Kappa- czujnik spalania stukowego
Re: Kappa- czujnik spalania stukowego
na rysunku to jest czujnik polozenia walu - w R5 ma 3 przewody , tutaj moze miec 2 ,
w R5 czyjnik polozenia walka wyglada zupelnie inaczej i ma 3 przewodu
update:
w sumie miales R5 wiec wiesz jak wygladaja czujniki ,wiec sorka
w R5 czyjnik polozenia walka wyglada zupelnie inaczej i ma 3 przewodu
update:
w sumie miales R5 wiec wiesz jak wygladaja czujniki ,wiec sorka
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
to czujnik od R4 (autodata pokazuje tylko czujniki dla danego silnika) czujnik wału w R4 i R5 jest taki sam (trzy pin) tylko w innym miejscu, a dwa pin jest tylko czujnik Halla czyli CMP - tu CMP i CKP jest w jednej fiszce.
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
4.16 nie ma czujnika wałka na pewno jak jest w Themie a więc myślę, że Kappie też nie jest potrzebny a ten czujnik może być w sk biegówtopcio1 pisze:jeśli się nie mylę to jest czujnik wałka rozrządu :
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
[quote]4.16 nie ma czujnika wałka na pewno[quote]
jest, na wałku ssącym - widać na zdjęciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prędkości obrotowej są pokazane razem dlatego wnioskuję, że schemat kontroli dotyczy właśnie CMP ponieważ tylko on jest dwu pinowy
jest, na wałku ssącym - widać na zdjęciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prędkości obrotowej są pokazane razem dlatego wnioskuję, że schemat kontroli dotyczy właśnie CMP ponieważ tylko on jest dwu pinowy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Topcio napisałem w Themie 4,16 nie ma na pewno a ty to podciągnąłeś też pod Kappę a w Kappie ten sam silnik ma więcej elektroniki i dodali go do wałka rozrządu.topcio1 pisze:4.16 nie ma czujnika wałka na pewno
jest, na wałku ssącym - widać na zdjęciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prędkości obrotowej są pokazane razem dlatego wnioskuję, że schemat kontroli dotyczy właśnie CMP ponieważ tylko on jest dwu pinowy
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
acha, rozmawiamy o mojej K 4.16 więc sądziłem, że i Ty o tym
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
No niestety większa dokładność to więcej elektroniki i tak 4,16 w Kappie jest bardziej poptopcio1 pisze:acha, rozmawiamy o mojej K 4.16 więc sądziłem, że i Ty o tym

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
martwi mnie to o tyle, że mojej coś dolega 

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Czujnik położenia wałka rozrządu ma trzy piny (ekran). Z autodaty, tego zrzutu ekranu po rezystancji wynika, że jest to czujnik położenia wału, w sumie też powinien być trzy pinowy. Jak coś pokręciłem, albo powtórzyłem to przepraszam (gości mieliśmy).
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
czujnik wału ma na pewno 3 pin (w Autodacie jest dalej - problemem jest, że są wszystkie razem) do czujnika wałka jutro zajrzę i zobaczymy.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
masz rację- czujnik położenia wałka rozrz. jest przy pinowy więc pomny:makek pisze:Czujnik położenia wałka rozrządu ma trzy piny (ekran). Z autodaty, tego zrzutu ekranu po rezystancji wynika, że jest to czujnik położenia wału, w sumie też powinien być trzy pinowy. Jak coś pokręciłem, albo powtórzyłem to przepraszam (gości mieliśmy).
nie tykałem go miernikiem, wizualnie jest czysty, wtyczka i przewód OK. po odpięciu wtyczki silnika pracuje dalej ale od razugdzieś też spotkałem się z opinią , że pomiar rezystancji może go uszkodzić (kwestia zakresu = wysokości napięcia).
pokazuje "motor .... defekt".
Ps. chyba założę nowy temat bo sam będę musiał dać sobie upomnienie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
To mamy tak samo. Kiedyś Radicz coś pisał o problemach z tym czujnikiem, nie pamiętam tylko czy na tym forum, czy na forum fiata coupe.topcio1 pisze:.... po odpięciu wtyczki silnika pracuje dalej ale od razu pokazuje "motor .... defekt".
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7369
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa- czujnik spalania stukowego
Odświeżę temat. Ostatnio przy diagnozie silnika V6 24V, wyszło "uszkodzony czujnik detonacyjny 2". Mam w związku z tym pytania:
1. gdzie on jest - nie szukałem do tej pory (jakieś zdjęcie
)
2. czy to jest to samo co czujnik spalania stukowego (wg mnie tak)
3. czy ktoś mi poda nr katalogowy tego czujnika wg EPER-a
Mam objawy uszkodzenia tego czujnika opisane w tym temacie (silnik nie chce się rozkręcić pow. 4 tys, czasami pow 5 tys.), Check - nie pokazuje usterek (wyjątkowo "... engine failrue" cy cóś takiego
)
4. Czy ten sam typ czujnika (parametry, nr katalogowy) jest w silniku 2,0 20V ?
1. gdzie on jest - nie szukałem do tej pory (jakieś zdjęcie

2. czy to jest to samo co czujnik spalania stukowego (wg mnie tak)
3. czy ktoś mi poda nr katalogowy tego czujnika wg EPER-a
Mam objawy uszkodzenia tego czujnika opisane w tym temacie (silnik nie chce się rozkręcić pow. 4 tys, czasami pow 5 tys.), Check - nie pokazuje usterek (wyjątkowo "... engine failrue" cy cóś takiego

4. Czy ten sam typ czujnika (parametry, nr katalogowy) jest w silniku 2,0 20V ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7369
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Kappa 3,0 - czujnik spalania stukowego 2
1. Czy ktoś potrafi mi umiejscowić to "ustrojstwo" - gdzie jest, jak wygląda, może jakieś zdjęcie poglądowe /czujnika, w komorze silnika/
2. Mam info z Examinera - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 /to może być zwarcie do masy, zwarcie do plusa, usterka jest ciągła/
3. Czy czujnik ten jest taki sam w silnikach 2,0; 2,4
- chodzi o nr wg EPER-a. Czy ktoś zna ten numer /dla silnika 3,0/ - mam EPER-a, nie umiem nazwać tego urządzenie, tak aby EPER mi go znalazł.
4. Gdzie szukać ew. zwarć do masy czy do plusa - na samym końcu zakładam wymianę tego elementu.
Proszę o odpowiedź tych kolegów co mieli już z tym do czynienia, a ich wskazówki pomogą mi w rozwiązaniu problemu.
Z góry dziękuję.
2. Mam info z Examinera - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 /to może być zwarcie do masy, zwarcie do plusa, usterka jest ciągła/
3. Czy czujnik ten jest taki sam w silnikach 2,0; 2,4

4. Gdzie szukać ew. zwarć do masy czy do plusa - na samym końcu zakładam wymianę tego elementu.
Proszę o odpowiedź tych kolegów co mieli już z tym do czynienia, a ich wskazówki pomogą mi w rozwiązaniu problemu.
Z góry dziękuję.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa 3,0 - czujnik spalania stukowego 2

