wzrosla moc to musi być więcej gazu?? jeśli powietrze będzie miało mniejszą temperaturę poprzez to że część ciepla zabierze gaz to chyba będzie "wiecej powietrza w powietrzu" prawda? wydaje mi się że na tej zasadzie działają intercoolery
Może ja głupi jestem, ale wg mnie intercooler chłodzi powietrze żeby móc spalić ... więcej paliwa. Moc nie bierze się z powietrza, ale z paliwa, tyle że żeby się dobrze spaliło musi być odpowiednia ilość tlenu w komorze spalania. Więcej tlenu to możliwość spalenia większej ilości paliwa i większa moc.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: KJ » 14 gru 2007, 9:22

"wujekp" pisze:
"Boorek" pisze:
po pierwsze nie rozumiem dlaczego żeby lekko wzrosla moc to musi być więcej gazu?? jeśli powietrze będzie miało mniejszą temperaturę poprzez to że część ciepla zabierze gaz to chyba będzie "wiecej powietrza w powietrzu" prawda? wydaje mi się że na tej zasadzie działają intercoolery
Może ja głupi jestem, ale wg mnie intercooler chłodzi powietrze żeby móc spalić ... więcej paliwa. Moc nie bierze się z powietrza, ale z paliwa, tyle że żeby się dobrze spaliło musi być odpowiednia ilość tlenu w komorze spalania. Więcej tlenu to możliwość spalenia większej ilości paliwa i większa moc.
No właśnie, po to montowany jest intercooler... zeby mozna było dostarczyć więcej tlenu, a co za tym idzie - więcej benzyny/gazu.
Z samego powietrza mocy nie będzie :-) (póki co)

A co do testowania.... fakt, ale ja chyba w tym wypadku źle bym się czuł w roli testera. Problemy z jakością LPI były powszechnie znane, a wynikały (ponoć) głównie z problemu z jakością gazu w PL. A naprawa była dosyć kosztowna. Ale szczegółów nie znam, poza tym przez 2 lata mogło coś się zmienić.
******* KJ ******

Boorek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: Boorek » 15 gru 2007, 13:17

w sumie to macie racje... :roll:

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: mirek0p » 16 gru 2007, 1:00

Witam
To co wypisuje kolega KJ to najczęściej powtarzane dyrdymały osób ktore nigdy nie miały styczności z LPI.Opowiadanie bajek o pompie gazowej Vialle jej skąplikowaniu i jej zawodności poprostu mnie śmieszy.Podobno taki super Prinz IVgeneracji od kiedy jest na rynku a od kiedy Vialle V generacji.Problemy z instalacją LPI wiążą się z brakiem najnormalniejszego w świecie serwisowania.Wymiana oleju w silniku to przebieg +- 15 000 km
a w pompie ok.50 000 km,pytanie czy silnik wytrzyma przebieg 30 000 ,40 000 a może więcej km.Bardzo często niestety nie wiedzą tego nowi posiadacze auta z LPI a co dopiero laicy.

Boorek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: Boorek » 16 gru 2007, 14:44

"mirek0p" pisze:Witam
To co wypisuje kolega KJ to najczęściej powtarzane dyrdymały osób ktore nigdy nie miały styczności z LPI.Opowiadanie bajek o pompie gazowej Vialle jej skąplikowaniu i jej zawodności poprostu mnie śmieszy.Podobno taki super Prinz IVgeneracji od kiedy jest na rynku a od kiedy Vialle V generacji.Problemy z instalacją LPI wiążą się z brakiem najnormalniejszego w świecie serwisowania.Wymiana oleju w silniku to przebieg +- 15 000 km
a w pompie ok.50 000 km,pytanie czy silnik wytrzyma przebieg 30 000 ,40 000 a może więcej km.Bardzo często niestety nie wiedzą tego nowi posiadacze auta z LPI a co dopiero laicy.
Witam a moge wiedzieć ile koledze pali Kappiszon, tak dla porównania z moim :) Pozdrawiam

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: mirek0p » 16 gru 2007, 17:33

Witam
Jazda kappą ze względu na świetną dynamikę i wielką przyjemność z jazdy,obroty około 5 tyś. wymaga przeciętnie 11-12 litrow gazu na 100 km.Wiele razy obiecywałem sobie jazdę ekonomiczną w przedziale 90 - 120 km/h i sprawdzenie spalania ale no właśnie ale ,co chwilę jest jakiś harcownik co chce się popróbować i po ekonomicznej jeżdzie.

Teorie o wyższości Prinza to tak jakby wychwalać turbo disla negując najnowsze osiągnięcia jtd czy pompowtryskiwacza albo wychwalać głowice z 2 zaworami bo 4 zaworowe będą więcej palić.

