Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: maciek_czer » 07 paź 2007, 20:51

A jak wygląda z częściami, czy wyszczegulniają przy płaceniu? Czy poprostu 300 za wszystko i po sprawie? U nas jest zwyczaj wyszczególniania cen części i robocizny, poza tym rzadko podwyższa się cenę bo było ciężko, chyba że wyjdzie coś do zrobienia i dojdą nowe części.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 08 paź 2007, 8:33

nie stary to sama robota + części, a zwyżka chyba jest wtedy kiedy widzi pierwszy raz takie auto na oczy i zostawia sobie furtkę-nie wiem
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

kappa 2,0 20v - demontaż wału, silnika

Post autor: tomektcs » 30 sie 2009, 14:42

Witam, troszkę szukałem ale nie znalazłem jednoznacznych wskazówek więc proszę o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wału korbowego i tu chciałbym się poradzić bo czytałem różne opinie np. że po szlifie długo nie polata bo nie będzie miał tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyjąć silnik żeby zdemontować wał (jeśli tak to jak najprościej, górą czy dołem) czy może da radę wyjąć skrzynie biegów i jakoś tą drogą spróbować. I jeśli chodzi o szlif wału to padł mi wał na drugim cylindrze (obróciło panewkę) i nie wiem czy szlifować całość czy może tylko ten cylinder?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa 2,0 20v - demontaż wału, silnika

Post autor: topcio » 30 sie 2009, 15:25

tomektcs pisze:Witam, troszkę szukałem ale nie znalazłem jednoznacznych wskazówek więc proszę o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wału korbowego i tu chciałbym się poradzić bo czytałem różne opinie np. że po szlifie długo nie polata bo nie będzie miał tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyjąć silnik żeby zdemontować wał (jeśli tak to jak najprościej, górą czy dołem) czy może da radę wyjąć skrzynie biegów i jakoś tą drogą spróbować. I jeśli chodzi o szlif wału to padł mi wał na drugim cylindrze (obróciło panewkę) i nie wiem czy szlifować całość czy może tylko ten cylinder?
Podłączyłem Cie do tego tematu, ponieważ jest dość wyczerpujący.
-najlepiej jest wyjąć silnik w górę, ale zawsze możesz próbować odsunąć skrzynię i wyjąć sam wał w dół ;)
-szlifować musisz wszystkie korbowodowe, główne zobaczysz w jakim są stanie
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 30 sie 2009, 17:30

szlif calego walu kosztowal 150pln + 30pln za prostowanie ,
walu nie wyjmiesz bez rozebrania silnika ,wiec bez wyciagniecia silnika sie nie obejdzie

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 30 sie 2009, 22:03

A z tą skrzynią jest dużo roboty? Planuje jeszcze wymienić pierścienie na tłokach, próbował ktoś może zrobić to dołem przy zdjętym wale :?:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 30 sie 2009, 22:12

Wymienić pierścionki od dołu nie da rady (stopki panewek wystają i nie da się opuścić tłoka). Czy dużo roboty z wyjęciem skrzyni? Rzecz względna- ja samemu wyjmuje bez kanału w trzy godziny. Jeśli planujesz wymianę pierścieni to po zdjęciu głowicy już mało zostaje do wyjęcia a zawsze łatwiej założyć wał "na stole" niż nad głową.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 31 sie 2009, 12:45

powiem wiecej - prawdopodobnie korbowod moze byc do wymiany ,wiec glowice trzeba zdjac ,zeby wyjac korbowod,
ale to w sumie zalezy czy korbowod jest zjechany - silnik u brata jeszcze sie sporo pokrecil bez panewki i wal sie minimalnie zdarl (wal na I szlif poszedl) ,a korbowod sie zjechal ostro,
jezeli silnik wylaczony odrazu po walnieciu panewki ,to pewnie korbowod bedzie dobry

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 31 sie 2009, 18:46

Korbowód na szczęście cały, to jest moja druga naprawa wcześniej na 2 cyl. obróciła się panewka i musiałem wymienić korbowód, jednak nie dałem wału do szlifu tylko wymieniłem wszystkie panewki na org. i niestety długo nie wytrzymało :( dlatego teraz zrobię wszystko jak należy. Wie ktoś może jakiej grubości panewki powinienem kupić, bo chce kupić orginały a tam mają większy wybór po rozmiarach niż w IC tam mówią tylko na pierwszy lub drugi szlif :) dodatkowo wymienie jeszcze pierścienie na nominały goetza bo coś mi olej znikał i po wymianie uszczelniaczy dalej było to samo więc to chyba pierścienie, chociaż jak polałem naftą to trzymają :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 31 sie 2009, 20:00

tomektcs pisze:. Wie ktoś może jakiej grubości panewki powinienem kupić, bo chce kupić orginały a tam mają większy wybór po rozmiarach niż w IC tam mówią tylko na pierwszy lub drugi szlif :)
Bo tak się nazywa, nadwymiar 0,1 to pierwszy szlif itd. najpierw daj wał do szlifierza niech zmierzy, na który szlif wyjdzie
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 01 wrz 2009, 17:08

No i już wszystko jasne , stukała panewka na 1 cyl. a ta na 2 wytrzymała :) no i panewki główne w kiepskim stanie, podejrzewam, że być może pompa olejowa daje za małe ciśnienie co o tym sądzicie? Mam jeszcze pytanie, mianowicie mam taką pompę olejową ale od 2,4 tds wygląda identycznie tylko czy mogę jej użyć ? czy czymś sie jednak różniły?

-- 01 Wrz 2009, 19:36 --

Aha jeszcze jedno, w jaką stronę odkręca się śuba na wale?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 02 wrz 2009, 14:07

w lewo - na śrubie jest napisane
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 02 wrz 2009, 14:29

Dzięki, a czy pompa oleju od 2,4 tds będzie pasować do 2,0 20v? bo z wyglądu są identyczne różnią się tylko tym, że od tds-a ma wyprowadzenie na chłodniczkę oleju a od 2,0 ma na wymiennik ciepła ale wygląda na to że można to przełożyć, tylko czy parametrami lub jeszcze czymś innym nie będą się różnić?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 02 wrz 2009, 18:07

:hmmm: nie mam pojęcia
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 02 wrz 2009, 18:18

Hmm , tak się zastanawiam skoro te pompy wyglądają identycznie, to jeśli by miały się róznić, to na pewno ciśnieniem roboczym, a w dieslu chyba to ciśnienie powinno być większe niż w benzynie, czyli taka pompa od tds'a nie powinna zaszkodzić. To tylko takie moje przemyślenia, jutro sprawdzę obie pompy i może będę mógł coś więcej powiedzieć

-- 02 Wrz 2009, 19:28 --

Takie pytanie pomocnicze :) zbyt mało wydajna pompa oleju będzie dawała jakieś objawy z kontrolką ciśnienia oleju? czy jeśli kontrolka gaśnie normalnie to nie ma sensu sprawdzać pompy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”