FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Saleen » 03 lip 2013, 18:15

hitmanag pisze:
dawidson pisze:
hitmanag pisze:Ceny w tej kategorii, można napisać, że konkurencyjne.
Będąc jednak po lekturze któregoś z ostatnich AŚ, niestety już od samego początku nie ma dobrej reklamy.
W porównaniu z BMW M6, niestety nie piszą o nowym modelu dobrze.
Swoją drogą niemiecka gazeta, chcąc pozostać obiektywna, powinna porównać M6 do Quattroporte.
Ale kiedy niemieckie gazety były obiektywne w opiniach o swoich produktach...
Czy mi się wydaje czy quattroporte to mający czworo drzwi sedan średniej wielkości? Co to ma wspólnego z dużym coupe z klasy GT?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Quattroporte ma z tego co wiem ponad 5 metrów długości.
Dokładnie:
Długość - 5263 mm, Szerokość - 1958 mm, średni wielkości sedan że hej...
Nawet Ghibli ciężko nazwać średniej wielkości sedanem, długość - 4971 mm

Dla porówniania S-klasse ma 5096mm
Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: hitmanag » 03 lip 2013, 18:21

Saleen pisze:
hitmanag pisze:
dawidson pisze:
hitmanag pisze:Ceny w tej kategorii, można napisać, że konkurencyjne.
Będąc jednak po lekturze któregoś z ostatnich AŚ, niestety już od samego początku nie ma dobrej reklamy.
W porównaniu z BMW M6, niestety nie piszą o nowym modelu dobrze.
Swoją drogą niemiecka gazeta, chcąc pozostać obiektywna, powinna porównać M6 do Quattroporte.
Ale kiedy niemieckie gazety były obiektywne w opiniach o swoich produktach...
Czy mi się wydaje czy quattroporte to mający czworo drzwi sedan średniej wielkości? Co to ma wspólnego z dużym coupe z klasy GT?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Quattroporte ma z tego co wiem ponad 5 metrów długości.
Dokładnie:
Długość - 5263 mm, Szerokość - 1958 mm, średni wielkości sedan że hej...
Nawet Ghibli ciężko nazwać średniej wielkości sedanem, długość - 4971 mm

Dla porówniania S-klasse ma 5096mm
Duże gabloty, czyli jak ktoś wspomniał Ghibli powinno być porównywane chyba do serii 5.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Saleen » 03 lip 2013, 18:32

hitmanag pisze:Duże gabloty, czyli jak ktoś wspomniał Ghibli powinno być porównywane chyba do serii 5.
Myślę że nawet Ghilbi możnaby śmiało porównywać z ledwie 4 cm dłuższym Gran Coupe serii 6 - 5007mm
Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: hitmanag » 03 lip 2013, 18:36

Saleen pisze:
hitmanag pisze:Duże gabloty, czyli jak ktoś wspomniał Ghibli powinno być porównywane chyba do serii 5.
Myślę że nawet Ghilbi możnaby śmiało porównywać z ledwie 4 cm dłuższym Gran Coupe serii 6 - 5007mm
I z takim właśnie było porównanie we wspomnianym wcześniej AŚ.
Wymiary podobne, jednak z tego co pamiętam cena M-ki ponad 600 tyś.
Opisywane Ghibli 80tyś Euro.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Seth » 03 lip 2013, 19:51

tylko, że to zupełnie inne samochody. sama długość kompletnie nic nie znaczy.
6 Gran Coupe to jest duże Coupe, z dodatkowymi drzwiami. I charakterem najbardziej pasuje właśnie do Quattroporte, choć Maserati jest normalne, od początku projektowane jako limuzyna. Dlatego pod względem segmentu powinno konkurować z klasą S, Jaguarem XJ, Lexusem LS, A8 czy BMW serii 7

Ghibli to z kolei typowy segment E - średnia wyższa (czego dowodzi to, że na jego bazie ma być następca Alfy 166) - i to mimo swoich dość dużych rozmiarów.

jeśli chodzi o jednostkę napędową - też porównanie bez sensu.
przewaga BMW- dwa cylindry, 150KM, 130Nm, 0,6s w sprincie. Maserati jest niewiele lżejsze - (80kg)

to porównanie np. z 550i w przypadku SQ4 byłoby sensowniejsze - moc niemal identyczna, moment i masa też, osiągi też
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: hitmanag » 03 lip 2013, 19:59