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: KJ » 16 gru 2007, 18:57

"mirek0p" pisze:Witam
To co wypisuje kolega KJ to najczęściej powtarzane dyrdymały osób ktore nigdy nie miały styczności z LPI.
Jak komuś zarzucasz coś takiego, to może napisz konkretniej, co?
I ciekawe skąd wiesz, że nie miałem styczności z LPI?

A na razie, to jak ktoś tu wypisuje bzdury, to raczej Ty.... (jak choćby to o spalaniu i mocy silnika w czasie jazdy na gazie)

A tak swoją drogą, to ciekawe dlaczego (mimo relatywnie niedużej różnicy w cenie) wszyscy ciągle instalują sprawdzone IV generacje, a jakoś nikt się nie pcha w LPI....
******* KJ ******

Boorek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: Boorek » 16 gru 2007, 21:00

Witam moja pali tak 12-13 tylko że ja mam I generację, ale też korzystam z pełnego zakresu obrotów...


a co do niewielkiej popularności LPI to może dlatego że jest niewiele zakładów które to montują i robią to dobrze? Dla przykładu gdyby było więcej stacji z CNG to pewnie bym jeździł na nim a nie na LPG. Kolego KJ
jeśli miałeś styczność z LPI napisz proszę co Ty o tym sadzisz najlepiej też na przykładzie jakiegoś samochodu... Pozdrawiam

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: mirek0p » 17 gru 2007, 0:12

"KJ" pisze:
"mirek0p" pisze:Ciekły gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ssącego rozpręża się i schładza
powietrze co w uproszczeniu działa jak chłodnica powietrza i dzięki temu jest zasysana większa jego ilość.
Skoro "jest zasysana większa jego ilość" to jakim cudem zmniejsza się spalanie? Bo tak, żeby wtryskiwać więcej gazu i zwiększyć moc to można i w zwykłej sekwencji, więc to żadne osiągnięcie.

Tyle, że nawet zachowanie mocy auta wymaga spalania gazu o 20% większego w stosunku do benzyny (litr benzyny to 32 MJ energii, litr LPG to 24-25 MJ). Fizyki nie oszukasz.

Więc info o mniejszym spalaniu i większej mocy można sobie włożyć między bajki - po prostu się nie da.
Jak ktoś pięknie powiedział "fizyki nie oszukasz" wartość opałowa propan-butan 48 MJ/kg,benzyna 44 MJ/kg-liczba oktanowa propan-butan 105-115 co do benzyny nie trzeba być fizykiem przy tankowaniu wystarczy popatrzeć na dystrybutor ,napis z dużymi cyframi mówi o liczbie oktanowej.
Inaczej niż w instalacjach tradycyjnych, które dostarczają paliwo w fazie gazowej, w systemie ciekłego wtrysku gaz nie jest zamieniany w stan lotny w reduktorze, ale bezpośrednio wtryskiwany do kolektora przy wysokim ciśnieniu w stanie płynnym. Rozprężający się zimny gaz w rezultacie zapewnia wyższy stopień wypełnienia cylindrów i wzrost mocy silnika.
Różnica między nami jest taka że ja jeżdzę na LPI które ma od nowości 9 lat i 370 000 przebiegu w tym mój udział 100 000 w domu mam citroena 2 litry turbo z 8 miesięczną instalacją stag 300 i wiem ile ta nowa instalacja kosztuje nerwów ,dojazdów do gazownika a TY kolego coś słyszałeś i na tej podstawie się wypowiadasz.
Internet to kopalnia wiedzy,watro trochę poczytać.
A wracając do tematu oprócz Vialle ciekły wtrysk robią włosi JTG koszt okolo 5 tysięcy

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: KJ » 17 gru 2007, 1:35

"mirek0p" pisze:
"KJ" pisze:
"mirek0p" pisze:Ciekły gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ssącego rozpręża się i schładza
powietrze co w uproszczeniu działa jak chłodnica powietrza i dzięki temu jest zasysana większa jego ilość.
Skoro "jest zasysana większa jego ilość" to jakim cudem zmniejsza się spalanie? Bo tak, żeby wtryskiwać więcej gazu i zwiększyć moc to można i w zwykłej sekwencji, więc to żadne osiągnięcie.

Tyle, że nawet zachowanie mocy auta wymaga spalania gazu o 20% większego w stosunku do benzyny (litr benzyny to 32 MJ energii, litr LPG to 24-25 MJ). Fizyki nie oszukasz.

