Lybra 1,9 JTD - kopci

Lech
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2009, 20:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Lech » 22 sie 2011, 14:47

argenta67 pisze:
Lech pisze:Słuchajcie zarzuciłem temat z dość przynajmniej dla mnie poważnym problemem a zeszło gdzie kupić i jak naciągnąć przewody Proszę was nie zaśmiecajcie tematu . Proponuję temat rurek już zakończyć.
Temat wrzuciłeś 12.08 a mamy 21.08 i co nic nie robiłeś choć piszesz poważny temat, a diagnoza może trwać jedna dniówkę pisze diagnoza nie robota/naprawa, w sieci po przez pisanie postów się to nie naprawi. Ja jestem nawet pewien, że przez dodawanie postów do tematu usterka nie zniknie, ale to nie moje zmartwienie, ja swoje napisałem Ty robisz co chesz.
Wydawało mi się że napisałem jasno ze samochód diagnozują od dwóch miesięcy i nic nie mogą znaleźć i rozłożyli ręce ja już nie mam co diagnozować i dlatego piszę o tym na forum. Po prostu nie ma mądrego coby taką diagnozę postawił pisałem też że oparło się na wtryskach ale nie mam ich gdzie w sposób profesjonalny sprawdzić. Odpisałeś co prawda że ty masz gdzie je sprawdzić ale jednocześnie dajesz do zrozumienia że nie chcesz się tym bawić bo masz dużo roboty. Gdybym wiedział co to jest to bym nie pisał tylko dawno byłoby zrobione. Opisałem problem na forum bo może ktoś miał coś podobnego .
Odpowiadając inny post : zalałem podany specyfik ale na razie bez efektów, intercooler sprawdzony i jest ok., przewody do sterownika turbo zmienię aczkolwiek myślę że to nic nie zmieni gdyż kopci mi na wolnych natomiast jak daję mu w palnik to dymienie jest znacznie mniejsze . Kopci podczas ruszania i na wolnych , powyżej 2000 obrotów im wyżej tym lepiej więc chyba nie jest to związane z turbiną sterownikiem czy przewodami. Mogę się mylić dlatego wymienię koszt śmieszny więc nie ma problemu

Codee

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Codee » 22 sie 2011, 15:47

a ile masz przejechane kilometrów? oleju Ci nie bierze?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Sharuga » 22 sie 2011, 17:16

Niedawno (w lipcu) "robiłem" wtryskiwacze i po montażu mina mi zrzedła, bo auto dymiło więcej niż przed robotą. Zwykle jeżdżę spokojnie (na emeryta), kręcę do 2krpm itp. Ale ostatni jakoś tak wyszło, że pojeździłem trochę intensywniej, przy przyśpieszaniu z pedałem w podłodze, obroty tak do 3krpm. I o dziwo - auto przestało dymić, lepiej się zbiera :D
Ciekawe - zamulone było czy jak???
Może masz ten sam problem?
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Lech
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2009, 20:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Lech » 22 sie 2011, 18:05

Codee pisze:a ile masz przejechane kilometrów? oleju Ci nie bierze?

pozdrawiam
Przejechane jest trochę ponad 200.000 oleju nie bierze ciśnienie w normie.

Lech
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2009, 20:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Lech » 22 sie 2011, 18:09

Sharuga pisze:Niedawno (w lipcu) "robiłem" wtryskiwacze i po montażu mina mi zrzedła, bo auto dymiło więcej niż przed robotą. Zwykle jeżdżę spokojnie (na emeryta), kręcę do 2krpm itp. Ale ostatni jakoś tak wyszło, że pojeździłem trochę intensywniej, przy przyśpieszaniu z pedałem w podłodze, obroty tak do 3krpm. I o dziwo - auto przestało dymić, lepiej się zbiera :D
Ciekawe - zamulone było czy jak???
Może masz ten sam problem?
Powiedz gdzie robiłeś żebym tam nie trafił rozumiem że to była regeneracja czy wymieniałeś na nowe? Też z zasady jeżdżę spokojnie ale ostatnio przegoniłem go co prawda tylko 150 km ale za to 3krpm i więcej i nic ale wybieram się w dłuższą trasę to go przegonię dłużej.

argenta67

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: argenta67 » 22 sie 2011, 18:34