Seth pisze:tylko, że to zupełnie inne samochody. sama długość kompletnie nic nie znaczy.
6 Gran Coupe to jest duże Coupe, z dodatkowymi drzwiami. I charakterem najbardziej pasuje właśnie do Quattroporte, choć Maserati jest normalne, od początku projektowane jako limuzyna. Dlatego pod względem segmentu powinno konkurować z klasą S, Jaguarem XJ, Lexusem LS, A8 czy BMW serii 7

Ghibli to z kolei typowy segment E - średnia wyższa (czego dowodzi to, że na jego bazie ma być następca Alfy 166) - i to mimo swoich dość dużych rozmiarów.

jeśli chodzi o jednostkę napędową - też porównanie bez sensu.
przewaga BMW- dwa cylindry, 150KM, 130Nm, 0,6s w sprincie. Maserati jest niewiele lżejsze - (80kg)

to porównanie np. z 550i w przypadku SQ4 byłoby sensowniejsze - moc niemal identyczna, moment i masa też, osiągi też
Tak, ja wiem o tym, że to 2 różne auta, chciałem tylko zauważyć, że takie porównanie miało miejsce,
jak również od samego początku Maserati dostaje konkretną reklamę.
W jednym zdaniu: Złą.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Seth » 03 lip 2013, 20:07

no niestety- oba samochody są świetne (zapewne), ale ciężko je ze sobą zestawić.
dla wyrównania pewnie we Włoskich mediach będą piać z zachwytu ;)
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: hitmanag » 03 lip 2013, 20:12

Oby, ale z racji 50tyś aut sprzedanych w 2015, jakoś może być ciężko.
Chyba, że 45 tyś aut sprzeda się we Włoszech.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Seth » 03 lip 2013, 20:15

obawiam się, że głównym rynkiem zbytu dla Maserati mają być Azja i Ameryka. I tam może to chwycić
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: hitmanag » 03 lip 2013, 20:22

Seth pisze:obawiam się, że głównym rynkiem zbytu dla Maserati mają być Azja i Ameryka. I tam może to chwycić
Obawiam się, że możesz mieć rację.
Być może to ich główny target.
Europa jak w przypadku Lancii już chyba skazana na porażkę.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Dudi » 03 lip 2013, 22:27

Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: hitmanag » 03 lip 2013, 22:59

Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Dudi » 03 lip 2013, 23:19

hitmanag pisze:
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Włosi sobie nie pozwalają na takie przedruki jak Polacy. Ale to insza inszość.

Co do sprzedaży, to tak jak piszesz było do tej pory, bo produkowali niewiele i tylko coupe/spidery. Teraz plany są nieco inne.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

dawidson

Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: dawidson » 03 lip 2013, 23:26

Dudi pisze:
hitmanag pisze:
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Włosi sobie nie pozwalają na takie przedruki jak Polacy. Ale to insza inszość.

Co do sprzedaży, to tak jak piszesz było do tej pory, bo produkowali niewiele i tylko coupe/spidery. Teraz plany są nieco inne.
Polacy sobie też nie.pozwalają. już kilka razy miałem okazję czytać "ten sam" artykuł po polsku i po niemiecku i zawsze zdrowo się śmiałem :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Odp: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Post autor: Dudi » 03 lip 2013, 23:35

dawidson pisze:
Dudi pisze:
hitmanag pisze:
Dudi pisze:Przecież to od razu było powiedziane, że pierwszy rynek pod względem ważności to USA. A drugi Chiny. We Włoszech sprzeda się może 2-3% całej produkcji. W całej Europie pewnie nie więcej jak 15-20%. A Niemcom nie ma się co dziwić. Zawsze tak pisali o autach, które czuli, że mogą zagrozić ich pozycji. Nic nowego. Na szczęście poza nimi i Polską, mało kto to czyta :D
PS. Grupy Autobild.
przedruki w każdym Europejskim kraju, więc nie masz racji.
Natomiast co do produkcji, w Europie, też chyba na wyrost fakty, zważywszy na fakt, że w Europie o większość swoich wyrobów sprzedają u siebie.
Włosi sobie nie pozwalają na takie przedruki jak Polacy. Ale to insza inszość.

Co do sprzedaży, to tak jak piszesz było do tej pory, bo produkowali niewiele i tylko coupe/spidery. Teraz plany są nieco inne.
Polacy sobie też nie.pozwalają. już kilka razy miałem okazję czytać "ten sam" artykuł po polsku i po niemiecku i zawsze zdrowo się śmiałem :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
No jednak goła blacha na drzwiach obecnego Up'a zawsze będzie "wyższej jakości" niż 10 lat temu blacha na drzwiach w Seicento :lol: Ba, jest nawet wyższej jakości niż pełna tapicerka na drzwiach najnowszej Pandy :-?
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”