Więc info o mniejszym spalaniu i większej mocy można sobie włożyć między bajki - po prostu się nie da.
Jak ktoś pięknie powiedział "fizyki nie oszukasz" wartość opałowa propan-butan 48 MJ/kg,benzyna 44 MJ/kg-liczba oktanowa propan-butan 105-115 co do benzyny nie trzeba być fizykiem przy tankowaniu wystarczy popatrzeć na dystrybutor ,napis z dużymi cyframi mówi o liczbie oktanowej.
Próbujesz żonglować danymi - nie tankujesz kg, tylko litry - stąd ta różnica. W kg spalasz podobne ilości gazu nawet w zwykłej instalacji sekwencyjnej. Stąd też m.in. bierze się większe o 15-20% (w LITRACH - czyli w jednostkach, które nas interesują - bo za nie płacimy na stacji) spalanie gazu.
A swoją drogą to liczba oktanowa dla LPG to 90-110, a wartości opałowe - odpowiednio 46 i 44 dla gazu i benzyny w MJ/kg.

"mirek0p" pisze: Inaczej niż w instalacjach tradycyjnych, które dostarczają paliwo w fazie gazowej, w systemie ciekłego wtrysku gaz nie jest zamieniany w stan lotny w reduktorze, ale bezpośrednio wtryskiwany do kolektora przy wysokim ciśnieniu w stanie płynnym. Rozprężający się zimny gaz w rezultacie zapewnia wyższy stopień wypełnienia cylindrów i wzrost mocy silnika.
Jeśli masz "wyższy stopień wypełnienia cylindrów" to musisz mieć WIĘCEJ mieszanki - cudów nie ma. I stąd większe spalanie w stosunku do benzyny (w litrach), ale tak to można wysterować nawet IV generację.
Do tego "stopień wypełnienia cylindrów" jest nie większy, ale porównywalny z benzyną.
[/quote]
"mirek0p" pisze: Różnica między nami jest taka że ja jeżdzę na LPI które ma od nowości 9 lat i 370 000 przebiegu w tym mój udział 100 000 w domu mam citroena 2 litry turbo z 8 miesięczną instalacją stag 300 i wiem ile ta nowa instalacja kosztuje nerwów ,dojazdów do gazownika a TY kolego coś słyszałeś i na tej podstawie się wypowiadasz.
Internet to kopalnia wiedzy,watro trochę poczytać.

I rozumiem, ż na podstawie JEDNEJ instalacji wyciągasz wnioski?

Właśnie, warto poczytać. A potem jeszcze porozmawiać z zakładami montujacymi (ale najlepiej z serwisantami, którzy dobrze wiedzą co się dzieje z tymi instalacjami).


Jak instalowałem u siebie (2,5 roku temu) to się zastanawialem nad LPI właśnie, ale kilka rzeczy powodowało, że wybrałem Prinsa:
- montaż LPI jest o niebo trudnieszy, niż IV generacji - i mało kto potrafił to zrobić naprawdę dobrze (chodzi o montaż wtryskiwaczy, który wymaga idealnej precyzji i doboru miejsca z dokładnością do mm) - a wkońcu od dawna wiadomo, że jakość pracy montażysty jest co najmniej tak samo ważna, jak jakość instalacji
- w LPI sypały się pompy paliwa (zamontowane w zbiorniku), co wiązało się z bardzo kosztowną naprawą, a właściwie wymianą całego zbiornika (nie pamiętam ile, ale na pewno dużo powyżej 1000 pln i trudne do dostania). W pompach psuła się zarówno sama pompa jak i elekronika zmieniająca prąd stały na trójfazowy
- pompy są bardzo czułe na jakość LPG - mają gdzieś tam wbudowany na stałe jakiś filtr, który na naszym wspaniałym gazie bardzo szybko się brudzi
- wtedy były nawet problemy z kupnem oleju do pompy (jest jakiś specjalny, a trzeba wymieniac co 30k km, bo inaczej pompa padnie na bank)
- problemy z odpaleniem auta po kilkudniowym postoju (nie pamiętam już o co choddziło, coś z wtryskami w każdym razie)

Generalnie fajna instalacja, ale nie w PL. Znam dwie osoby, które po pierwszej naprawie pompy za drugim razem rezygnowały z Vialle i wstawiały zwykły wtrysk sekwencyjny. To mnie ostatecznie przekonało, że nie warto.

BTW, między Stag 300 a np. Prinsem jest przepaść, więc porównanie bez sensu.
"mirek0p" pisze: A wracając do tematu oprócz Vialle ciekły wtrysk robią włosi JTG koszt okolo 5 tysięcy
A JTG jest PODOBNO instalacją dużo lepszą (w sensie bezawaryjności) od LPI. Ale szczegółów nie znam.
******* KJ ******

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??

Post autor: mirek0p » 17 gru 2007, 19:47

Witam
No cóż jeżeli kogoś nieprzekonuje eksploatacja po 100 000 km i wiadomości z pierwszej ręki to niebędę się "kopał z koniem".Życzę bezawaryjnej pracy jedynie słusznej instalacji prinsa.Przy okazji JTG to włoskie oznaczenie ciekłego wtrysku gazu.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”