Lech pisze:
argenta67 pisze:
Lech pisze:Słuchajcie zarzuciłem temat z dość przynajmniej dla mnie poważnym problemem a zeszło gdzie kupić i jak naciągnąć przewody Proszę was nie zaśmiecajcie tematu . Proponuję temat rurek już zakończyć.
Temat wrzuciłeś 12.08 a mamy 21.08 i co nic nie robiłeś choć piszesz poważny temat, a diagnoza może trwać jedna dniówkę pisze diagnoza nie robota/naprawa, w sieci po przez pisanie postów się to nie naprawi. Ja jestem nawet pewien, że przez dodawanie postów do tematu usterka nie zniknie, ale to nie moje zmartwienie, ja swoje napisałem Ty robisz co chesz.
Wydawało mi się że napisałem jasno ze samochód diagnozują od dwóch miesięcy i nic nie mogą znaleźć i rozłożyli ręce ja już nie mam co diagnozować i dlatego piszę o tym na forum. Po prostu nie ma mądrego coby taką diagnozę postawił pisałem też że oparło się na wtryskach ale nie mam ich gdzie w sposób profesjonalny sprawdzić. Odpisałeś co prawda że ty masz gdzie je sprawdzić ale jednocześnie dajesz do zrozumienia że nie chcesz się tym bawić bo masz dużo roboty. Gdybym wiedział co to jest to bym nie pisał tylko dawno byłoby zrobione. Opisałem problem na forum bo może ktoś miał coś podobnego .
Odpowiadając inny post : zalałem podany specyfik ale na razie bez efektów, intercooler sprawdzony i jest ok., przewody do sterownika turbo zmienię aczkolwiek myślę że to nic nie zmieni gdyż kopci mi na wolnych natomiast jak daję mu w palnik to dymienie jest znacznie mniejsze . Kopci podczas ruszania i na wolnych , powyżej 2000 obrotów im wyżej tym lepiej więc chyba nie jest to związane z turbiną sterownikiem czy przewodami. Mogę się mylić dlatego wymienię koszt śmieszny więc nie ma problemu
Ja ci napisze jeszcze jaśniej im dłużej tak kopcisz tym więcej problemów produkujesz bo np tłumik to nie rura przelotowa co z jednej wleci to z drugiej wyleci. Sadze się non-stop odkładają i jak już nawet usunie się faktyczną przyczynę to i tak będzie trudno zauważyć różnicę. Napisałem, że mam co robić i nie zbieram aut jak na parking, ale jak już mam go u siebie to odjeżdża dopiero jak jest naprawione. I jeszcze jedno nie ma tak "wszystko dobrze a jest źle".

Codee

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Codee » 22 sie 2011, 19:08

a ten nieszczęsny EGR jest dobrze zaślepiony? albo może nie lub też wyżarło dziurę w zaślepieniu.

a czy wtrysków nie sprawdza się metodą przelewową? tak jak opisane jest na forum Alfy Romeo?

argenta67

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: argenta67 » 22 sie 2011, 19:26

Codee pisze:a ten nieszczęsny EGR jest dobrze zaślepiony? albo może nie lub też wyżarło dziurę w zaślepieniu.

a czy wtrysków nie sprawdza się metodą przelewową? tak jak opisane jest na forum Alfy Romeo?
"krówkę" się podłącza w celu sprawdzenia równego spalania, no może to tez być jakaś diagnozą ilości spalonego paliwa, ale to nie jest dokładny miernik.

Profesjonalne maszyny do kontroli wtrysków JTD sprawdzają ilość wtryśniętego paliwa jak i ilość paliwa skierowanego do odpływu.

Codee

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Codee » 22 sie 2011, 20:53

acha no nie wiedziałem tego ale zapodałem bo coś gdzieś pisało że to właśnie jest taka "domowa" metoda na sprawdzenie wtrysków, zwłaszcza jeśli któryś zwraca dwa razy tyle co pozostałe. No ale ja sem nie znajem ;)

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Sharuga » 23 sie 2011, 20:12

Lech pisze:Powiedz gdzie robiłeś żebym tam nie trafił rozumiem że to była regeneracja czy wymieniałeś na nowe?
Regenerowałem - wymienione końcówki na nowe, uszczelnione itd. Robiłem w Diesel Service Ostrowski w Koszalinie. I nie napisałem, że jestem niezadowolony. Silnik pracuje zdecydowanie lepiej. Tak więc, jeśli byś tam kiedyś trafił, to raczej nie powinieneś żałować.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: brygadzista1 » 23 sie 2011, 23:29

argenta67 pisze: Ja ci napisze jeszcze jaśniej im dłużej tak kopcisz tym więcej problemów produkujesz bo np tłumik to nie rura przelotowa co z jednej wleci to z drugiej wyleci. Sadze się non-stop odkładają...
Ja juz na dzien dobry proponuje wyciac kata bo po 150 tys km przy normalnej pracy silnika nie ma przeswitu a jak kolega ma 200tysi nakulane i teraz jezdzi z dymkiem to katalizator bedzie na tyle zapchany ze z 10KM ucieknie i pozniej powstanie nowy temat "Lybra JTD - brak mocy"
Jedz do jakiegos normalnego mechanika niech ci podmieni wtryski i juz bedziesz mial jedna ewentualnosc mniej a moze problem rozwiazany, bo tym sposobem ktory obrales obecnie to tak jak pisze kolega argenta67 za chwile przez sadze stana ci lopatki w turbinie i tlumik zamulisz.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Lech
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2009, 20:59
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: Lech » 25 sie 2011, 0:04

argenta67 pisze:
Lech pisze:
argenta67 pisze:
Lech pisze:
Ja ci napisze jeszcze jaśniej im dłużej tak kopcisz tym więcej problemów produkujesz bo np tłumik to nie rura przelotowa co z jednej wleci to z drugiej wyleci. Sadze się non-stop odkładają i jak już nawet usunie się faktyczną przyczynę to i tak będzie trudno zauważyć różnicę. Napisałem, że mam co robić i nie zbieram aut jak na parking, ale jak już mam go u siebie to odjeżdża dopiero jak jest naprawione. I jeszcze jedno nie ma tak "wszystko dobrze a jest źle".
Oczywiście masz rację . Samochód w zasadzie jest nie używany jedyne przejazdy to od warsztatu do warsztatu.Nie wiem czy przez ten okres zrobił 300 km. samochód uważam za niesprawny a zepsutym wozem staram się nie poruszać.Wiem również że nie jest dobrze brak tylko mądrego który powie co jest źle. Jeżeli mógłbyś pomóc to chętnie skorzystam .

argenta67

Re: Lybra 1,9 JTD - kopci

Post autor: argenta67 » 25 sie 2011, 6:19

Przyjedz, postaw ja sprawdzę i powiem tylko abyś zdążył we Wrześniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”